AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #1 Skrevet 10. oktober 2022 Er det veldig ufint å si opp så tidlig? Vil heller ha den andre jobben da den er nærmere, bedre betalt og bedre turnus. Jobben jeg har nå betyr at jeg bor på jobb 10 døgn i måneden, og det kan jeg jo ikke med baby. Oppdaget i går at jeg er gravid, kan jeg bruke det som grunn til å si opp? Anonymkode: 1067b...733
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #2 Skrevet 10. oktober 2022 Du trenger ingen grunn til å si opp. Anonymkode: 7e3c7...e4f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #3 Skrevet 10. oktober 2022 21 minutter siden, AnonymBruker said: Du trenger ingen grunn til å si opp. Anonymkode: 7e3c7...e4f Jeg vet, men har bare jobbet der siden begynnelsen av september og har bare vært to perioder på jobb (2x7 dager). Så jeg føler at jeg skylder leder en forklaring på hvorfor jeg slutter allerede. Anonymkode: 1067b...733
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #4 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg vet, men har bare jobbet der siden begynnelsen av september og har bare vært to perioder på jobb (2x7 dager). Så jeg føler at jeg skylder leder en forklaring på hvorfor jeg slutter allerede. Anonymkode: 1067b...733 Du skylder aldri en arbeidsgiver noe som helst. Anonymkode: 1e094...5cd 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #5 Skrevet 10. oktober 2022 Hadde glatt tatt tilbudet på den andre jobben uten dårlig samvittighet. Du skal gjøre det som er best for deg og baby. Anonymkode: af03f...875 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #6 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg vet, men har bare jobbet der siden begynnelsen av september og har bare vært to perioder på jobb (2x7 dager). Så jeg føler at jeg skylder leder en forklaring på hvorfor jeg slutter allerede. Anonymkode: 1067b...733 Hvis du absolutt føler du må si noe, ville jeg sagt at du har fått er bedre tilbud nærmere hjemmet. Husk å sjekke hvor lang oppsigelsestid du har før du sier opp, som regel er det prøvetid med to ukers oppsigelsestid. Kjedelig om du ikke kan begynne i ny jobb med det samme da. Anonymkode: 8fb7d...783 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #7 Skrevet 10. oktober 2022 Det er kanskje litt "dårlig gjort" å si opp så fort, men det er bedre for dem at du sier opp nå enn etter de har brukt lang tid på opplæring. Du skylder dem ingen forklaring, men du kan jo si at du fikk et bedre tilbud et annet sted som passer bedre med familiesituasjon Anonymkode: b09b6...32c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå