AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #1 Skrevet 10. oktober 2022 Hei! Jeg er ei jente på 35år (burde kanskje skrive kvinne/dame nå). Har en samboer på 26år, ni år yngre enn meg. Han gamer egentlig hele tiden, ser litt serier eller film med meg noen kvelder, og prøver å ha hver torsdag sammen. Det skjer bare om jeg husker på det, har vært etter mitt instiativ, siden vi aldri var sammen siden han gamer så mye. Vært sammen i 4år nå i oktober. Planen var å finne på noe på torsdager, men blir bare til tvtitting da og. Har sett på youtube og funnet ut at jeg har mange av symptomene av å leve i niglekt. Har blitt passiv. Møtte han under studiene, og nå er det over et år siden jeg ble ferdig med studiene, men fremdeles ikke søkt en jobb. Føler meg mye niglektet, at spillingen kommer før meg. Vi skulle hatt dagen sammen i går, siden vi glemte torsdagen, men da valgte han å sove hele dagen, og sov fremdeles når jeg la meg 23:30. Han sier han sov i 22 timer. Var litt irritert da han hadde lagt planer med gutta om gaming i dag, når vi hadde missforstått hverandre. Han trodde det var i morra. Så jeg gikk inn å sa ifra, da klarte jeg å sette fingeren i klem bak døra når jeg skulle lukke den. Det gjorde helt sinnsykt vondt!! Gjør fremdeles vondt. Den er blå og hoven, så skriver på mobilen her med langefingeren. Poenget er at han kom ikke ut selvom jeg skrek og gråt. Var så ubeskrivelig vondt. Måtte ringe mamma (ja jeg er 35år) for å få snakket med noen, og få litt trøst. Han kom etter gamet var ferdig. Orket ikke å få klem da og sa han skulle gå, etter jeg hadde forklart alle grunner til det, da bare gikk han inn å gamet videre. Dette er jo også en gjennomgående ting, at jeg må gi han arbeidsoppgaver for at han skal gjøre noe som helst annet enn å game. Ta ut av oppvaskmaskinen, ta ut søppel, og egentlig lage mat, men det skjer skjeldent. Jeg må gjøre alt annet, så merker jeg begynner å bli passiv der også. Føler meg som en mamma! Må også mase på at han skal gjøre det lille han skal, skjer som regel ikke av seg selv. Er dette normalt når dere har kjærester som gamet? Jeg er ikke i den verden der, og har som regel heiet på han siden han er god, (men han bytter på spill så han begynner på nytt med å ikke kunne noe.) Han tjener penger der, og er med kamerater der, noe jeg har prøvd lenge å tenke på som positivt. Vi gjør forresten aldri noe annet enn å være hjemme utenom et skjeldent tilfelle om familie har bursdag f. Eks. Han prøver somregel å droppe det og, men jeg var bestemt sist. Ingen jobber utenfor huset eller noe. Vet jeg burde gjort det for meg selv, begynt å søke jobber osv, kommet meg ut. Er vant til å være en livsnyter og elske å gjøre morsomme ting, men er blitt et evig strev å bare komme i dusjen. Er dette normalt når man har en kjæreste som gamer mye? Anonymkode: cd4a5...e5f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #2 Skrevet 10. oktober 2022 Både jeg og mannen min gamer, men vi har både tid til hverandre, og gjør husarbeid, og oppdrar unger, og begge jobber. (og vi er tilogmed utendørs ganske ofte) Så nei, jeg ville ikke si at det der er vanlig. Du kan jo likegreit bo alene, så slipper du å passe på et annet menneske? Anonymkode: 6cf89...94a 9 1 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #3 Skrevet 10. oktober 2022 Hva er niglekt? Er det fornorsking av neglect? Samboer og meg gamer begge hver for oss hver dag. Vi prater likevel alltid med hverandre hver dag, spiser middag sammen og har èn dag i uka hvor vi f.eks ser en film. Innimellom reiser vi ut og spiser eller gjør noe gøy, men det er ikke så veldig ofte. Delvis også fordi det er dyrt. Men det kan høres ut som om dere bør sette dere ned og ha en god samtale sammen. Ikke beskyld ham for masse, men vær ærlig og fortell ham hvordan du føler det. At du føler deg oversett i forholdet, at du skulle ønske dere tilbrakte mer tid sammen og at han også tok initiativ til det. Anonymkode: da22a...b81 18
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #4 Skrevet 10. oktober 2022 Ble du sammen med en 22 åring når du var 31 ? hvordan møttes dere? Jeg er litt sånn... jeg har ikke et problem med aldersforskjell, men det virker jo som om dere er jo på helt forskjellige stadier i livet ? Anonymkode: 6cf89...94a 14 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #5 Skrevet 10. oktober 2022 "Neglect" på engelsk kan oversettes til "neglisjering" eller "forsømmelse" på norsk. Anonymkode: dbc30...388 25 6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #6 Skrevet 10. oktober 2022 En mann som var ferdig med studiene for ett år siden, og ikke har søkt jobb, det hadde holdt til at jeg hadde skjønt at her var det ingen fremtid med denne mannen (gutten). Resten hadde bare bekreftet det. Noen ganger er det å ta en kjærlighetssorg det beste alternativet. Fyren kan kanskje bli en bra mann en dag, men jeg hadde ikke ventet på det. Anonymkode: ef559...1bf 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #7 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Hei! Jeg er ei jente på 35år (burde kanskje skrive kvinne/dame nå). Har en samboer på 26år, ni år yngre enn meg. Han gamer egentlig hele tiden, ser litt serier eller film med meg noen kvelder, og prøver å ha hver torsdag sammen. Det skjer bare om jeg husker på det, har vært etter mitt instiativ, siden vi aldri var sammen siden han gamer så mye. Vært sammen i 4år nå i oktober. Planen var å finne på noe på torsdager, men blir bare til tvtitting da og. Har sett på youtube og funnet ut at jeg har mange av symptomene av å leve i niglekt. Har blitt passiv. Møtte han under studiene, og nå er det over et år siden jeg ble ferdig med studiene, men fremdeles ikke søkt en jobb. Føler meg mye niglektet, at spillingen kommer før meg. Vi skulle hatt dagen sammen i går, siden vi glemte torsdagen, men da valgte han å sove hele dagen, og sov fremdeles når jeg la meg 23:30. Han sier han sov i 22 timer. Var litt irritert da han hadde lagt planer med gutta om gaming i dag, når vi hadde missforstått hverandre. Han trodde det var i morra. Så jeg gikk inn å sa ifra, da klarte jeg å sette fingeren i klem bak døra når jeg skulle lukke den. Det gjorde helt sinnsykt vondt!! Gjør fremdeles vondt. Den er blå og hoven, så skriver på mobilen her med langefingeren. Poenget er at han kom ikke ut selvom jeg skrek og gråt. Var så ubeskrivelig vondt. Måtte ringe mamma (ja jeg er 35år) for å få snakket med noen, og få litt trøst. Han kom etter gamet var ferdig. Orket ikke å få klem da og sa han skulle gå, etter jeg hadde forklart alle grunner til det, da bare gikk han inn å gamet videre. Dette er jo også en gjennomgående ting, at jeg må gi han arbeidsoppgaver for at han skal gjøre noe som helst annet enn å game. Ta ut av oppvaskmaskinen, ta ut søppel, og egentlig lage mat, men det skjer skjeldent. Jeg må gjøre alt annet, så merker jeg begynner å bli passiv der også. Føler meg som en mamma! Må også mase på at han skal gjøre det lille han skal, skjer som regel ikke av seg selv. Er dette normalt når dere har kjærester som gamet? Jeg er ikke i den verden der, og har som regel heiet på han siden han er god, (men han bytter på spill så han begynner på nytt med å ikke kunne noe.) Han tjener penger der, og er med kamerater der, noe jeg har prøvd lenge å tenke på som positivt. Vi gjør forresten aldri noe annet enn å være hjemme utenom et skjeldent tilfelle om familie har bursdag f. Eks. Han prøver somregel å droppe det og, men jeg var bestemt sist. Ingen jobber utenfor huset eller noe. Vet jeg burde gjort det for meg selv, begynt å søke jobber osv, kommet meg ut. Er vant til å være en livsnyter og elske å gjøre morsomme ting, men er blitt et evig strev å bare komme i dusjen. Er dette normalt når man har en kjæreste som gamer mye? Anonymkode: cd4a5...e5f Hæ? Du har ikke søkt jobb i året som har gått etter du var ferdig med studiene dine, og det er hans feil? Hvorfor er det hans feil at du ikke gidder søke jobber etter du har fullført studier? Og du gidder ikke søke jobber, men du synes det er greit å klage på at han tjener penger som gamer? Hva gjør du for å tjene penger? Jeg ville også ha prioritert noe jeg tjente penger på, framfor tv-titting eller lignende med en kjæreste som ikke giddet søke jobber engang... Anonymkode: 68733...6dc 22
Pillarguri Skrevet 10. oktober 2022 #8 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): En mann som var ferdig med studiene for ett år siden, og ikke har søkt jobb, det hadde holdt til at jeg hadde skjønt at her var det ingen fremtid med denne mannen (gutten). Resten hadde bare bekreftet det. Noen ganger er det å ta en kjærlighetssorg det beste alternativet. Fyren kan kanskje bli en bra mann en dag, men jeg hadde ikke ventet på det. Anonymkode: ef559...1bf Oppfattet at det var TS som var ferdig med studiene for 1 år siden og ikke har søkt jobb. TS virker veldig tafatt, hvorfor tar hun ikke fatt i livet sitt i stedet for å bare la hver dag seile forbi. Det å være livsnyter er litt for enkel unnskyldning for å være doven. 10
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #9 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): En mann som var ferdig med studiene for ett år siden, og ikke har søkt jobb, det hadde holdt til at jeg hadde skjønt at her var det ingen fremtid med denne mannen (gutten). Resten hadde bare bekreftet det. Noen ganger er det å ta en kjærlighetssorg det beste alternativet. Fyren kan kanskje bli en bra mann en dag, men jeg hadde ikke ventet på det. Anonymkode: ef559...1bf Det er hun som ikke har søkt jobb, kjæresten tjener penger på gaming. Hun vil at han skal kutte ut det som er deres inntektsgrunnlag (forutenom eventuelt nav). Anonymkode: 68733...6dc
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #10 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det er hun som ikke har søkt jobb, kjæresten tjener penger på gaming. Hun vil at han skal kutte ut det som er deres inntektsgrunnlag (forutenom eventuelt nav). Anonymkode: 68733...6dc Jeg betaler 100% for meg selv takk, han er ikke min inntektskilde! Svarer på dette først, for det er bare misvisende av deg å anta at jeg ikke har penger selvom jeg ikke har kommet ut i jobb Anonymkode: cd4a5...e5f 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #11 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg betaler 100% for meg selv takk, han er ikke min inntektskilde! Svarer på dette først, for det er bare misvisende av deg å anta at jeg ikke har penger selvom jeg ikke har kommet ut i jobb Og han tjener ikke på selve gamingen, men på salg av gjenstander på spill AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Anonymkode: cd4a5...e5f Anonymkode: cd4a5...e5f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #12 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Ble du sammen med en 22 åring når du var 31 ? hvordan møttes dere? Jeg er litt sånn... jeg har ikke et problem med aldersforskjell, men det virker jo som om dere er jo på helt forskjellige stadier i livet ? Anonymkode: 6cf89...94a Vi havnet i kollektiv sammen. Vi er nok det. Han fullførte heller ikke studiene. Har trodd han skulle det, så har ikke visst helt hvor vi skal bo med tanke på å søke jobb osv. Anonymkode: cd4a5...e5f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #13 Skrevet 10. oktober 2022 Du høres ut som mamman hans. Er dette ett forhold du vil være i? Der du er den som må gjøre alt, og gutten bare gamer og kose seg? Anonymkode: f48fd...44a 3
GammelKaktus Skrevet 10. oktober 2022 #14 Skrevet 10. oktober 2022 Så han gamer og tjener penger til livets opphold på det og du gjør hva? Tenker dere er på hver deres plass her i livet og om han ønsker noe mer seriøst så hadde han gjort noe mer med livet deres som par. Du vil kanskje få det bedre om du går for et liv som singel. 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #15 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Jeg betaler 100% for meg selv takk, han er ikke min inntektskilde! Svarer på dette først, for det er bare misvisende av deg å anta at jeg ikke har penger selvom jeg ikke har kommet ut i jobb Anonymkode: cd4a5...e5f Jeg skrev på ingen måte at du ikke betaler for deg. Men det er tydeligvis gaming-inntekt (eller gamingrelatert) som er deres inntekt utenom nav. Eller har du annen inntekt enn Nav? Og det forandrer uansett ikke at du ikke gidder søke jobb, men klager over at han bruker tid på å tjene penger... Anonymkode: 68733...6dc 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #16 Skrevet 10. oktober 2022 Blir litt sånn når man blir sammen med barn Anonymkode: b3f29...3dc 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #17 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skrev på ingen måte at du ikke betaler for deg. Men det er tydeligvis gaming-inntekt (eller gamingrelatert) som er deres inntekt utenom nav. Eller har du annen inntekt enn Nav? Og det forandrer uansett ikke at du ikke gidder søke jobb, men klager over at han bruker tid på å tjene penger... Anonymkode: 68733...6dc Får ikke penger fra nav nei. Og han tjener som sagt ikke på gaminga som jeg skrev om. Sa jo det er positivt at han tjener også, men da er han gjerne på mobilen. Klaget ikke over det, klaget ikke, men spør om råd, da jeg ikke vet om dette er normalt! Anonymkode: cd4a5...e5f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #18 Skrevet 10. oktober 2022 Problemet ditt er at du er sammen med et barn. I beste fall tenåring. Anonymkode: bcb46...fde 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #19 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (56 minutter siden): Hei! Jeg er ei jente på 35år (burde kanskje skrive kvinne/dame nå). Har en samboer på 26år, ni år yngre enn meg. Han gamer egentlig hele tiden, ser litt serier eller film med meg noen kvelder, og prøver å ha hver torsdag sammen. Det skjer bare om jeg husker på det, har vært etter mitt instiativ, siden vi aldri var sammen siden han gamer så mye. Vært sammen i 4år nå i oktober. Planen var å finne på noe på torsdager, men blir bare til tvtitting da og. Har sett på youtube og funnet ut at jeg har mange av symptomene av å leve i niglekt. Har blitt passiv. Møtte han under studiene, og nå er det over et år siden jeg ble ferdig med studiene, men fremdeles ikke søkt en jobb. Føler meg mye niglektet, at spillingen kommer før meg. Vi skulle hatt dagen sammen i går, siden vi glemte torsdagen, men da valgte han å sove hele dagen, og sov fremdeles når jeg la meg 23:30. Han sier han sov i 22 timer. Var litt irritert da han hadde lagt planer med gutta om gaming i dag, når vi hadde missforstått hverandre. Han trodde det var i morra. Så jeg gikk inn å sa ifra, da klarte jeg å sette fingeren i klem bak døra når jeg skulle lukke den. Det gjorde helt sinnsykt vondt!! Gjør fremdeles vondt. Den er blå og hoven, så skriver på mobilen her med langefingeren. Poenget er at han kom ikke ut selvom jeg skrek og gråt. Var så ubeskrivelig vondt. Måtte ringe mamma (ja jeg er 35år) for å få snakket med noen, og få litt trøst. Han kom etter gamet var ferdig. Orket ikke å få klem da og sa han skulle gå, etter jeg hadde forklart alle grunner til det, da bare gikk han inn å gamet videre. Dette er jo også en gjennomgående ting, at jeg må gi han arbeidsoppgaver for at han skal gjøre noe som helst annet enn å game. Ta ut av oppvaskmaskinen, ta ut søppel, og egentlig lage mat, men det skjer skjeldent. Jeg må gjøre alt annet, så merker jeg begynner å bli passiv der også. Føler meg som en mamma! Må også mase på at han skal gjøre det lille han skal, skjer som regel ikke av seg selv. Er dette normalt når dere har kjærester som gamet? Jeg er ikke i den verden der, og har som regel heiet på han siden han er god, (men han bytter på spill så han begynner på nytt med å ikke kunne noe.) Han tjener penger der, og er med kamerater der, noe jeg har prøvd lenge å tenke på som positivt. Vi gjør forresten aldri noe annet enn å være hjemme utenom et skjeldent tilfelle om familie har bursdag f. Eks. Han prøver somregel å droppe det og, men jeg var bestemt sist. Ingen jobber utenfor huset eller noe. Vet jeg burde gjort det for meg selv, begynt å søke jobber osv, kommet meg ut. Er vant til å være en livsnyter og elske å gjøre morsomme ting, men er blitt et evig strev å bare komme i dusjen. Er dette normalt når man har en kjæreste som gamer mye? Anonymkode: cd4a5...e5f Herregud at du finner deg i dette? Min mann er 22 år, vi har vært sammen i 3 år. Jeg er 32, han rydder, vasker, lager mat, jobber, og bruker all sin tid med meg. Han spiller kanskje playstation 1 gang i uke 1 time med broren sin. Han typen din høres sykt umoden ut...... Anonymkode: bbffe...ce8 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #20 Skrevet 10. oktober 2022 Kunne ikke vært sammen med en som gamet så mye og heller ikke med en som fikk meg til å føle meg neglected pga andre hobbyer, jobb og prioriteringer Anonymkode: d2158...0f3 2 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå