Gå til innhold

Noen som har hørt om hull i hjertet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En bekjent, overtrent type i 50 årene fikk en blodpropp som stoppet opp i hjernen. Mistet taleevnen midlertidig.

Legene mistenker at proppen kommer direkte fra et sentrert hull i hjertet. Han er ikke født med noen deformasjon i hjertet. Kan for mye trening muligens opparbeide en skade i hjertet.? Noen som har hørt om fenomenet?

Anonymkode: 97979...a13

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er faktisk mange slagpasienter som får stilt diagnosen hull i hjertet etter de har fått slag.

Anonymkode: 4cb79...0a2

Skrevet

25% ca av voksne har det som kalles patent foramen ovale, altså hull i hjertet. Så kommer de som har små septumdefekter. Så det er mye vanligere enn man tror.

Anonymkode: dc204...bcf

Skrevet

Et veldig vanlig fenomen faktisk. 

Anonymkode: bac55...993

Skrevet

Ja, min bror er født med hull i hjertet.

Anonymkode: 98ff5...896

Skrevet

Jeg er født med hull i hjertet og ble fulgt opp litt som veldig liten. Grodde igjen og har bank i bordet ikke hatt noe hjerteproblemer. 

Skrevet

Søsteren min har hull i hjertet. Det ble ikke oppdaget før hun som voksen måtte ta ultralyd av hjertet i forbindelse med en utredning for noe helt annet. Hullet var lite nok til at det ikke var noen hørbar bilyd verken som baby, barn eller voksen.

Anonymkode: 6470b...f1c

Skrevet

Født med hull i hertet. Går til kontroll annet hvert år på sykehus pga. andre hjertefeil i voksen alder.

Anonymkode: 85c24...d02

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...