AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #1 Skrevet 10. oktober 2022 Marerittene handler om at de har kommet seg inn på soverommet og går rundt på gulvet, åpner dører eller går fram og tilbake i gangen, tett til veggene. Jeg vekker stadig samboer fordi jeg må "redde ham" fra de i rommet, og så skjønner jeg at det var en drøm. Vesnene er svært mørke, kan ikke skjelne særlige detaljer, annet enn at de er litt høyere enn folk flest, svært tynne og ikke ser ut til å ha hår eller klær på kroppen. Jeg har googlet masse, og funnet ut at det ikke er søvnparalyse, for jeg er på ingen måte paralysert. Jeg skjønner også at denne typen drømmer er sånt som får koko folk til å tro de er blitt besøkt av romvesner. Jeg tror naturligvis ikke dette. Det som skremmer livskiten ut av meg, er dog beretninger om "the man with the hat" og medhjelperne hans. Mange drømmer ofte om en mann med hatt, eller om lange og tynne skyggevesner som prøver å ta dem i søvne. Jeg tror ikke på dette, men jeg grøsser hardt av det. Hva kommer slike drømmer av? Har dere hatt lignende typer drømmer? Hva er det å gjøre med det? Kan man gjøre noe i drømme for å "sloss" med disse fantasifostrene? Anonymkode: 6a76a...c91 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #2 Skrevet 10. oktober 2022 Ser du skriver at du vekker samboer, så da tenker jeg at du er halvveis våken på et vis? Jeg hadde en periode der jeg bodde før da jeg våknet og så folk (blant annet som om en helt ekte mann stod ved senga i mørkre med blå jakke) og første gang trodde jeg først det var en ekte mann som hadde begått innbrudd og ble selvsagt livredd, men han forsvant når jeg skrudde på lyset. Senere våknet jeg og oppdaget noen bevegelser foran meg uten at jeg sperret opp øynene for å oppfatte hva det var, for siden jeg visste at det enten var en hallusinasjon eller evt noe spøkelsegreier så gadd jeg ikke bry meg mer med det og snudde meg for å sove videre. Det tok slutt etter en stund, så hva det egentlig var vet jeg ikke. Nå bor jeg en annen plass. Så kanskje mitt tips er at om det er en hallusinasjon eller en drøm så kanskje det forsvinner etterhvert hvis du bare ikke bryr deg med det og kan si til deg selv at det er ikke ekte. Det vil også virke på underbevisstheten din når du drømmer. Anonymkode: 1954e...e27
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #3 Skrevet 10. oktober 2022 Hvordan har du det ellers i livet? Er du stresset? Syk? Er forholdet bra? Går det bra på jobb/studier? Gjentakende mareritt kommer gjerne av stress i livet ditt. Er ikke så uvanlig at man drømmer det samme om og om igjen. Jeg gjorde også det i en periode, helt jævlig. Anonymkode: 6ff17...8b5 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #4 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvordan har du det ellers i livet? Er du stresset? Syk? Er forholdet bra? Går det bra på jobb/studier? Gjentakende mareritt kommer gjerne av stress i livet ditt. Er ikke så uvanlig at man drømmer det samme om og om igjen. Jeg gjorde også det i en periode, helt jævlig. Anonymkode: 6ff17...8b5 Jeg stresser mye for tiden, ja. Er midt oppi en vanskelig utredning, men jeg har vært utredet flere ganger for andre ting og ikke opplevd dette. Ellers er livet svært stabilt, forholdet er bra. Jobber ikke, går på AAP (derav utredning) ...Så ja, kanskje stresset bare har bygd seg opp til et kritisk nivå der jeg merker det i drømme. Anonymkode: 6a76a...c91 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #5 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Ser du skriver at du vekker samboer, så da tenker jeg at du er halvveis våken på et vis? Jeg hadde en periode der jeg bodde før da jeg våknet og så folk (blant annet som om en helt ekte mann stod ved senga i mørkre med blå jakke) og første gang trodde jeg først det var en ekte mann som hadde begått innbrudd og ble selvsagt livredd, men han forsvant når jeg skrudde på lyset. Senere våknet jeg og oppdaget noen bevegelser foran meg uten at jeg sperret opp øynene for å oppfatte hva det var, for siden jeg visste at det enten var en hallusinasjon eller evt noe spøkelsegreier så gadd jeg ikke bry meg mer med det og snudde meg for å sove videre. Det tok slutt etter en stund, så hva det egentlig var vet jeg ikke. Nå bor jeg en annen plass. Så kanskje mitt tips er at om det er en hallusinasjon eller en drøm så kanskje det forsvinner etterhvert hvis du bare ikke bryr deg med det og kan si til deg selv at det er ikke ekte. Det vil også virke på underbevisstheten din når du drømmer. Anonymkode: 1954e...e27 Uuuuuff, så gyselig! Og så bra det gikk over. Takk for tips. Anonymkode: 6a76a...c91
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #6 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg stresser mye for tiden, ja. Er midt oppi en vanskelig utredning, men jeg har vært utredet flere ganger for andre ting og ikke opplevd dette. Ellers er livet svært stabilt, forholdet er bra. Jobber ikke, går på AAP (derav utredning) ...Så ja, kanskje stresset bare har bygd seg opp til et kritisk nivå der jeg merker det i drømme. Anonymkode: 6a76a...c91 Da har du kanskje svaret ditt på hvorfor dette skjer. Det er fryktelig skummelt og man kan til slutt grue seg for å legge seg til å sove. Tankene spinner til slutt bare rundt dette marerittet, også i våken tilstand. For meg hjalp det å snakke om det. Å sette ord på det gjorde det litt lettere. Anonymkode: 6ff17...8b5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #7 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvordan har du det ellers i livet? Er du stresset? Syk? Er forholdet bra? Går det bra på jobb/studier? Gjentakende mareritt kommer gjerne av stress i livet ditt. Er ikke så uvanlig at man drømmer det samme om og om igjen. Jeg gjorde også det i en periode, helt jævlig. Anonymkode: 6ff17...8b5 Ja høres kjent ut, når jeg var barn og hadde mye stress (hadde det mye vondt på skolen) drømte jeg stadig at Satan kom og tok meg. Anonymkode: 73782...7a7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #8 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg hadde en periode slike drømmer, men i kombinasjon med søvnparalyse. Øvde meg på øvelser som skulle gi meg kontroll over drømmene, og etter noen drømmer som endte med at jeg skjønte at det var en drøm, forsvant de av seg selv. Anonymkode: e98e7...4fb
Avstand Skrevet 10. oktober 2022 #9 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg hadde det slik den perioden jeg hadde masse søvnparalyser, men ser det ikke er det du har. Har du sett skrekkfilmer i det siste eller lest noe? Er du veldig stresset? Jeg har også hatt veldig livlige drømmer i det siste. Jeg tror drømmer kan avsløre hvordan du har det. For jeg delte rom med ei for et par uker siden, og hun snakket i søvne, men hun var glad. Jeg sa dette til henne og kommenterte at det var første gang jeg hadde hørt noen snakke fint i søvne. Og hun sa hun alltid har gode drømmer. Hun fremstår som en fornøyd og glad person. Selv har jeg slitt med angst og depresjon i mange år, men har gått i terapi, brukt medisiner og jobbet med meg selv for å bli bedre. Men drømmene mine i det siste har vært veldig livlige og jeg husker de plutselig veldig godt. Jeg tror det kommer av at jeg ikke helt finner roen i livet, hva jeg vil og er redd for å bli alene, ikke bety noe for noen, å miste jobben, å ikke klare å tjene penger, og ikke få til det jeg vil og at det ikke skal bli nok å gjøre. I mine drømmer blir jeg ofte jaget av noen jeg kjente før. Men andre kan også dukke opp, som jeg kun vet hvem er men som jeg aldri har hatt noe forhold til. Noe av det mest creepy er at jeg tidligere i år drømte at vi ryddet dødsboet til broren min. Leiligheten hans i drømmer var helt lik slik den er i virkeligheten. Han hadde dødd av kreft. 2 dager etter dette ringer mamma meg og sier at han hadde blitt så dårlig og gått til legen og fått bekreftet kreft. Men han ble frisk og det var ikke en farlig kreft. Jeg kan også drømme at jeg mister tennene mine. Jeg har mange avtaler jeg ikke rekker og jeg løper rundt på flyplasser og finner ikke gaten. Beklager avsporing hvis du syntes det ble det. Men det er nok helt vanlig å ha litt vonde drømmer i blandt.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #10 Skrevet 10. oktober 2022 Har du en Bibel? Jeg fikk et tips av en venninne en gang, hun sa at hvis jeg noen gang fikk slike "skrekkfilm"-mareritt, så funket det å legge Bibelen ved siden av sengen. Hun hadde mye fæle mareritt siden hun var blitt misbrukt som barn. Og jeg fikk faktisk en periode med veldig skremmende mareritt og mye angst senere, og Bibel-tipset funket. Verken hun eller jeg er kristne. Prøv å be til Gud om beskyttelse også, jeg tenker at det skader ikke å smøre litt tykt på. Anonymkode: 40743...f08 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #11 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Har du en Bibel? Jeg fikk et tips av en venninne en gang, hun sa at hvis jeg noen gang fikk slike "skrekkfilm"-mareritt, så funket det å legge Bibelen ved siden av sengen. Hun hadde mye fæle mareritt siden hun var blitt misbrukt som barn. Og jeg fikk faktisk en periode med veldig skremmende mareritt og mye angst senere, og Bibel-tipset funket. Verken hun eller jeg er kristne. Prøv å be til Gud om beskyttelse også, jeg tenker at det skader ikke å smøre litt tykt på. Anonymkode: 40743...f08 ...Jeg HAR en Bibel, ja. Men finnes jo ikke religiøs. Men skjønner symboleffekten. Kanskje jeg skal prøve det. Dette var i alle fall et veldig håndfast og konkret tiltak. Anonymkode: 6a76a...c91
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå