Gå til innhold

Hva spiser dere?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Så har kvalmen meldt sin ankomst… Det beste er å spise annenhver time for å unngå den værste kvalmen. Problemet er bare at jeg ikke klarer å spise så mye. Har aldri gjort det, og klarer ikke å tvinge i meg mat. Hva spiser dere? Tips til små enkle mellommåltid?

Anonymkode: 17af5...979

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hyperemesis fortsatt og er i uke 18 nå. For min del så måtte jeg bare spise det jeg hadde lyst på der og da. Kunne ikke planlegge eller tvinge i meg noe for da ble det bare værre.

Nå har jeg fått zofran, noe som gjør ihvertfall mat litt lettere, og jeg spiser stort sett knekkebrød med ost, eple og middag. Veldig lite variabelt, men det er noe jeg vet funker så da blir det sånn.

God bedring, det er helt jævlig. 

Anonymkode: 27b5b...98d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Så har kvalmen meldt sin ankomst… Det beste er å spise annenhver time for å unngå den værste kvalmen. Problemet er bare at jeg ikke klarer å spise så mye. Har aldri gjort det, og klarer ikke å tvinge i meg mat. Hva spiser dere? Tips til små enkle mellommåltid?

Hvor langt er du på vei nå som du merker kvalmen?

Anonymkode: 56e4e...2f9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Hvor langt er du på vei nå som du merker kvalmen?

Anonymkode: 56e4e...2f9

Er 7 uker nå, og kvalmen kom som værst for en uke siden🤢

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spiste Maria kjeks og div tørr kjeks. Etterhvert levde jeg på sandwich stekt med ost og skinke. Masse lukter jeg ikke klarte. Fisk var uaktuelt. Middag var det lite av 

Anonymkode: c9314...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med første kunne jeg døyve kvalmen med salt lakris, med siste klarte jeg å drikke ingefærøl. Livet ble lettere av å aldri være mett eller sulten, men ikke så lett. Grønnsaker og dipp er et greit mellommåltid.

Anonymkode: def54...a28

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg levde utelukkende på salte kjeks og jordbær de ukene kvalmen stod på. Men hadde ikke sjans å få i meg mat så ofte som annenhver time, det ble bare generelt mye mindre mat i den perioden. 

Anonymkode: 6b507...bae

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Druer, gulrøtter, snacks tomater, kjeks, hjemmelagde energikuler, mellombarer, epler, appelsiner og bær. 

Anonymkode: 72d11...d17

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...