player Skrevet 1. desember 2005 #1 Skrevet 1. desember 2005 Har satt meg selv i et ufrivillig dilemma... Jeg har blitt forelsket i en kvinnelig kollega. Hun vet det ikke ennå, tror jeg, men noen andre kollegaer har visst merket det, og anbefalt meg å sette i støtet. Noe jeg har lyst til, men jeg er så redd for å bli avvist. Ser for meg et nei, eller jeg er desverre ikke interessert blablabla. I så fall ser jeg for meg noen pinlige dager på jobb fremover... Har flørtet litt med henne og tror jeg har fått respons, men hun er ei skikkelig hyggelig og imøtekommende jente så jeg vet ikke om gjengjelder eller om hun bare sånn... Er vanligvis ikke redd for å be ut damer, men her kvier jeg meg veldig. Noen som har vært i lignende situasjon? Trenger ikke råd som "bare be henne ut", "du har ikke noe å tape" osv, for såpass skjønner jeg. Det er lett å fortelle andre hva de skal gjøre, så litt erfaring hadde vært glimerende å få høre. Takk!
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #2 Skrevet 1. desember 2005 JA, har vært og er i situasjonen selv. Men det har pågått lenge nå. Kollegaen min er også betatt/forelsket i meg....men han er uheldigvis gift. Jeg fant ut at han hadde samme følelser for meg som jeg for han i en sosial fest da vi danset. Merket godt det ja...hehe Nå er det jo snart julebord-tider. Da får du nok en føling på hvordan det ligger ann med henne. I mellomtiden kan du jo sende litt sånne vitse-mailer til henne + andre kollegaer. Er hun interessert, vil hun garantert kommentere noen av dem. Det er et første tegn på at hun kan være interessert Trust me!
Gjest Working Girl Skrevet 3. desember 2005 #3 Skrevet 3. desember 2005 Hei! Hvor godt kjenner du henne? Vet hun at du er singel? Gjør det helt klart for henne at du er tilgjengelig. Du må vise deg fra din beste side, Smil mye, Dikt gjerne opp unnskyldninger for å snakke med henne. Spør henne om råd. Inviter henne og noen andre kolleger til middag. Ellers kan også god gammeldags ridderlighet fungere, f.eks: Tilby deg å kjøre henne hjem. Gi henne komplimenter Gi henne skryt på jobben Se henne i øynene og smil når du hilser på henne. Øyekontakt er utrolig viktig, og viser at du er selvsikker. (Selvsikkerhet er veldig tiltrekkende) Håper det ordner seg for dere, krysser fingrene! Working Girl
Gjest Gjest Skrevet 3. desember 2005 #4 Skrevet 3. desember 2005 Har satt meg selv i et ufrivillig dilemma... Jeg har blitt forelsket i en kvinnelig kollega. Hun vet det ikke ennå, tror jeg, men noen andre kollegaer har visst merket det, og anbefalt meg å sette i støtet. Noe jeg har lyst til, men jeg er så redd for å bli avvist. Ser for meg et nei, eller jeg er desverre ikke interessert blablabla. I så fall ser jeg for meg noen pinlige dager på jobb fremover... Har flørtet litt med henne og tror jeg har fått respons, men hun er ei skikkelig hyggelig og imøtekommende jente så jeg vet ikke om gjengjelder eller om hun bare sånn... Er vanligvis ikke redd for å be ut damer, men her kvier jeg meg veldig. Noen som har vært i lignende situasjon? Trenger ikke råd som "bare be henne ut", "du har ikke noe å tape" osv, for såpass skjønner jeg. Det er lett å fortelle andre hva de skal gjøre, så litt erfaring hadde vært glimerende å få høre. Takk! ← kan du ikke bare svinse innom henne på veg til pause eller ferdig for dagen: hei, skal du være med på en kaffekopp? Så prater dere om løst og fast. Finn ut interessene hennes, oi den filmen har jeg hjemme osv.. Snakk om mat...Om hun liker å lage mat: fy søren , det høres godt ut...stikk innom meg en kveld, så kan du lære meg også. Skal ikke mye til ...
Gjest Gjest Skrevet 4. desember 2005 #5 Skrevet 4. desember 2005 Single jente her (skulle ønske det var en overordnet kollega av meg som skrev hovedinnlegget her..!) Jeg slutter meg til rådene gitt her..de var gode i grunnen. Det med å være litt tilfeldig: be henne på middag sammen med andre kolleger, eller fisk litt hva hun liker av mat eller filmer eller noe sånt, og sleng på en tilfeldig "du må komme hjem til meg og vise meg hvordan.." (matlaging etc.) Hvis hun er glad i rødvin..? Hun er typen som er imøtekommende og hyggelig mot mange sier du..vel, desto større er hennes behov for en mann som ser i gjennom den overflaten Hun vil uansett sikkert synes et initiativ fra deg er etterlengtet flott da!
player Skrevet 4. desember 2005 Forfatter #6 Skrevet 4. desember 2005 Takk for mange gode tips. Skal holde dere informert om hvordan dette går.
Working Girl Skrevet 4. desember 2005 #7 Skrevet 4. desember 2005 Gjør det Player! Gleder meg til å høre fortsettelsen! Tror det er ganske mange her inne som er i samme situasjon som deg! Lykke til! WG
Gjest Gjest Skrevet 5. desember 2005 #8 Skrevet 5. desember 2005 Hold oss oppdatert uansett hvordan det går da...vi er spente, fordi svært mange andre er i samme situasjon som deg! Vi liker en på jobben, men aner ikk ehvordan vi skal få sagt det på en pen måte uten å virke for interessert..
Gjest Gjest Skrevet 6. desember 2005 #10 Skrevet 6. desember 2005 Det er julebordtider, men mange av oss skal se festdeltakerne i dagene etter julebordet også... Det blir ikke stedet for de store intime utskeielsene, nei.
player Skrevet 9. desember 2005 Forfatter #11 Skrevet 9. desember 2005 En liten oppdatering: I dag har jeg bestemt meg for å be henne ut. Orker ikke å tenke på om hun er interessert eller ikke. Det er nesten sånn at jeg blir glad uansett hva hun sier. Bare det å finne ut om det er en mulighet eller ikke skal bli en lettelse. Det å ikke vite noe er et helvete, spesielt når jeg ser og snakker med henne daglig. Ny oppdatering kommer...God helg
Snabelsnuppa Skrevet 9. desember 2005 #12 Skrevet 9. desember 2005 En liten oppdatering: I dag har jeg bestemt meg for å be henne ut. ← Så bra! Lykke til - er spendt på fortsettelsen!!
Gjest Gjest Skrevet 9. desember 2005 #13 Skrevet 9. desember 2005 Du må fortelle hvordan det går med alt her til oss!
player Skrevet 12. desember 2005 Forfatter #14 Skrevet 12. desember 2005 Ja, da er dere vel spent? Og jeg kan love dere at det var jeg før helgen også.... Hun takket ja til en liten date med meg på fredag, hun endret faktisk noen planer hun opprinnelig hadde. Tar det positivt. Vi var ute og spiste middag på byen, og tok et par drinker på byen etterpå. Det ble ikke så veldig sent, og vi dro etterhvert hjem til hvert vårt. Fikk en kyss på kinnet, og takk for en fin kveld. Var rimlig happy når jeg kom hjem. Er ikke ofte jeg gleder meg så mye til å komme på jobb igejn på mandag.... På lørdagen fikk jeg en sms av henne hvor hun nok en gang takket for kvelden før. Jeg konkluderer greit med at hun er interessert, og har lært at man må spørre for å få vite, uansett hva slags setting man befinner seg i. Vil takke de som har kommet med gode tips etter at jeg skrev det første innlegget mitt her. De hjalp faktisk! Ha en riktig god jul, det tror jeg nemlig det blir!
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2005 #15 Skrevet 12. desember 2005 Dette hørtes nesten ut som a christmas carol...så romantisk :icon_razz: Skulle ønsker det var min kollega som ba meg ut... Mange, mange flere burde gjøre som deg!
Gjest Driven Skrevet 12. desember 2005 #16 Skrevet 12. desember 2005 Sånn, da har dama funnet noen hun kan få middag og drinker av. Uten at det ble noe på deg. Kyss på kinnet, ja. Klassiker. Og du kaller deg player, huff. Enten du vil ha et forhold eller bare et nummer, så er framgangsmåten lik. Det burde da alle vite....
Gjest Embla s Skrevet 12. desember 2005 #17 Skrevet 12. desember 2005 Sånn, da har dama funnet noen hun kan få middag og drinker av. Uten at det ble noe på deg. Kyss på kinnet, ja. Klassiker. Og du kaller deg player, huff. Enten du vil ha et forhold eller bare et nummer, så er framgangsmåten lik. Det burde da alle vite.... ← dust..
Gjest Gjest Skrevet 12. desember 2005 #18 Skrevet 12. desember 2005 Sånn, da har dama funnet noen hun kan få middag og drinker av. Uten at det ble noe på deg. Kyss på kinnet, ja. Klassiker. Og du kaller deg player, huff. Enten du vil ha et forhold eller bare et nummer, så er framgangsmåten lik. Det burde da alle vite.... ← Tror nok de aller færreste damer tenker på den måten du foreskriver her Det er da forståelig at dama vil være forsiktig og bli mer kjent med ham før hun eventuelt føler det samme som ham.
Gjest gjest1 Skrevet 12. desember 2005 #19 Skrevet 12. desember 2005 Hvordan gikk det å se hverandre på jobben igjen da??
player Skrevet 13. desember 2005 Forfatter #20 Skrevet 13. desember 2005 Det gikk fint å treffe henne på jobben igjen. Vi jobber ikke direkte sammen, så vi trøkker ikke hverandre på tærne hele dagen, kanskje like greit. Og til deg som tror at målet med en middag og drink er å få pult første kvelden, så har nok vi litt forskjellig syn på den saken. Kan jo opplyse deg om at hun betalte like mye som meg, selv om jeg ikke ville eller forventet det, men hun insisterte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå