Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tok blodprøve hcg når jeg var 5+6 - jeg fikk svar i dag og den var på 27015 var ikke dette veldig høyt?? er det negativt ?…

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er velig høyt og kanskje tvillinger he he

Screenshot_20221010-131128.jpg

Skrevet

https://www.jordmorklinikken.no/hva-er-hcg-og-hva-kan-det-fortelle-oss/

Sitat

Normalverdier for hCG (regnet ut fra siste mens)

Uke 3: 5-50

Uke 4. 5-426

Uke 5: 18-7340

Uke 6: 1080-56500

Uke 7-8 uker: 7650-229000

Uke 9-12: 25700-288000

Uke 13-16: 13300-254000

Uke 17-25: 4060-165400

Uke 25-42: 3640-117000

Ikke gravide har under 10.

Det finnes flere standard tabeller, så denne gir kun en pekepinn. Lege eller jordmor vil hjelpe med å vurdere resultatet.

Du var jo nesten 6 fullgåtte uker, og da kan det variere fra 1080-56500 i følge artikkelen, så det ser ganske normalt ut for en uten lege- eller jordmorutdanning😊 Man kan jo også være en dag eller to lenger på vei enn det man har beregnet fra syklus, så du kan ha vært over 6 uker da du tok den.

Jeg har nettopp vært på OUL og fått termin to dager tidligere enn antatt. I forrige svangerskap ble jeg flyttet litt motsatt vei, så det er jo bare en standard utregning av svangerskapslengde enn så lenge😊

Anonymkode: afdf2...e28

• Liker 1
Skrevet
Sofakona skrev (4 minutter siden):

Der er velig høyt og kanskje tvillinger he he

Screenshot_20221010-131128.jpg

🙈🙈 gyn. fant i allfall bare 1 fostersekk 5+4. Men er det negativt om det er så høyt? Fikk ikke noe svar siden legekontoret ikke hadde gjort dette så mye og må vente til legen ringer meg

Skrevet
elinoooor skrev (16 minutter siden):

Jeg tok blodprøve hcg når jeg var 5+6 - jeg fikk svar i dag og den var på 27015 var ikke dette veldig høyt?? er det negativt ?…

Jeg hadde HCG på 27760 når jeg var 5+6 :) Jeg er i uke 23 nå med ei jente :) 

Skrevet
høydepunkt1234 skrev (2 minutter siden):

Jeg hadde HCG på 27760 når jeg var 5+6 :) Jeg er i uke 23 nå med ei jente :) 

ahh, takk for at du deler❤️ Gyn. satt meg en uke bak, altså at jeg bare var 4 uker på vei men det stemte ikke med pos. el osv. Og det kan i allfall ikke stemme hvis verdiene er så høye.. da er det iallfall ikke noe som stemmer..

Skrevet
elinoooor skrev (1 minutt siden):

ahh, takk for at du deler❤️ Gyn. satt meg en uke bak, altså at jeg bare var 4 uker på vei men det stemte ikke med pos. el osv. Og det kan i allfall ikke stemme hvis verdiene er så høye.. da er det iallfall ikke noe som stemmer..

Hm, etter TUL? Mine mål stemte heller ikke helt overens med hvor langt jeg var (etter innsett av fryst blasto, så skråsikker på dato). Jeg var veldig bekymret for at det ikke skulle gå veien, men det er visst veldig vanskelig å måle så tidlig! 

Jeg ble også litt bekymret når Medicus ringte med HCG resultatet, fordi det var så høyt. Men legen min mente at dette bare var positivt! Og det virker som at hun hadde rett 😃 Jeg hadde forholdt meg til egne beregninger, frem til OUL er det første dag av sist mens som gjelder uansett. :) Har vertfall mine leger sagt (og jeg har vært innom mange leger siste 5 mnd :P)

Skrevet

Fint de fosteranlegg? Forhøyet hcg kan være tegn på blighted ovum. Siden du ble satt tilbake,mener jeg 

Anonymkode: 48435...332

Skrevet
høydepunkt1234 skrev (7 minutter siden):

Hm, etter TUL? Mine mål stemte heller ikke helt overens med hvor langt jeg var (etter innsett av fryst blasto, så skråsikker på dato). Jeg var veldig bekymret for at det ikke skulle gå veien, men det er visst veldig vanskelig å måle så tidlig! 

Jeg ble også litt bekymret når Medicus ringte med HCG resultatet, fordi det var så høyt. Men legen min mente at dette bare var positivt! Og det virker som at hun hadde rett 😃 Jeg hadde forholdt meg til egne beregninger, frem til OUL er det første dag av sist mens som gjelder uansett. :) Har vertfall mine leger sagt (og jeg har vært innom mange leger siste 5 mnd :P)

mhm, ja… skal på tul igjen på fredag… så veldig spent om hun finner noe da..🤞🏼🙈

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Fint de fosteranlegg? Forhøyet hcg kan være tegn på blighted ovum. Siden du ble satt tilbake,mener jeg 

Anonymkode: 48435...332

Nei, kun fostersekk… men lest litt på nett i ettertid at det ikke er så uvanlig å bare finne fostersekk hvis man er i uke 5+4… men som nevnt overfor skal jeg på ny tul til fredag. Så håper hun finner noe da, hvis ikke så har jeg lite troa🙈

Skrevet

Er ikke 5 velig tidelig å se noe på ul? Jeg var på ul 8 uker og da så vi liten sekk med lite hjerte 

Skrevet
Sofakona skrev (Akkurat nå):

Er ikke 5 velig tidelig å se noe på ul? Jeg var på ul 8 uker og da så vi liten sekk med lite hjerte 

jo, veldig tidlig… planen var egentlig ikke å bestille så tidlig, for det gir mer beskymringer enn ro… Men gjort er gjort🥵 

Skrevet
elinoooor skrev (4 minutter siden):

mhm, ja… skal på tul igjen på fredag… så veldig spent om hun finner noe da..🤞🏼🙈

Krysser fingrene :) 

Skrevet
elinoooor skrev (19 minutter siden):

Nei, kun fostersekk… men lest litt på nett i ettertid at det ikke er så uvanlig å bare finne fostersekk hvis man er i uke 5+4… men som nevnt overfor skal jeg på ny tul til fredag. Så håper hun finner noe da, hvis ikke så har jeg lite troa🙈

Med så høy HCG så kan man fint ha troa😊

Jeg får, pga tidligere svangerskap utenfor livmoren, TUL for å se at den er på riktig plass. Begge gangene har de ønsket at jeg skal komme inn mellom uke 6-7, men aller helst rundt 7 fullgåtte uker. Dette fordi man da kan se et bankende hjerte, og det gir jo (som regel) ro i kroppen😊

Hvor langt på vei er du på fredag?

Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Med så høy HCG så kan man fint ha troa😊

Jeg får, pga tidligere svangerskap utenfor livmoren, TUL for å se at den er på riktig plass. Begge gangene har de ønsket at jeg skal komme inn mellom uke 6-7, men aller helst rundt 7 fullgåtte uker. Dette fordi man da kan se et bankende hjerte, og det gir jo (som regel) ro i kroppen😊

Hvor langt på vei er du på fredag?

Da skal jeg være 7+0🙈 

Skrevet
elinoooor skrev (19 minutter siden):

Da skal jeg være 7+0🙈 

Da krysses fingrene for at det er et bankende hjerte😊🤞

Skrevet

5+5: 15 000. Gravid uke 36 nå

Anonymkode: 81c87...67e

Skrevet

Hadde lignende verdier da jeg var 5+6. Han sitter ved siden av meg og ser på Fantus og dyra nå. 

Anonymkode: dda4a...ccd

Skrevet
elinoooor skrev (6 timer siden):

Jeg var på TUL i det jeg mente var ca uke 6-7. de fant ikke hjertelyd så de tok blodprøver for å sjekke hcg stigning. Første hcg prøve kom tilbake med verdi på over 200 000. To dager etter målt til 86 000. Jeg ble henvist til Haukeland med mistanke om blæremola og utskrapning. 

Etter fire måneder fikk jeg svar at det ikke var blæremola. Så høye hcg verdier kan

vel bare forekomme…

Anonymkode: 5df3c...6a3

Skrevet
AnonymBruker skrev (47 minutter siden):

Jeg var på TUL i det jeg mente var ca uke 6-7. de fant ikke hjertelyd så de tok blodprøver for å sjekke hcg stigning. Første hcg prøve kom tilbake med verdi på over 200 000. To dager etter målt til 86 000. Jeg ble henvist til Haukeland med mistanke om blæremola og utskrapning. 

Etter fire måneder fikk jeg svar at det ikke var blæremola. Så høye hcg verdier kan

vel bare forekomme…

Anonymkode: 5df3c...6a3

skjønte ikke helt hva du ville frem til med dette svaret til Ts? Gikk det bra? var det en baby inni der? mistet du? 

Anonymkode: 3d53e...dbc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...