Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Ønsker innspill til en litt kinkig situasjon. Jeg gjorde det slutt med min ex for ca et år siden. Vi hadde ingen barn. Han var (og er fremdeles) knust, sender fremdeles lange kjærlighetserklæringer, inviterer meg på alt mulig av besøk, turer, aktiviteter etc. Han ønsket å beholde kontakt og kommunikasjon lengst mulig og gjorde det derfor veldig vanskelig med fordeling av bolig, bil og eiendeler. Jeg har derfor måtte ha kontakt med han inntil helt nylig når alt det praktiske har ordnet seg. 

Siden det var jeg som gikk var jeg naturlig mer klar for å komme meg videre. Etter ca 6 mnd traff jeg en mann som jeg etterhvert har blitt kjæreste med. Vi har holdt det hemmelig frem til nå fordi vi har ønsket at min ex skal ha kommet litt mer over bruddet og at de praktiske tingene skal være ute av verden. Vi bor på et litt lite sted der vi alle tre har en del felles venner, bekjente og kolleger. Vi kommer derfor til å treffes i ulike sammenhenger.

Jeg føler på at jeg bør fortelle min ex at jeg har truffet en ny (de vet hvem hverandre er) sånn at han ikke bare skal høre det fra noen andre. Samtidig så føler jeg også på at det ikke er hans business og at jeg ikke har noe å forklare eller forsvare ovenfor han. Tanker eller innspill ang. dette? Hvordan burde jeg i såfall gå frem? Kan hende jeg bare overtenker det hele og bør la exen seile sin egen sjø, men vet at han kommer til å bli knust på nytt når han får høre om mitt nye forhold. 

Anonymkode: e7b64...a81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan du sende ham en melding noe tilsvarende:

"Hei! Jeg vil bare si fra til deg om at jeg nå har truffet en ny og vi har blitt sammen. Det vil derfor være naturlig at du og jeg ikke har så mye kontakt fremover som vi har hatt til nå. Jeg ønsker deg alt vel fremover og håper du også finner kjærligheten snart."

Anonymkode: 690b6...603

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker said:

Kan du sende ham en melding noe tilsvarende:

"Hei! Jeg vil bare si fra til deg om at jeg nå har truffet en ny og vi har blitt sammen. Det vil derfor være naturlig at du og jeg ikke har så mye kontakt fremover som vi har hatt til nå. Jeg ønsker deg alt vel fremover og håper du også finner kjærligheten snart."

Anonymkode: 690b6...603

Skriv noe slikt. Det vil være det beste til han å slutte med lange kjærlighetserklæring etc. 

Anonymkode: aecf4...f79

• Liker 1
Skrevet

Nei jeg hadde ikke sagt det

Anonymkode: 9db75...f8c

Skrevet

Nei, det ville jeg ikke gjort.

Jeg har mottatt slike meldinger, og tro meg jeg var helt over eksen. Det fremstår som veldig, hm, selvviktig? Jeg tenke med meg selv hvorfor i alle dager vil du informere meg om det? Eksen drev med psykisk vold, så var nok bare et siste gufs for å forsøke å få meg sjalu og tilbake.

Du har ingen forpliktelser ovenfor eksen enda. Helt ærlig, er han knust er det hans problem. Er kanskje brutalt, men dere er ikke sammen lengre, og du bør fokusere på han nye.

Anonymkode: 085a4...16b

• Liker 1
Skrevet

Kanskje det er det best å få en hard realitet i ansiktet, det går dessverre ikke an å redde hele verden og alle sine følelser, selv om man gjerne skulle gjort det og gjerne har prøvd

Anonymkode: fcb46...3f6

Skrevet

Synes det er utrolig fint av deg å tenke på eksen sine følelser selv om du er over han for lenge siden. Har selv opplevd at damen min gjennom 10 år forlot meg og ble sammen med en av mine nære venner. Hun tok selv kontakt og informerte meg om at de var blitt kjærester og det satt jeg veldig stor pris på , selv om det var ett ekstra stort slag i fjeset. Anbefaler deg å si det til eksen.

• Liker 2
Skrevet

Du kan svare at du har møtt en annen neste gang han forsøker å invitere deg med på noe.

Anonymkode: a5687...54e

• Liker 2
Skrevet

Det her er så personavhengig. Jeg trodde at min eks ville sette pris på en slik melding, det hadde jo jeg gjort. Men han klikka i vinkel. Helt uforventet! Så det kan gå begge veier. Jeg har tenkt i ettertid at jeg gjorde det for å være grei, bedre at han fikk vite det av meg enn at vi møttes på butikken ol, men han ble skikkelig forbanna og fikk en ny kjærlighetssorg. Tror det blir litt pest eller kolera det der altså. 

Anonymkode: fa22c...00e

Skrevet

Eksen din høres besatt ut. Ikke sunt nei. Her må du bare rive av plasteret og gi beskjed om at du har gått videre. Selvsagt skal du ikke holde dette hemmelig, det blir jo helt håpløst. Tror også det vil bli lettere for han å endelig gå videre når han ser at du har funnet deg en ny mann. Da bør alvoret gå inn over han slik at han forstår at det ikke er noe mer å hente hos deg.

Anonymkode: 3d15b...8e4

• Liker 1
Skrevet

Hadde ett litt lignende brudd for en del år tilbake. Han sa selv at han gjerne ville ha en "advarsel" om jeg møtte noen. Personlig føltes det litt rart når dagen kom for at jeg måtte vurdere å sende den mld. Det har jeg aldri gjort før eller siden og skjønner ikke helt greia. Om et forhold er over så er det jo å forvente at folk finner seg noen nye før eller siden. Og hvem jeg får høre det fra spiller strengt tatt ingen rolle for meg, men folk er jo forskjellige da. Hadde kanskje føltes mer naturlig å si ifra om man fortsatt har mye kontakt, evt slik som du beskriver her da at det fortsatt er kjærlighetserklæringer og invitasjoner osv. Da tenker jeg kanskje at det er greit. Ikke bare sånn for å heads up, men kanskje vell så mye for å få avsluttet kjærlighetsærklæringene osv. 

Forøvrig hadde jeg kanskje vurdert det hensiktsmessig å si ifra mtp det andre du beskriver med felles venner/kolleger, lita bygd og at man kanskje fort møter på hverandre/må omgås. Jeg hadde foretrukket at katta var ute av sekken før man evt møttes i en eller annen setting, kanskje med kjæresten og alt blir kleint. 

Men man skylder jo ikke nødvendigvis en eks noen ting. Spesielt ikke når det har vært slutt en god stund og jeg er helt enig i at det kan virke rart/unaturlig, men litt avhengig av omstendighetene rundt/ dere i mellom. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...