Gå til innhold

Barn som er vanskelig hjemme

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på om vi kan få noen gode råd 🙂

Vi har tre barn som er relativt tett i alder, og vi har litt vanskeligheter med vår yngste.

Han er en aktiv gutt i skolealder som på mange måter klarer seg vel så bra som sine to eldste søsken. Flink på skolen, nøye, oppmerksom, men han har litt vanskeligheter sosialt. Det har han hatt i barnehagen også, men fungerer veldig godt i samspill med søsknene sine og deres venner når de først finner ut at de skal leke sammen,

Problemet vårt er at han er en ganske krevende fyr som trenger mye korreksjon. Han roper mye og lager mye støy, for eksempel rundt matbordet. I tillegg leker han veldig voldsomt, og vi må stadig snakke med han om å ikke slå eller dytte. 

I løpet av en helg kan det bli i overkant med korreksjoner, og vi trenger å gjøre ting annerledes da det vi gjør åpenbart ikke fungerer. Vi har prøvd å møte han på mange ulike måter. Vi snakker med han, gir konsekvenser der det er naturlig... så kan vi selvfølgelig også miste tålmodigheten vår, noe som fører til at vi snakker strengt til han. Utover dette er det lite naturlig for både mannen min og meg å bli veldig sinte, så han møter stort sett to voksne med overskudd i situasjonene som oppstår.

Som jeg har prøvd å beskrive så er han en fyr som klarer seg veldig bra, men som sliter litt sosialt på skolen. Utfordringen hjemme er derimot å passe på at han ikke stadig sitter igjen med masse negativt når dagen er omme. Hvordan balansere det hele? Tips tas imot med den største takk!

Anonymkode: 66c32...eda

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Anbefaler deg å kontakte kommunen om de tilbyr Duå kurs til foreldre (De utrolige årene)

Dette er et veldig bra kurs for å korrigere uønsket atferd 👍

Anonymkode: f8839...9c8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...