Gå til innhold

Nytt rekkehus som i kontrakten står at det var med carport.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte nytt rekkehus i vår. Det står i kontrakten at det var med carport, men den vi har fått er så smal at ingen av oss får plass til bilen inni den. Da må man ha en bitteliten bil! Har vi noen rettigheter her? Vi har holdt tilbake penger pga andre mangler og nå krever utbygger 8% rente på pengene. Vi mener vi ikke skal betale full pris pga dette! 

Anonymkode: d991c...d5d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her høres det ut som det kan lønne seg å kontakte en advokat. 

Anonymkode: c5601...172

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Hvor bred er carporten ? 

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke grunn til klage, så lenge en liten bil har plass. 

Det blir jo nærmest som å klage på at dere ikke får plass til 2m bredde seng på soverommet. Eller at kjøkkenet ikke har plass til 180 kjøleskap. Slik må man selv vurdere mot egne eiendeler. 

Så her taper dere bare rentene om dere fortsetter. 

Anonymkode: 3e321...0f6

• Liker 3
Skrevet
Taluno skrev (24 minutter siden):

Hvor bred er carporten ? 

Jeg er usikker, men det er ikke plass til naboen sin bil som er en bitteliten el bil. 

• Nyttig 2
Skrevet

Var det ikke med noen tegninger med mål da dere kjøpte? Skal man komme noen vei tror jeg at man må henvise til at de har laget en mindre enn det som er avtalt/tegnet osv

• Liker 14
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke grunn til klage, så lenge en liten bil har plass. 

Det blir jo nærmest som å klage på at dere ikke får plass til 2m bredde seng på soverommet. Eller at kjøkkenet ikke har plass til 180 kjøleskap. Slik må man selv vurdere mot egne eiendeler. 

Så her taper dere bare rentene om dere fortsetter. 

Anonymkode: 3e321...0f6

Det er andre mangler også, så jeg kommer iallefall nekte å betale for hele summen. 100.000 har jeg holdt tilbake. 

Skrevet
Ohnonotagain skrev (Akkurat nå):

Var det ikke med noen tegninger med mål da dere kjøpte? Skal man komme noen vei tror jeg at man må henvise til at de har laget en mindre enn det som er avtalt/tegnet osv

Vi har kjøpt rekkehus på prospekt og de gav ikke ut mål i kontrakt da de ikke kunne garantere for det på cm. Vi fikk planløsning og fikk mulighet til å komme og ta mål på visning.

Anonymkode: 7d85c...56d

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi har kjøpt rekkehus på prospekt og de gav ikke ut mål i kontrakt da de ikke kunne garantere for det på cm. Vi fikk planløsning og fikk mulighet til å komme og ta mål på visning.

Anonymkode: 7d85c...56d

Takk for at du deler din erfaring. Usikker på hva som nøyaktig står i kontrakten. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Jeg er usikker, men det er ikke plass til naboen sin bil som er en bitteliten el bil. 

Uten å vite hvor bred carporten faktisk er, så er det umulig si om du har noen sak. 
Om den er med hele vegger eller søyler er også medvirkende. 

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet

Litt ned på siden her er hva Sintef sier at en parkeringsplass minimum bør være:

https://www.sintef.no/community/fagblogg/poster/planlegging-av-parkeringsplasser-og-garasjeanlegg/

Dette er Naf sin standard:

https://www.naf.no/her-finner-du-naf/lokalavdelinger/lokalavdeling-bodo/artikkel/parkeringsplasser-og-bredde-pa-dem/

Mål din plass og henvis til dette.

Anonymkode: 5e759...4c4

• Liker 4
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Litt ned på siden her er hva Sintef sier at en parkeringsplass minimum bør være:

https://www.sintef.no/community/fagblogg/poster/planlegging-av-parkeringsplasser-og-garasjeanlegg/

Dette er Naf sin standard:

https://www.naf.no/her-finner-du-naf/lokalavdelinger/lokalavdeling-bodo/artikkel/parkeringsplasser-og-bredde-pa-dem/

Mål din plass og henvis til dette.

Anonymkode: 5e759...4c4

Takk for linker🙏😊

Skrevet
Taluno skrev (12 minutter siden):

Uten å vite hvor bred carporten faktisk er, så er det umulig si om du har noen sak. 

Det er kun søyler, men vegg inn mot naboene sine hus. 

Skrevet
Taluno skrev (13 minutter siden):

Det står i tegningene at den er 18.7 kvadrat. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Det er andre mangler også, så jeg kommer iallefall nekte å betale for hele summen. 100.000 har jeg holdt tilbake. 

Hvilke andre mangler er det? 
Og siden utbygger legger på renter nå, vil det si at utbygger motstrider klagen deres? 

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det er kun søyler, men vegg inn mot naboene sine hus. 

Enten er det "kun søyler" eller så er det vegg... 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kvadratmeter blir litt uinteressant, om den er lang, men så smal at du må ha motorsykkel for å få inn et kjøretøy. 

Anonymkode: c5601...172

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er den veldig lang da eller? Min garasje er vel 14,6 m² tror jeg, der har jeg god plass på alle fire sider av stasjonsvognen.

Anonymkode: 33569...c68

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Igjen, uten å vite bredden er det umulig si om dere har noe krav. 

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...