Gå til innhold

Dere som er hjemme med sykt barn og blir syk selv, hvordan løser dere dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lar dere far ta ansvar for barna når han kommer hjem fra jobb så du får hvile? Eller bare står dere på dag og natt som før? Noen som lar far ta sykt barn fravær i slike situasjoner? Er snakk om småbarnsalder.

Anonymkode: cc5a9...05a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da blir far hjemme og hjelper til.. eventuelt hjemme kontor...spør hvor syke jeg eller barnet er

• Liker 5
Skrevet

Hvis jeg er for syk til å ta vare på barnet/barna, må far ta sykt barn- eller syk barnepasser dag. Om jeg er frisk nok til å passe barnet/barna mens far er på jobb så må far trø til når han kommer hjem, ja. At jeg feks får gå å legge meg nedpå. 

Jeg var febersyk nå i høst og far måtte være hjemme en dag for å ta seg av/hjelpe meg med baby. 

Anonymkode: 07715...a44

• Liker 9
Skrevet

Aldri hørt om fedre som tar ansvar...

Anonymkode: dd642...451

• Liker 2
Skrevet

Hvor ofte skjer egentlig dette? Vi har tre barn, og det har skjedd en gang i løpet av 16 år at vi og barna har vært syke samtidig. 

• Liker 5
Skrevet

Fortsetter som før, legger meg muligens en time ved høy feber når far kommer hjem. Hvis det er omgangssyke på barna og meg må far være hjemme, da klarer jeg ikke ta hånd om barna selv.

Anonymkode: e64aa...cd1

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fortsetter som før, legger meg muligens en time ved høy feber når far kommer hjem. Hvis det er omgangssyke på barna og meg må far være hjemme, da klarer jeg ikke ta hånd om barna selv.

Anonymkode: e64aa...cd1

Hva hadde du gjort om eu var alenemor eller far var bortreist på jobb?

Anonymkode: 7940f...973

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ikke meg du spør, men da klarer man å strekke seg litt mer, gjerne på bekostning av egen helse. 
jeg har nettopp vært gjennom det. Ble syk selv, så dårlig at jeg normalt ville latt far være hjemme med de syke barna, nå er barna tilbake i barnehagen og legen sykemeldte meg slik at jeg skulle bli frisk selv. 

Anonymkode: 5dd3f...5ac

• Liker 2
Skrevet

Aldri opplevd, her pleier felles sykdom alltid å komme i feriene. 😑😂

Men da ville jeg bedt far ta hjemmekontor. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Lar dere far ta ansvar for barna når han kommer hjem fra jobb så du får hvile? Eller bare står dere på dag og natt som før? Noen som lar far ta sykt barn fravær i slike situasjoner? Er snakk om småbarnsalder.

Har ikke noe valg- mannen jobber offshore og ingen besteforeldre er tilgjengelige. (To er døde, to bort langt vekke).

Har enda ikke vært så syk at jeg ikke har klart å ivareta ungen og meg selv, men det blir jo enkle løsninger, helt klart. 
Skjerm, tegnesaker, mat på døra…

Anonymkode: f6e9d...8e9

Skrevet
Brunello skrev (1 time siden):

Hvor ofte skjer egentlig dette? Vi har tre barn, og det har skjedd en gang i løpet av 16 år at vi og barna har vært syke samtidig. 

Vi hadde korona samtidig i mars med en nyfødt på 3-4 uker hvor jeg og samboer knasket smertestillende for å holde oss gående, nå har vi vært gjennom en heftig forkjølelse alle 4, jeg og babyen holder fortsatt på 🤓 Jeg blir syk ca hver gang et av barna er syk. Mannen blir sjeldent syk, heldigvis, to ganger på et år er hans kvote. 

Anonymkode: 572a3...355

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi hadde korona samtidig i mars med en nyfødt på 3-4 uker hvor jeg og samboer knasket smertestillende for å holde oss gående, nå har vi vært gjennom en heftig forkjølelse alle 4, jeg og babyen holder fortsatt på 🤓 Jeg blir syk ca hver gang et av barna er syk. Mannen blir sjeldent syk, heldigvis, to ganger på et år er hans kvote. 

Forkjølelse er knapt å regne som sykdom.

• Liker 1
Skrevet

"Lar far ta anvar?" "Lar far ta sykt barn dager?" 

Far er en voksen mann. Han kommer hjem og tar sin del, og +++ om jeg er syk eller sliten. Blir hjemme om han ser at situasjonen krever det. 

Aldri at han har slengt seg på sofaen om det er noe som må gjøres her hjemme. Eller dratt på jobb om familien trenger han mer. 

Anonymkode: e5ae1...ef7

• Liker 7
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg står i det uansett hvordan formen min er, fordi jeg er alene 70%. Sist var jeg heldig da ryggen låste seg og barnet på 2 år var syk. Da kom faren tidligere fra jobb og tok med seg 2 åringen, men det skjer sjeldent. 

Anonymkode: 2c93a...0ba

Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Men det er jeg ikke. Og den situasjonen har vi ikke vært i. 

Og gitt at det er en far der, så ser jeg heller ikke hvorfor det er relevant. 

Om vi står i situasjonen en gang; Er jeg oppegående nok presser jeg meg vel litt ekstra (ser ikke vitsen med å måtte det om far er tilgjengelig og frisk). Er det krise en gang vet jeg både mor og svigermor ville hevet seg rundt selv om de bor et godt stykke unna, og at jeg også har venninner jeg kunne ringt. Til og med et-par naboer som ville vært der på minuttet. 

Anonymkode: e5ae1...ef7

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Sjeldent? De fleste voksne med normalt immunforsvar er da ikke syke så mye som 2 ganger per år? 

Anonymkode: 83e55...c14

• Liker 3
Skrevet

Mannen er hjemme med syke barn.hvis jeg er syk. 

Om jeg er hjemme med sykt barn, uavhengig av hvordan min form er, tar alltid mannen og avlaster når han kommer hjem - og motsatt. Vi har også annenhver dag hjemme med sykt barn.

Mannen tar nok flest morgener og nattevåk nå som barna er eldre, jeg tok jo mest i babyperioden. Og var gravid 😂

Anonymkode: 7454f...bac

• Liker 2
Skrevet

Hvis både jeg og ett eller flere barn er syke, blir far hjemme den dagen formen min er verst. Hvis det er ille liksom. Det har vært normen frem til nå. Arbeidsgiver er ikke spesielt fornøyd med det, men det får bare være. Familie først, og så lenge han ikke har brukt opp dagene sine så får arbeidsgiver bare være en sur dritt. 

Anonymkode: 3b05e...e93

• Liker 4
Skrevet

Er alene med barn. Eneste gang det har vært kritisk, er når jeg har hatt omgangssyken. Da er det veldig heftig å være mamma samtidig! 

Takk Gud for TV og iPad. 

Anonymkode: c8a85...681

• Liker 2
Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker said:

Sjeldent? De fleste voksne med normalt immunforsvar er da ikke syke så mye som 2 ganger per år? 

Anonymkode: 83e55...c14

Syk to ganger i året er veldig sjeldent 😆 Spesielt når man har små barn som er virusbomber!

Anonymkode: 7454f...bac

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...