AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #1 Skrevet 10. oktober 2022 Hva kjennetegner en god leder? Jobber i helse og omsorg Anonymkode: 01fd5...0fd
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #2 Skrevet 10. oktober 2022 En som ser sine ansatte, gir tilbakemeldinger, lytter, forstår, viser tillit, respekt for at vi er ulike, raus, tydelig, ærlig, rettferdig, saklig, viser empati, sprer glede, er tilgjengelig for sine kolleger og bruker tid på sine ansatte til å slå av en prat. Anonymkode: 2227b...a07 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #3 Skrevet 10. oktober 2022 Enig i alle momentene over. I tillegg vil jeg si åpen og konsekvent, slik at medarbeiderne er trygge på hvor man har lederen i ulike spørsmål, og at leder ikke vender kappen etter vinden. Anonymkode: 6cfdb...fc1 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #4 Skrevet 10. oktober 2022 For min del er det en som er proaktiv og handlekraftig og er sabla god på å koordinere og ha oversikt sånn at arbeidsdagen til ansatte kan gå så smertefritt som mulig. Samt tar tilbakemeldinger fra ansatte alvorlig. En utopi med andre ord. Anonymkode: f17ec...ca6 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #5 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): En som ser sine ansatte, gir tilbakemeldinger, lytter, forstår, viser tillit, respekt for at vi er ulike, raus, tydelig, ærlig, rettferdig, saklig, viser empati, sprer glede, er tilgjengelig for sine kolleger og bruker tid på sine ansatte til å slå av en prat. Anonymkode: 2227b...a07 Bla bla bla, ukeblad. En god leder er en leder som skaper resultateter, først og fremst. Er mange som prøver seg som ledere og som er så konfliktskye at de imøtekommer alle medarbeideres tullete krav og følelser slik at ikke et eneste resultat oppnås. Så andre kravet til en leder er at de er dyktige til å løse konflikter, ikke løpe eller vike fra de. For konflikter oppstår, og populære beslutninger må tas. Dernest må lederen balansere det å skape resultater med å løse konflikter og skape godt arbeidsmijø og at den enkelte arbeidstaker føler seg ivaretatt. Det er dessverre for mange ledere som er så redd for å ikke bli likt at det blir deres store fall. De har rett og slett ikke ryggrad nok til å ikke bli dårlig likt, at de forsømmer jobben de er satt til. Anonymkode: a828a...978
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #6 Skrevet 10. oktober 2022 * Upopulære Anonymkode: a828a...978
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #7 Skrevet 10. oktober 2022 Handlekraftig, proaktiv, får ting til å skje. Følger opp, lar ikke ting gå i glemmeboka. Delegerer nok, men ikke alt. Tar ansvar. Skaper resultater. Anonymkode: 4d259...0af
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #8 Skrevet 10. oktober 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Handlekraftig, proaktiv, får ting til å skje. Følger opp, lar ikke ting gå i glemmeboka. Delegerer nok, men ikke alt. Tar ansvar. Skaper resultater. Anonymkode: 4d259...0af Yes, og stiller tydelig krav og forventninger til de ansatte slik at det ikke er noe tvil om hvem som skal gjøre hva eller har ansvar for hvilke oppgaver. En god leder er også en jeg som arbeidstaker kan stole på og dekker for meg når jeg trenger det. Anonymkode: 1be7c...6be
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #9 Skrevet 10. oktober 2022 De beste lederne vet hvordan det faktisk er å stå i jobbene under. Ledere som har null peiling på hva som foregår i de avdelingene de leder er ubrukelige. Nytter ikke at en økonom forventer at produksjonslinja har et uendelig potensiale for økning med de samme rammefaktorene. Anonymkode: dc1a6...95c 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #10 Skrevet 10. oktober 2022 Punkt 1. At vedkommende ikke er en j***a drittsekk Anonymkode: 0f428...239 2
Isambard Skrevet 10. oktober 2022 #11 Skrevet 10. oktober 2022 Sterk ansvarsfølelse. Delegerer. Sier hva som skal gjøres, men ikke hvordan. Lytter, men tør å ta upopulære avgjørelser.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #12 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva kjennetegner en god leder? Jobber i helse og omsorg Anonymkode: 01fd5...0fd En god leder = å være som ca 1% av lederne. Dvs., de fleste er ikke gode ledere. Anonymkode: a7d08...d4f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #13 Skrevet 10. oktober 2022 Min leder ❤️ Anonymkode: 02c3e...81b
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #14 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg jobber som leder, og har etter en tid borte fra jobben, sett mye av hvor jeg selv har feilet som leder (selv om jeg før jeg gikk inn i stillingen tenkte jeg skulle unngå fellene jeg klarte å gå i😉). - ikke være opptatt av å bli likt, ta konfliktene - være tydelig, og gjennomføre det man sier (ikke komme med planer eller lovnader som ikke blir fulgt opp) - forventningsavklaring: ha forventningene avklart mellom deg og hver enkelt ansatt, så kan man alltid vise tilbake til hva man ble enige om i den samtalen ved ulike utfordringer Disse tre tingene kommer jeg til å fokusere enda mer på når jeg er tilbake i jobb. I tillegg mener jeg selvfølgelig det er viktig å være raus, ha respekt for folk og deres livssituasjon. Å kjenne menneskene man jobber med er så viktig. Gi og ta😊 Anonymkode: 5d1bc...58d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå