Gå til innhold

Bli i et kjedelig, platonisk, sexløst ekteskap, eller bryte for å leve livet igjen?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Saken er den: Gift på 15. året. Kjedelig for begge parter. A4. Ingen sex, ingen interesse for sex. Har forsøkt i et års tid å vekke følelsene - ingenting der. To barn på 5 og 8 år. Hus, båt, biler. God økonomi.

Ønsker å oppleve kjærlighet og lidenskap igjen. 

Bli eller bryte? 

Anonymkode: 641df...71d

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg ville gått. Dvs, jeg gikk. Jeg ønsker å leve et liv jeg trives i, gleder meg over, og med folk jeg elsker. Men samtidig respekterer jeg at andre prioriterer annerledes. Det er ofte lettest å bli. Man lager store bølger for alle om man går. 

Anonymkode: fa02a...b79

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har så mange venninner som angrer på at de gikk på grunn av ønske om forelskelse og spenning. 

Man er ikke 20 og attraktiv lenger. De tilgjengelige mennene er gjerne ustabile, de som bare er ute etter en ting, annenhandsmarkedet. De mannlige vennene mine har gjerne ikke sett alt kona har gjort, og får sjokk år de plutselig står der med alt ansvaret og forpliktelsene det innebærer å ha eget hus, og barn 50%. Omgangskretsen er gjerne et annet sted i livet, der fredag og lørdag blir brukt med familien, det samme når det kommer til sommerferie og potensielle helgeturer. Ingen vil på konsert, og går man ut og spiser er det 2-3 glass vin så hjem. 

Kanskje du har flaks, kanskje ikke. Men man har ingen returbillett. 

Anonymkode: ee1fc...baa

• Liker 10
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Saken er den: Gift på 15. året. Kjedelig for begge parter. A4. Ingen sex, ingen interesse for sex. Har forsøkt i et års tid å vekke følelsene - ingenting der. To barn på 5 og 8 år. Hus, båt, biler. God økonomi.

Bli eller bryte? 

Hei

Tror du virkelig at forholdet ikke kan reddes. Om du og kona vil jobbe på det, er det sikkert mulig å hente hjelp.

Jeg synes at man skal gå fra hverandre bare etter å gjort alt man kunne.

Har dere prøvd å snakke åpent om deres frustrasjon?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alexthecool skrev (Akkurat nå):

Hei

Tror du virkelig at forholdet ikke kan reddes. Om du og kona vil jobbe på det, er det sikkert mulig å hente hjelp.

Jeg synes at man skal gå fra hverandre bare etter å gjort alt man kunne.

Har dere prøvd å snakke åpent om deres frustrasjon?

Ja, vi snakker nesten daglig. Det er likevel ingen passion igjen. Vi har vært hos psykolog og sexolog, men ingenting har fungert.

HI

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva sier hun da? Synes hun det er helt ok med et sexløst samliv? 

Anonymkode: f6bcd...926

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ja, vi snakker nesten daglig. Det er likevel ingen passion igjen. Vi har vært hos psykolog og sexolog, men ingenting har fungert.

HI

Kjedelig å lese..

Alltid å se ett par vurdere separasjon, spesielt når barn er involvert.

Det må finnes en måte å blåse nytt liv på deres glemt lidenskap.

Det er risikabelt men har dere tenkt å åone forholdet. Ok veldig risikabelt 😕

kanskje starte med å skaffe seg barnvakt og bo på hotell?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I saw myself as a concealed attraction

You were, I felt, robbing me

of the heat and the action…

Anonymkode: 0b000...629

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Bli eller bryte? 

To ting:

1.Unger er forskjellige, finn ut om samlivsbrudd vil være traumatisk for dine barn. 

2.''Å leve livet'' blir aldri det samme igjen som når man var student/ung voksen. Den frihetsfølelsen og ubekymrete tilværelsen kommer aldri tilbake. 

Anonymkode: ab2c9...b4d

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ett års tid ila 15 år sammen er jo ikke så lenge?

Hva konkret har dere prøvd mellom timene hos sexolog/terapeut?

Bruker kvinnen hormonprevensjon?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Bli eller bryte? 

Kommer an på hva du vil oppnå.

Som flere har vært innom, så blir ting aldri det samme igjen som når du var i 20-årene. Du har forandret deg, folk har forandret seg, tidene har forandret seg. Bare å glemme at du skal få oppleve forelskelse og livet på samme måte igjen. Det skjer ikke. Og finner du kjærligheten, så er det på et annet nivå. Der hvor du ung opplevde spenning og ikke kunne vente på å bli bedre kjent, å snakke natta igjennom. Så vil du nå diskutere unger, ekser og praktiske løsninger. Det er noe helt annet enn når du husker kjærester når du var ung.

I tillegg har du barna dine, du må tenke på de oppi dette.

Anonymkode: df530...00a

• Liker 3
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Som flere har vært innom, så blir ting aldri det samme igjen som når du var i 20-årene. Du har forandret deg, folk har forandret seg, tidene har forandret seg. Bare å glemme at du skal få oppleve forelskelse og livet på samme måte igjen. Det skjer ikke. Og finner du kjærligheten, så er det på et annet nivå. Der hvor du ung opplevde spenning og ikke kunne vente på å bli bedre kjent, å snakke natta igjennom. Så vil du nå diskutere unger, ekser og praktiske løsninger. Det er noe helt annet enn når du husker kjærester når du var ung.

En annen ting som har slått meg er hvordan man på mange måter har vokst sammen.

Ingen vil noen gang kjenne meg like godt som mannen. I 20-årene var vi fortsatt veldig unge og uetablerte, vi bygde på mange måter livet vårt sammen, og formet hverandre, lærte hverandre å kjenne ut og inn. En som bare kan se på deg, lese deg, og vite hva som betyr noe for deg. 

Vi har det veldig bra nå, men 20 år har selvfølgelig bydd på et-par bølgedaler når det gjelder samlivet. Da har det virkelig vært til hjelp å fokusere på at det jeg har med han vil jeg aldri få med noen andre. Kombinert med det du påpeker - at den enorme forelskelsen, friheten og spontaniteten i å være ung aldri vil komme tilbake. At et forhold som etableres nå i godt voksen alder vil være noe helt annet. 

Anonymkode: ee1fc...baa

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når du vet at forholdet ikke kan reddes er det bare å gå. Få angrer. Jeg angret ikke. Minste barnet var 4 da. Har det fantastisk❤️ Hvorfor kaste bort livet? Om du går, er det iallefall en sjans til å få det bedre, det er det ikke nå, i forholdet. 

Anonymkode: 01c26...d7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bli eller bryte? 

Du forlater ikke et ekteskap bare fordi du ikke får tenning på kuken til ektemannen når det er to barn involvert. 

Du åpner ekteskapet, med eller uten mannens tillatelse. Går mannen med på det så kan dere swinge sammen, eller ordne hver for dere.  

Anonymkode: 0e593...213

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan det være et alternativ å åpne opp forholdet? Hvis begge er «lei», men dere fungerer som familie så kan det jo være noe å vurdere.

Jeg ville foretrukket det om det hadde vært et alternativ. Jeg angrer ikke på at jeg gikk (men så var ikke primærmålet å finne et nytt forhold heller), men skulle gjerne ha skånet ungene. 

Nå snublet jeg inn i et forhold som, selv om det ikke varte, ga meg den lidenskapen jeg hadde savnet, så umulig er det jo ikke, men det er så mye mer som må tas med i beregningen når det er ekser og unger inne i bildet.

Anonymkode: 1d63f...c31

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har levd i et sexløst forhold i 20 år. Vi har hatt mange kriser, men er fortsatt sammen. Jeg savner lidenskap og sørger hver dag over hva som har skjedd med oss. Har i perioder mye angst og er ofte deprimert pga forholdet, men kan ikke tenke meg et liv uten henne. Vet også at den stormende forelskelsen bare skjer når man er ung og naiv. Når man er i førtiårene har man mistet en del illusjoner om det motsatte kjønn. Finn andre gleder.

Anonymkode: 9591c...fb4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Man kan bli lidenskapelig grenseløst forelsket hele livet!!!! Jeg er snart 50 år og har ALDRI vært så forelsket jeg er nå.

Anonymkode: dcf87...fc4

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har levd i et sexløst forhold i 20 år. Vi har hatt mange kriser, men er fortsatt sammen. Jeg savner lidenskap og sørger hver dag over hva som har skjedd med oss. Har i perioder mye angst og er ofte deprimert pga forholdet, men kan ikke tenke meg et liv uten henne. Vet også at den stormende forelskelsen bare skjer når man er ung og naiv. Når man er i førtiårene har man mistet en del illusjoner om det motsatte kjønn. Finn andre gleder.

Anonymkode: 9591c...fb4

Tull! Det er i 40-årene du opplever lidenskap og begjær, om du tillater deg det. Du må bare komme deg bort fra elendigheten din. Du har misforstått livet.

Anonymkode: 01c26...d7e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Herlighet så pessimistisk!! Jeg er voksen og fri, og nyter livet! Med mer penger og selvtillit kommer en trygghet og en komfort som lett danker ut 20-årene. Nei, du får aldri oppleve 20-årene igjen, men kanskje blir det noe enda bedre? 

Jeg reiser, går på kurs, dater, spiser god mat, trener, rir og kooser meg! Livet er ikke over selv om man har bikket 40.

Anonymkode: 0d932...3d4

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Bli eller bryte? 

YOLO!

Anonymkode: 4d38b...9f2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...