Missbumblebee Skrevet 1. desember 2005 #1 Skrevet 1. desember 2005 Satt og leste om alt han bør holde seg unna mens man prøver å bli gravid, og jøss av meg, det er mye jo! Regnet med det "vanlige", at han bør holde seg unna røyking og alkohol etc, men hvor farlig er det egentlig å ha mobiltelefonen i lomma eller beltet? Leste et sted at det ødelegger arvestoffene i sædcellene.. Det høres jo superskummelt ut! Er det farlig for meg også ha mobilen i lomma? Og når det gjelder røyking/ tobak, er det like ille om mannen snuser som det er om han røyker? Min kjære har lovet meg at han skal slutte å snuse når jeg blir gravid, (jeg har det til og med skriftlig, ), men det hadde jo ikke gjort noe om han sluttet litt før det... Kan ikke tenke meg at en gravid kvinne stappfull av hormoner og en gretten mann som prøver å slutte med sin gode gamle vane er noen særlig god kombinasjon... Jeg høres kanskje litt hysterisk ut her, jeg er ikke egentlig det, blir bare litt overrasket over hvor mye som er "farlig". Hvor langt har dere andre tatt det?
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #2 Skrevet 1. desember 2005 Jeg vet ikke, men det skal nok ikke være så farlig for ei jente å ha mobilen i lomma. Dine arvestoffer ligger bedre beskyttet enn mannens, anatomisk sett, og ikke så nær lomma... Say no more. Røyking og snus: Jeg vet ikke hvorfor tobakk er farlig for sæden, men vil tippe at det har med blodtilførsel å gjøre. Både når man røyker og snuser påvirker man blodårene, så jeg vil tippe at snusing heller ikke er spesielt bra. Men vet ikke om noe er påvist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå