Gå til innhold

Vet du hvor ungdommen din er?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker at min ungdom gir beskjed om de drar noen plass etter skolen, gjerne hvor og med hvem. Krever jeg for mye? Det handler om en 13åring og en 16åring

Er jeg for kontrollerende? 

Hvordan har dere det? 

Anonymkode: cb13f...e36

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg ønsker at min ungdom gir beskjed om de drar noen plass etter skolen, gjerne hvor og med hvem. Krever jeg for mye? Det handler om en 13åring og en 16åring

Er jeg for kontrollerende? 

Hvordan har dere det? 

Anonymkode: cb13f...e36

Jeg har ei på 16 år. Om hun ikke kommer rett hjem fra skolen sender hun en mld om hva hun skal. Det er absolutt ikke kontrollerende. 

Anonymkode: 70895...971

Skrevet

Jeg vil vite hvor 14 åringen min er. Trenger ikke fortelle alt de styrer og driver med, men om hun feks er i byen, og de finner ut de skal reise en annen plass eller til kompiser, har jeg sagt det er fint du gir beskjed.

Anonymkode: 58f19...d94

Skrevet

Min 14 åring gir alltid beskjed. Har henne i tillegg på snapkartet 😊

Anonymkode: 9f8ec...b83

Skrevet

Jeg forventer at ungdommen gir beskjed for den er. Kommer man ikke rett hjem etter skolen, gir man beskjed om det. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg trenger bare å vite om den kommer til middag eller ikke, hvem den er med og hvor lå jeg ikke vite

Anonymkode: d0afd...487

Skrevet

Min 14 åring gir bestandig bestandig. Kanskje litt for mye av og til 🤣

Anonymkode: f4466...e01

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg trenger bare å vite om den kommer til middag eller ikke, hvem den er med og hvor lå jeg ikke vite

16 år

Skrevet

Vet hvor han er ja. 18 år 

Anonymkode: a6904...e67

Skrevet

Jeg ville likt at ungdommen min sender meg en melding dersom hen ikke kommer hjem fra skolen.

Skrevet

Straks 17 år, gir alltid beskjed. Det gjør jo mannen og jeg også. Det handler jo om hensyn til de man bor med.

Skrevet

Har de på finniphone 😆

Anonymkode: 2fbcc...270

Skrevet

Jeg forventer at alle i familien gir beskjed hvis de drar noe sted, og det inkluderer meg og mannen min. Det handler ikke om å være kontrollerende, men om normal høflighet og hensyn. Hvis mannen min dro et sted etter jobb uten å si i fra ville jeg jo blitt bekymret. Jeg trenger ikke detaljer og jeg forventer heller ikke oppdatering hver gang de forflytter seg til et annet sted, men en kjapp beskjed om at de er hos X og kommer hjem kl Y eller noe sånt til en av oss voksne vil jeg ha. 

Skrevet

De gir alltid beskjed og vi har hverandre på «finn min Iphone»..

Anonymkode: 4d6c0...0ac

Skrevet
Ulrikke skrev (1 time siden):

Straks 17 år, gir alltid beskjed. Det gjør jo mannen og jeg også. Det handler jo om hensyn til de man bor med.

Jøss gir dere alltid beskjed om hvor dere er? Glad. I ikke har det sånn, holder å si vi kommer hjem senere

Skrevet

Jeg har to jenter som nå er unge voksne. Lagde enn avtale med dem i ungdomstiden, at dem aldri skulle ghoste meg på snapkartet, uansett, og at jeg aldri skulle bruke jeg såg der mot dem. Dem skjønte mitt argument om at mye rart kan skje, ikke minst med alkohol involvert, og at dette i det minste skapte litt mer mulighet for meg å bistå hvis dem hadde trengt hjelp. Vi hold avtalen alle sammen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jøss gir dere alltid beskjed om hvor dere er? Glad. I ikke har det sånn, holder å si vi kommer hjem senere

Ikke detaljert og nøyaktig da, men "jeg drar og møter Anne etter jobb" feks er en helt vanlig beskjed her i huset.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...