AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #1 Skrevet 10. oktober 2022 Nå har vi omgangssyken og mikke mus klubbhus har stått på konstant i to døgn. Jada, jeg vet godt at det er skadelig å la barn se på tv frem til de er typ 18 år - men helt ærlig - hvor lenge lar du barnet ditt få se tv ila. en dag (og hva er alderen på barnet ditt). Du må gjerne være anonym 😂 Anonymkode: 3fff2...bfe
Urwa Skrevet 10. oktober 2022 #2 Skrevet 10. oktober 2022 Ser så lenge han vil så lenge det ikke går utover lekser,søvn og idrett. 2
GammelKaktus Skrevet 10. oktober 2022 #3 Skrevet 10. oktober 2022 Herlighet, når man er syk så er det unntakstilstand og da gjør man det man må. 2 døgn er jo ingenting i det store og det hele. Er man syk så er man syk og da innretter man seg etter det. Vi har alltid hatt skjerm på hele tiden når vi er syke og så bestiller vi mat fra Wolt/Foodora. Sånn ellers og så har det aldri vært noe store restriksjoner på skjerm, går fint det så lenge du har barn som klarer å finne på ting uten skjerm. 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #4 Skrevet 10. oktober 2022 Urwa skrev (4 minutter siden): Ser så lenge han vil så lenge det ikke går utover lekser,søvn og idrett. Godt å høre at jeg ikke er alene😂 FrøkenMånestråle skrev (Akkurat nå): Herlighet, når man er syk så er det unntakstilstand og da gjør man det man må. 2 døgn er jo ingenting i det store og det hele. Er man syk så er man syk og da innretter man seg etter det. Vi har alltid hatt skjerm på hele tiden når vi er syke og så bestiller vi mat fra Wolt/Foodora. Sånn ellers og så har det aldri vært noe store restriksjoner på skjerm, går fint det så lenge du har barn som klarer å finne på ting uten skjerm. Jeg trengte å høre dette 😂 Anonymkode: 3fff2...bfe 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #5 Skrevet 10. oktober 2022 Barn på 7 og 5 her. Skjermtid på 1 time om dagen. Hvis de er syke så kan de få skjermtid hele dagen hvis de ikke har energi til å gjøre andre ting. Anonymkode: 02830...14d 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #6 Skrevet 10. oktober 2022 Min fikk se en time om morgenen hver lørdag og søndag, og barne-TV på ettermiddagen hver dag (30 min). Syke barn kan få se mer. Anonymkode: ba1f6...b4d 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #7 Skrevet 10. oktober 2022 Mitt barn ser aldri på TV. Bortsett fra når hun er syk. Da er det fritt frem og vi ser gjerne på TV hele dagen. Anonymkode: 3bef9...b58 1
Million Skrevet 10. oktober 2022 #8 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg var aldri pedagogisk i min barneoppdragelse når det var sykdom i hus. Var barnet eller vi voksne syke, var det dvd-er og Cartoon Network hele dagen. 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #9 Skrevet 10. oktober 2022 På hverdager er det som regel 30 minutters barnetv. I helg ser de også gjerne en del på morgenen og kanskje litt lenger på kvelden. Eldste ser også gjerne på familieprogram og sport og sånt med oss voksne i helgene. Så i helgen kan det fort bli et par timer. Ved sykdom er det unntakstilstand, da er det fritt frem. Har en på 4 og en på 1, og yngste er ikke så veldig interessert i TV, men hvis hun er sliten sitter hun gjerne å ser på. Vi holder oss mest til NRK super, mye kjekt der som også er lærerikt og gøy for oss voksne. Våre får ikke lov å bruke iPad da, men TV er liksom en sosial ting vi ser på alle sammen og snakker om, så syntes ikke det er fyfy. Anonymkode: d7272...5ba
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #10 Skrevet 10. oktober 2022 Da mine var mindre hadde vi ikke noen spesiell skjermtid. Det var bare ett barn som elsket å se på tv og han fikk se på tv så lenge det ikke gikk utover andre ting. Var stort sett på morgenen i helgene og på sen ettermiddag i hverdagen. Når de var syke så fikk de se tv hele dagen om de ville. Alt for at de skulle være i ro, ikke sutre og bli friske. Spise hva de ville fikk de også i slike stunder. Ikke ha dårlig samvittighet, du er en god mor! Anonymkode: 86114...8a3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #11 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg er streng, men ikke når man er syk. Da er det unntakstilstand! Anonymkode: aa5d7...fbe
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #12 Skrevet 10. oktober 2022 Velg dine kamper og bekymringer, ha TV på til den ryker😅 Anonymkode: 8e8d0...009
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #13 Skrevet 10. oktober 2022 10-20min pr dag. Ellers endrer hun fullstendig personlighet. Anonymkode: e049a...363 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #14 Skrevet 10. oktober 2022 Mine på 2 og 4 ser en del på TV. Bruker det stort sett mest for å roe dem ned etter mye aktivitet. Hverdagen er ganske intens for de små, med sosial interaksjon, lek og herjing hele dagen i barnehagen. Har ikke dårlig samvittighet for at de får en time eller to med rolig skjermtitting inn i miksen. Så lenge de utvikler seg normalt (språklig/sosialt osv) tenker jeg det er OK. Mens de sitter passive i sofaen får jeg hentet meg inn litt, og det er verdifullt. Da får jeg litt mer energi til å være god forelder resten av tiden 😋 Anonymkode: 929ff...0c7 1
tussi84 Skrevet 10. oktober 2022 #15 Skrevet 10. oktober 2022 våres er bare 2, men hvis begge oss foreldre er syke eller barnet er syk så er det ingen grense. Vi gjør det vi må for å komme oss gjennom dagen. Det er jo bare for noen dager. Utenom det til vanlig er vi nok ikke så strenge som de fleste andre foreldre. Vi lar barnet bruke skjerm ca 1 t om dagen, kanskje litt mer en gang av og til.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #16 Skrevet 10. oktober 2022 En til to timer i helgene hvis vi skal jobbe med huset (pusser opp). Ellers en gang i blant, da maks en halvtime, men helst ikke. Fireåring som heller leker med biler og andre ting. Vi har vært strenge hele veien, og har fått en som er flink til å aktivisere seg selv. Noen ganger er det selvsagt unntakstilstand og da kan det stå på litt oftere, f.eks. hvis alle er syke. Han har sett mer i perioder, men er så lite tid etter barnehagen så rekker ikke se noe særlig i hverdagen. Anonymkode: 830f9...2e8 1
Gjest Anonyme-meg Skrevet 10. oktober 2022 #17 Skrevet 10. oktober 2022 Hos oss får han se så mye tv han vil. Det begrenser seg automatisk i ukedagene, da det er skole, lekser og fotballtrening flere dager i uken. I helgene er det mye lek med kompiser eller andre familie aktiviteter. Ved sykdom får han se hvor lenge han vil
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #18 Skrevet 10. oktober 2022 Rundt 1 time til vanlig. Ved sykdom: fri flyt. Det er unntakstilstand. Anonymkode: 8031d...3de
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #19 Skrevet 10. oktober 2022 Så lenge skjermtid ikke går ut over søvn, gjøremål og andre ting hos oss har vi ikke så alt for store grenser. De våkner veldig tidlig på morgenen så får se på nettbrettene sine litt før bhg / skole, så er det litt barne-TV før legging 😊 I helgene er det mindre skjermtid. Anonymkode: f4f83...1bd
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #20 Skrevet 10. oktober 2022 Ved sykdom er det ingen begrensing, de ser så mye de orker. Tv da, de får ikke bruke iPad. I det daglige er det et kvarter hver morgen mens jeg gjør meg klar, og 20min på kvelden. I helgene ser vi gjerne en film sammen lørdagen, ellers er det lite tv. De er 3 og 4 Anonymkode: def72...9c0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå