AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #1 Skrevet 10. oktober 2022 Sliter med å få solgt brukte ting, hva gjør jeg feil? Hva er DITT beste tips for å få solgt brukte ting? Anonymkode: efd7f...980
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #2 Skrevet 10. oktober 2022 Selg det folk har brukt for. Sett en fornuftig pris. Aner du ikke hva fornuftig pris er, sett en litt høy pris og be folk komme med fornuftige bud. Gode bilder. Det som ikke blir solgt (eller gitt bort) er det rett og slett bare ikke marked for. Anonymkode: 66baa...7f0
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #3 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg synes det er fint når folk har vasket tingen. Tørket over for eksempel møbelet med en fuktig klut. Ikke så innbydende når det er flekkete og støvete. Jo, også i annonsen bør man ta med all relevant informasjon. Som mål på størrelsen på tingen, eller fullstendig merke og modell. Anonymkode: b153e...b70
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #4 Skrevet 10. oktober 2022 Tar alltid gode bilder med speilrefleks og vidvinkel, og passer på perspektiv. Sørger for at det er rent og ryddig rundt tingen, og godt lys. Tar også bilde av annen relevant informasjon, tok for eksempel et nærbilde av display som var på sist jeg solgte vaskemaskin. Eller merkelapp om jeg selger vesker/klær. Legger ved hvilken modell og årstall det er, linker gjerne til ny-versjon om det fortsatt finnes. Ber alltid pent om at folk skal legge igjen en hyggelig rating om de er fornøyd. Tilbyr alltid bærehjelp i annonsen om det er større ting. Vet enkelte har dårlig erfaring med å komme til hus med trapper og mer, der eier ikke gidder løfte en finger. Anonymkode: 96472...8be
Gjest AprilRyan Skrevet 10. oktober 2022 #5 Skrevet 10. oktober 2022 Ta gode bilder og ikke sett for høy pris. Dessverre må man ofte legge seg ganske lavt for å få solgt ting. Spesielt klær og sko. Det vil si, så lenge det ikke er noe som er et spesielt merke eller verdifullt på andre måter. Ha mer enn ett bilde og ta egne bilder. Beskriv det du skal selge og ikke bare legg ut uten beskrivelse slik mange gjør. Det spørs egentlig hva det er, men det jeg ofte ser er for høye priser. I tillegg kan det være en idé å sjekke om tingen er på tilbud andre steder om du skal selge noe som fortsatt er i salg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå