Gå til innhold

"Verdensdagen for psykisk helse" i dag 10 oktober

Anbefalte innlegg

Skrevet

Temaet er: "Ensomhet og utenforskap er sentrale utfordringer for den psykiske folkehelsa."

Fint å ha en egen dag for å snakke om ting, men egentlig så gjelder denne hele året. Ensomhet blir en ikke kvitt. Hva foreslår du for å bryte ut av en dårlig sirkel og forsøke å gjøre ting bedre? 
Hva kan helsevesenet bidra med? Hva ønsker du deg av nye tiltak rundt deg? 

Noen er ensomme midt i jobb, familie og venner. Noen har ingen folk rundt seg og sitter i fullstendig isolasjon. Burde det ha vært sosiale treffsteder på nett, som leder til virkelige treffsteder i hver by? En slags "anonyme ensomme" som går til møter hver uke og samlinger mange ganger i året? Hva er dine tanker rundt temaet ensomhet? 

Anonymkode: 9c020...de6

Videoannonse
Annonse
Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg kunne tenkt meg noen lavterskel møteplasser kanskje. Det finnes jo noen slike, men jeg synes ofte det er mest for de med tyngre diagnoser og rusproblematikk.

Det finnes selvfølgelig ting man kan bli med på, frivillig arbeid osv, men jeg tenker mer sånn at man kanskje kan møtes og gjøre hyggelige ting sammen og at målet der er å bli kjent med andre mennesker. Jeg opplever at mye den typen ting egentlig er mest for de unge og de trenger det selvfølgelig, men jeg savner litt for de som også er voksne.

Vet ikke jeg, men jeg har slitt med ensomhet en god stund og har prøvd litt av hvert for å bli kjent med andre. Det jeg savner er noe der man kan møtes og gjøre litt sosiale ting. Ikke sånn at du blir med på noe fordi du er spesielt interessert i å drive med frivillig arbeid eller har noe som en hobby.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...