Gå til innhold

Leie ut til katteeier

Anbefalte innlegg

Skrevet
Adobyen skrev (16 minutter siden):

Ts svarer ikke på om kattene er sterilisert/kastrert. Skal du fortsette å ha kun 3 voksne katter, eller skal du beholde kattungene?  Hvis katteholdet kommer ut av kontroll, så kan det jo bli et stort problem både for utleier og omgivelser. Det har jeg sett.

De voksne er kastrerte, kattungene når de blir ca 6 mnd.

Anonymkode: 354df...e69

Skrevet
Forundret.. skrev (30 minutter siden):

Ikke? Vi måtte rive alt av gulv og vegger i kjelleren etter en leieboer med to katter, katter som hadde mulighet å gå ut også til og med. Og da snakker jeg om til og med gipsplatene på veggene samt gulvet og flytegulvet under gulvet.. 

🤪😂 skyld på kattene for dårlig arbeid du… smart….

Anonymkode: 1494e...79b

• Liker 1
Skrevet
Forundret.. skrev (31 minutter siden):

Ikke? Vi måtte rive alt av gulv og vegger i kjelleren etter en leieboer med to katter, katter som hadde mulighet å gå ut også til og med. Og da snakker jeg om til og med gipsplatene på veggene samt gulvet og flytegulvet under gulvet.. 

? Hvorfor? 

Anonymkode: 8b232...6ab

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Vel... akvarie ødelegger mer enn mange andre små dyr, pga den konstante fukten...

Anonymkode: 96536...186

Kan godt hende. Som sagt har ingen spurt enda. Såpass lett som det er å leie ut om dagen ser jeg ikke noe behov for å leie ut til folk med dyr. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vel... akvarie ødelegger mer enn mange andre små dyr, pga den konstante fukten...

Anonymkode: 96536...186

Da må du ordne luftsirkulasjonen hos leietageren din... med ventiler og skikkelig lufting er det ikke noe problem. 

Katter er verre. De kan klore på vegger og lister (våre klatret ihvertfall oppetter veggen) man får "aldri" ut lukta hvis de pisser og skiter inne og det er veldig vanskelig å leie ut til allergikere etterpå fordi kattehår og kryp sitter igjen overalt. 

I tillegg griser kattene stort sett mye mer ute. Hundeierne plukker som regel opp møkka etter dyra sine. Det gjør ikke katteeierne. Er e ukastrerte sitter de også mye å remjer og lager ekle lyder om natta

Anonymkode: 0ba7c...905

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

3 av de er voksne utekatter, de siste 3 er kattunger så imidlertidig innekatt.

Anonymkode: 354df...e69

Jeg hadde leid ut, men med et krav om at alle katter skal være kastrerte. 

Anonymkode: 0943b...575

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

? Hvorfor? 

Anonymkode: 8b232...6ab

Leieboeren hadde latt kattene drite og pisse inne over lenger tid. Enkelte plasser så hadde det trukket seg ned inn mot veggene og inn under gulvlistene og inn under underlaget som lå under gulvet, og videre helt ned i platene på flytegulvet. Vi kunne ha byttet ut de ytterste platene og kun skåret gipsplatene på veggene nederst, og lagt i ny gips men vi valgte å bytte ut alt fordi lukta hadde satt seg i tak og vegger. 

Nå er det jo dette et helt ekstremt tilfelle, eneste tilfeller jeg kan sammenlikne det med er fra serien Horders på tv. 

Skrevet
Forundret.. skrev (7 timer siden):

Leieboeren hadde latt kattene drite og pisse inne over lenger tid. Enkelte plasser så hadde det trukket seg ned inn mot veggene og inn under gulvlistene og inn under underlaget som lå under gulvet, og videre helt ned i platene på flytegulvet. Vi kunne ha byttet ut de ytterste platene og kun skåret gipsplatene på veggene nederst, og lagt i ny gips men vi valgte å bytte ut alt fordi lukta hadde satt seg i tak og vegger. 

Nå er det jo dette et helt ekstremt tilfelle, eneste tilfeller jeg kan sammenlikne det med er fra serien Horders på tv. 

Æsj!!! Men da er der jo eierene det er noe gale med, hadde sikkert vært ekkelt der uansett. 
En vanlig person ville jo funnet årsaken til at de tisset og dret inne og løst problemet, og vasket skikkelig med en gang. 

Jeg hadde ikke hatt problemer med å leie ut til katteeiere pga kattene, men det er jo litt skummelt for man vet jo ikke om det er skikkelige folk eller slike folk. Tror jeg i så fall hadde tatt ekstra depositum og gjort det klart i kontrakt evt. 

Mine har ødelagt litt her hjemme, de har klort opp en liten del av en vegg og litt av forpakningen i vinduet. Hadde jeg leid hadde jeg trent bort den atferden asap, men siden jeg eier og det er en enkel fiks så har jeg ikke orket med det. Hadde en fosterkatt som tisset en gang da jeg skremte han med et uhell stakkars, men vasket det opp skikkelig med en gang og ingen lukt eller merker! 

Anonymkode: 47847...973

Skrevet

Nei. En eller to katter kanskje, 6 nei. Har en bekjent med like mange katter og hele huset stinker!

Anonymkode: 2b12f...39a

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Æsj!!! Men da er der jo eierene det er noe gale med, hadde sikkert vært ekkelt der uansett. 
En vanlig person ville jo funnet årsaken til at de tisset og dret inne og løst problemet, og vasket skikkelig med en gang. 

Jeg hadde ikke hatt problemer med å leie ut til katteeiere pga kattene, men det er jo litt skummelt for man vet jo ikke om det er skikkelige folk eller slike folk. Tror jeg i så fall hadde tatt ekstra depositum og gjort det klart i kontrakt evt. 

Mine har ødelagt litt her hjemme, de har klort opp en liten del av en vegg og litt av forpakningen i vinduet. Hadde jeg leid hadde jeg trent bort den atferden asap, men siden jeg eier og det er en enkel fiks så har jeg ikke orket med det. Hadde en fosterkatt som tisset en gang da jeg skremte han med et uhell stakkars, men vasket det opp skikkelig med en gang og ingen lukt eller merker! 

Anonymkode: 47847...973

Ja, selvfølgelig er det katte eierne det var noe galt med, og sikkert også kattene pga mislighold av dem.

Siden vi har brent oss skikkelig på leietaker med katter før så gjør vi aldri det igjen. 

Jeg tenker at når man har dyr så må man regne med at dyra også oppfører seg som det. At katter klorer litt, at hunder lager merker i parketten osv. Noen legger i fra seg veldig mye lukt, jeg husker sjefen hadde en sånn basset hund, hun lukta noe helt forjævlig og hele kåken luktet likedan, selv om hun var renslig og ble vasket jevnlig. Altså man vet jo ikke hverken hvordan eieren eller dyret er.

Skrevet

Ja, men ikke møblert. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...