AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #1 Skrevet 10. oktober 2022 Skal selge leiligheten min, og er kun to påmeldte. Visning torsdag. Litt panikk nå, da jeg allerede har kjøpt ny. Hva er deres erfaringer med dette? Interesse, klikk på finn, nedlastninger vs.realitet? Anonymkode: a9db8...7a6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #2 Skrevet 10. oktober 2022 Nedgang i boligmarked, økning i renter, innstramming av låneforskrifter, økning av alle andre priser, og ett stadig stillere boligmarked, det er helt naturlig at det er færre på visning, og at det kan ta lengre tid å få solgt. Nedlastninger kan si noe om interessen for boligen, men ikke nødvendigvis realistisk... Jeg ser hele tiden på potensielle boliger, selv om jeg ikke har råd til dem, og laster ned prospekter eller deler annonsene. Jeg liker drømme om boliger jeg kunne tenkt meg, og også sjekke ut hva takstrapporter sier, og om det er vedlagt borettslaget vedtekter. Jeg og typen skal kjøpe sammen om ett halvt års tid, så vi sender hverandre ulike boliger for å se hva vi kunne tenkt oss mest. Anonymkode: 4fd1c...b4f 5 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #3 Skrevet 10. oktober 2022 Min erfaring er at den største interessen for boligen var den dagen den ble lagt ut på Finn, og 1-2 dager før visning. Du trenger ikke ha panikk nå, men om det fremdeles kun er to påmeldte på onsdag ettermiddag ville jeg blitt bekymret. Når det er sagt trenger du egentlig bare én interessent for å selge en bolig. Anonymkode: 8d8f0...7b3 8
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #4 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg kjenner to som har holdt på med salg siden lenge før sommeren. En fikk solgt leiligheten etter 7 visninger og 5 mnd på markedet, da måtte han ned ca 15% av prisantydningen for å lokke til seg interessenter, og solgte litt under det igjen. Den andre har hatt boligen på markedet siden rett etter påske, fremdeles ikke fått solgt. Begge disse boligene er i populære strøk, der ting for ett år siden ble kuppet for langt over prisantydning. Markedet nå er trått, det er tilfeldighetene som rår. men du trenger bare ens om vil ha boligen for at den blir solgt, dog kan du ikke regne med noen voldsom budkrig. Anonymkode: 8138d...251 2
Drizzt Skrevet 10. oktober 2022 #5 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal selge leiligheten min, og er kun to påmeldte. Visning torsdag. Litt panikk nå, da jeg allerede har kjøpt ny. Hva er deres erfaringer med dette? Interesse, klikk på finn, nedlastninger vs.realitet? Anonymkode: a9db8...7a6 Det er alltid risikabelt å kjøpe før man har solgt. Nå er det nedgangstider og flere faktorer taler mot deg. Det blir vanskeligere å få like mye lån som før. Folk har større utgifter. Mange vil utsette boligkjøp. Mange vil utsette boligsalg og dermed heller ikke kjøpe noe. Det er bra du har påmeldte, men du må kanskje forberede deg på tregere salg.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #6 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal selge leiligheten min, og er kun to påmeldte. Visning torsdag. Litt panikk nå, da jeg allerede har kjøpt ny. Hva er deres erfaringer med dette? Interesse, klikk på finn, nedlastninger vs.realitet? Anonymkode: a9db8...7a6 Vi solgte i desember i fjor, var 3 påmeldte men kun 2 kom. Vi fikk ingen bud dagen etter siste visning. Leiligheten lå ute i et par uker og det kom et par på visning i uken før et par la inn et skambud. Vi visste jo at det ikke er selgers marked i desember (det er det jo ikke nå heller) så vi valgte å ha is i magen og ikke godta en sum mye under prisantydning. Fikk 50.000 under takst, men vi hadde tjent mye på de årene vi bodde der så satt med en god avkastning likevel! Som en over skrev, du trenger bare en! Masse lykke til ☺️ Anonymkode: 4c07c...cf3 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #8 Skrevet 10. oktober 2022 To kan være nok for en budrunde det. Det holder egentlig at bare en er interessert Men akuratt nå har jeg opplevd at færre kjøper, flere boliger blir ikke solgt etter første visning og leiligheter det vanligvis ville vært mange interessenter på er det kun en budgiver på nå. Er vanskelige tider og ikke tiden for å selge akuratt nå Anonymkode: b3da2...f3f 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #9 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg hadde aldri kjøpt til prisantydning nå. Det er virkelig kjøpers marked. Jeg hadde i tillegg ventet ytterligere på enda mer fall i pris. Stakkars deg. Anonymkode: cee8f...38b 6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #10 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg hadde aldri kjøpt til prisantydning nå. Det er virkelig kjøpers marked. Jeg hadde i tillegg ventet ytterligere på enda mer fall i pris. Stakkars deg. Anonymkode: cee8f...38b Oj! Positiv! Jeg har tjent 2 mill på gamle leiligheten da:) Anonymkode: a9db8...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #11 Skrevet 10. oktober 2022 Vi hadde 2 påmeldt på første visning, ble ikke salg. 1 påmeldt på visning nr 2. Anonymkode: d9184...9d7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #12 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Vi hadde 2 påmeldt på første visning, ble ikke salg. 1 påmeldt på visning nr 2. Anonymkode: d9184...9d7 ... og har ikke trua på at det blir nå heller. Anonymkode: d9184...9d7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #13 Skrevet 10. oktober 2022 Vi brukte 2 år på å selge. Første visning var det 5 påmeldte. Hadde flere privatvisninger i løpet av de årene. La finnannonsa på pause et par mnd før vi la ut igjen (ingen endring i annonsa). 2 påmeldte, ble solgt etter budkrig mellom de to dagen etter. Fikk langt over takst. var hele tida mye trafikk inne. Markedet varierer mye hele veien. Nå er det vel kanskje ikke på topp nå som prisene og renta stiger voldsomt? Som megleren sa til oss: alt blir solgt en gang, det gjelder bare for kjøperen å se annonsa. lykke til med salg, og håper at en eventuell mellomfinansiering er mulig ved behov🤞🏻 Anonymkode: 603f7...eb0
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #14 Skrevet 10. oktober 2022 Akkurat som lite interesse ikke trenger å bety at boligen "aldri" blir solgt, trenger ikke stor interesse å bety vill budkrig. Da jeg solgte sist hadde vi stor trafikk på Finn-annonsen, mange telefoner til megler, 25 påmeldt på fellesvisning hvor alle kom i tillegg til flere "uanmeldte" + 7 på privatvisning noen dager før fellesvisning. De fleste var fremdeles veldig interessert da megler ringte rundt morgenen etter fellesvisning. Var likevel bare ett bud som kom inn. Anonymkode: cb9a8...c85 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #15 Skrevet 10. oktober 2022 Vår hadde også bare to interessere, vi solgte et par uker siden. Den gikk allikevel over takst. Bare noen få tusenlapper, men bedre enn ingenting. Anonymkode: 2d327...781 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #16 Skrevet 10. oktober 2022 Synes det virker som det er bråbrems i markedet her jeg bor, nå. For et par måneder siden var jeg ikke noe nervøs i det hele tatt for å ikke få solgt huset til en god pris, men nå er det nesten så jeg håper at det drøyer litt før drømmehuset dukker opp - slik at jeg slipper stresset med å selge akkurat nå 😅 Nå er det kanskje ikke så farlig når man kjøper og selger i samme marked, men risikoen er jo der for at man må gå ned ganske mye i pris for å få solgt i det hele tatt, sammenlignet med hva man kunne solgt for, for bare et par måneder siden. Anonymkode: 5dbdc...642
Isola2 Skrevet 10. oktober 2022 #17 Skrevet 10. oktober 2022 Vi hadde mange klikk på Finn,mange som lastet ned salgsoppgaven og favorittmarkerte. Kun en påmeldt på visning, samt 3 drop-in. Har budrunde i morgen. Megler sier det er skikkelig dødt for tiden og at mange har visninger hvor det ikke kommer noen. Har også kjøpt,så litt stressa..
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #18 Skrevet 11. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Nedgang i boligmarked, økning i renter, innstramming av låneforskrifter, økning av alle andre priser, og ett stadig stillere boligmarked, det er helt naturlig at det er færre på visning, og at det kan ta lengre tid å få solgt. Nedlastninger kan si noe om interessen for boligen, men ikke nødvendigvis realistisk... Jeg ser hele tiden på potensielle boliger, selv om jeg ikke har råd til dem, og laster ned prospekter eller deler annonsene. Jeg liker drømme om boliger jeg kunne tenkt meg, og også sjekke ut hva takstrapporter sier, og om det er vedlagt borettslaget vedtekter. Jeg og typen skal kjøpe sammen om ett halvt års tid, så vi sender hverandre ulike boliger for å se hva vi kunne tenkt oss mest. Anonymkode: 4fd1c...b4f Innstramming av låneforskrifter er vel ikke Innført. Stadig stillere boligmarked, er det færre hus ute? Bør ha motsatt effekt? Anonymkode: ce0b8...445 1
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #19 Skrevet 11. oktober 2022 Isola2 skrev (7 timer siden): Vi hadde mange klikk på Finn,mange som lastet ned salgsoppgaven og favorittmarkerte. Kun en påmeldt på visning, samt 3 drop-in. Har budrunde i morgen. Megler sier det er skikkelig dødt for tiden og at mange har visninger hvor det ikke kommer noen. Har også kjøpt,så litt stressa.. Vi får bare krysse fingre ☺️🤞🏻 Jeg bor i tillegg i ett område som er skikkelig i vekst. Nye leiligheter overalt - dyrt dog. Ligger ikke langt unna Oslo, samt rett på OSL. Så populært område☺️ Anonymkode: a9db8...7a6
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #20 Skrevet 11. oktober 2022 Bor du i oslo er jo ting lettere å få solgt....men på landet: vanskelig. Derfor jeg aldri skal kjøpe meg bolig på mindre steder igjen, vært igjennom det helvete før. Anonymkode: 3928d...2da 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå