Gå til innhold

Kjerringråd for å bli gravid

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei,

har lest litt rundt om diverse kosttilskudd/hostesaft etc folk har tatt og blitt gravid, men finner de ikke igjen. Kanskje vi kan samle litt tips og triks i denne tråden? Andre ting som du tror kan ha hatt innvirkning, som feks ligge med rumpa høyt etter samleie etc?

Hva har du gjort eller tatt, hvor mye og når i syklusen?

*disclaimer: Ikke tro på alt du leser på nett, konsulter lege før bruk av legemidler og husk at det kan være flaks at noen ble gravid akkurat den måneden de tok et kosttilskudd - det er ikke nødvendigvis pga kosttilskuddet

Anonymkode: 6d123...9c4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har hatt lavt dvitaminnivå over en tid, og ble gravid 1 måned etter jeg startet på høyt tilskudd. Spurte fertilitetslege og hun sa at lavt d-vitaminnivå kunne være negativt mtp. unnfangelse. Så det er ihvertfall en ting man kan sjekke :) tror likevel det er tilfeldig at det klaffet akkurat det måneden.

Anonymkode: 66fbb...250

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde litt kort lutealfase, 9-10 dager, forlenget denne med ett par dager etter jeg startet med B6-vitamin og ble gravid 😊 Fullstendig klar over at det mest sannsynligvis var tilfeldigheter, det viktigste er vel tross alt å ha sex ved eggløsning 🤣

Anonymkode: 4c84f...de5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det viktigste er eggløsning, sex rundt den tiden...sperm som er raske nok og sterke. Og at egget fester seg.

Ligge med beina opp hjelper ikke noe ;)

Mange sier drikke hoste saft og spise ananas før eggløsning skal hjelpe..men vet ikke 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hørt noen som sa at både mannen og kvinnen burde spise mandler😁

For oss så satt den etter 1,5 år når vi endelig la det fra oss litt før vi skulle på ferie 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beste tipset er egentlig å sjekke ut mannen. Det er raskt, og rimelig, og ofte når ting tar tid er det noe feil der, som gjør at man kan få henvisning umiddelbart. 

Anonymkode: 1edec...a5f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sofakona skrev (1 time siden):

Det viktigste er eggløsning, sex rundt den tiden...sperm som er raske nok og sterke. Og at egget fester seg.

Ligge med beina opp hjelper ikke noe ;)

Mange sier drikke hoste saft og spise ananas før eggløsning skal hjelpe..men vet ikke 

Ananas er etter eggløsning da :) skal øke progesteronet. Grapefrukt før eggløsning :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et skikkelig kjerringråd som ga uttelling hos meg er kjerringrokk-te. Etter å ha prøvd i åtte år, leste jeg om kjerringrokk-te og underlivsplager  i et ukeblad og prøvde en kopp. Smakte skikkelig pyton, men tre uker etterpå hadde det meldt seg på en unge. 

Anonymkode: 3013c...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg "slappet av".

Vi prøvde en stund og stresset, men ble ikke noe. Bestemte oss for å ta en liten ferie uten å tenke på det. "Prøve igjen etter ferien". Bare kose oss og ha det gøy på tur. 

Kom hjem og var gravid. 

Anonymkode: 98708...ef2

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg "slappet av".

Vi prøvde en stund og stresset, men ble ikke noe. Bestemte oss for å ta en liten ferie uten å tenke på det. "Prøve igjen etter ferien". Bare kose oss og ha det gøy på tur. 

Kom hjem og var gravid. 

Anonymkode: 98708...ef2

Så bra. Ser ikke vitsen med å stresse med å bli gravid.  Skjer det så skjer det. 

Anonymkode: 869f7...d97

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...