AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #1 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg er en kvinne på 38 år som vurderer oppstart av spiral. Har tidligere brukt diane p-piller, men ikke siste to år. Har aldri fått barn. Har heller ingen planer om barn. Har lest litt om ulike typer spiral, men klarer ikke å bestemme meg. Kobberspiral eller hormonspiral (mirena, kyleena eller jaydess?) Heller mest mot hormonspiral, siden jeg har hørt at man kan få kraftige menstruasjonsblødninger av kobberspiral. Noen som har noen erfaringer? Hvilken bør jeg velge ? Har fått påvist PCOS basert på flere symptomer. Blant annet kraftig nattesvette i mange år. Har nå ikke vært plaget med nattesvette på mange måneder etter oppstart av metformin (noe som er mye brukt i andre land) Har noen erfaringer med nattesvette ved bruk av hormonspiral ? Anonymkode: d8ef1...c46
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #2 Skrevet 10. oktober 2022 Har prøvd flere spiraltyper og var mest fornøyd med den lille kobberspiralen gynefix. Korte presise blødninger. Anonymkode: c9be7...595
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #3 Skrevet 10. oktober 2022 Ingen av delene! Har brukt temperaturmåler i 13 år aldri blitt gravid! Men har blitt gravid med vilje! Kobber har sine ulemper som hormoner. Anonymkode: f58e3...cf5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #4 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg har også hatt Gynefix (Liten kobberspiral). Normale blødninger. Jeg valgte den fordi jeg ønsket et hormonfritt alternativ. Tok den ut da vi var klare for barn. Gynekologen jeg hadde sa at det var en sjelden spiral, og såvidt hun visste er den borte fra markedet nå pga lav etterspørsel. Veldig dumt, da jeg gjerne ønsker den på nytt når vi har fått de barna vi skal ha. Anonymkode: 358dd...ba6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå