Gabriella.03 Skrevet 10. oktober 2022 #1 Del Skrevet 10. oktober 2022 Hei! jeg driver med en skriveoppgave og vil ha med en gudinne eller noe lignende. Jeg vil at det skal være sånn at når man ser inn i øynene på «guden» så blir man underkastet eller at den har kontroll over deg. Eller så kan det være at man blir forelsket. Må ikke være en Gud heller. Prøver bare å finne en kjent «skapning» som man kanskje har hørt om som gjør noe lignende. Har medusa i bakhodet, men vil ikke at man skal bli til stein av å se i øynene. Men i alle fall noe som gjør at denne «skapningen» har makt. Så vet noen om noen kjente figurer/skapninger/guder som kanskje gjør noe i denne duren? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #2 Del Skrevet 10. oktober 2022 Les om nøkken som spilte på fele eller haugkallen som forvandlet seg til en vakker prins i Arne Garborgs «Haugtussa». ellers var hetærer både skremmende og torførende i gresk mytologi og skal det være skremmende søk opp begrepet incubus. Anonymkode: 9aeb5...9c3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #3 Del Skrevet 10. oktober 2022 Bilquis/Queen of Sheba fra American Gods? Anonymkode: e7f14...1ff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #4 Del Skrevet 10. oktober 2022 Må det være feminim? Anonymkode: 06798...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #5 Del Skrevet 10. oktober 2022 Hulder? Anonymkode: 06798...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Conal Skrevet 10. oktober 2022 #6 Del Skrevet 10. oktober 2022 Jeg så ikke inn i øynene på en gud, men det var en mektig Light-Spirit. Den kvelden på Lindeberg ble jeg satt på dom, og det var bare huns øyner som kunne redde livet mitt fra ondskapens hender. Min advokat likte ikke ideen om å tape 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 10. oktober 2022 #7 Del Skrevet 10. oktober 2022 Havfrue eller hulder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #8 Del Skrevet 10. oktober 2022 Gabriella.03 skrev (6 timer siden): Hei! jeg driver med en skriveoppgave og vil ha med en gudinne eller noe lignende. Jeg vil at det skal være sånn at når man ser inn i øynene på «guden» så blir man underkastet eller at den har kontroll over deg. Eller så kan det være at man blir forelsket. Må ikke være en Gud heller. Prøver bare å finne en kjent «skapning» som man kanskje har hørt om som gjør noe lignende. Har medusa i bakhodet, men vil ikke at man skal bli til stein av å se i øynene. Men i alle fall noe som gjør at denne «skapningen» har makt. Så vet noen om noen kjente figurer/skapninger/guder som kanskje gjør noe i denne duren? Sirene kanskje? Ingen sjømann kan motstå hennes sang ❤️ Anonymkode: 06798...179 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
MyMichelle Skrevet 12. oktober 2022 #9 Del Skrevet 12. oktober 2022 (endret) Islandske alver. De kan bergta en. Snorre skiller mellom svartalver og lysalver. Jeg tenkte finne link til deg, men det var så mye at hvis du er interessert kan du google selv. Jeg synes det er interessant at selv i dag er det flere islendinger som tror det er mulig at alvene, «The hidden people» kan eksistere. Endret 12. oktober 2022 av MyMichelle La til siste avsnitt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smascha Skrevet 14. oktober 2022 #10 Del Skrevet 14. oktober 2022 MyMichelle skrev (På 12.10.2022 den 5.03): Islandske alver. De kan bergta en. Snorre skiller mellom svartalver og lysalver. Jeg tenkte finne link til deg, men det var så mye at hvis du er interessert kan du google selv. Jeg synes det er interessant at selv i dag er det flere islendinger som tror det er mulig at alvene, «The hidden people» kan eksistere. Ja, det er veldig interessant! Det finst jo også ein "alveskole" i Reykjavik: https://en.wikipedia.org/wiki/Icelandic_Elf_School Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå