vanskapning Skrevet 10. oktober 2022 #1 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg har nylig fått en hageflekk med peoner. Har forsøkt Google men trenger tydeligvis ting inn med teskje 😅 peonene sluttet å blomstre for en god stund siden, men skal jeg gjøre noe med dem før frosten kommer? Foreløpig står de i stativene som har holdt dem oppe i sommer. Og skulle jeg egentlig ha klippet av alle blomstene når de begynte å dø? Håper ikke jeg har ødelagt dem 🙈
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #2 Skrevet 10. oktober 2022 La de visne ned. Kan klippe av visne hoder etterhvert men ikke nødvendig. Næringen går tilbake til rota. Ta bort det visne til våren - de kommer igjen. Nye bruker ett år eller fler på å blomstre etter planting/ flytting Anonymkode: cd5b7...1a0 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #3 Skrevet 10. oktober 2022 Mine visnet for lenge siden, klippet de helt bed når bladene var blitt brune. Eventuelt kan du la de ligge til neste vår, jeg ville bare at det skulle se litt ryddigere ut i år. Bor i sone 1 da, har veldig milde vintre. Anonymkode: 47db6...4bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå