AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #1 Skrevet 10. oktober 2022 Hei! Det er høstferie her, og jeg må jobbe. Det er kaldt og surt her, og barnet mitt er forkjølet. Kunne gått på skolen hvis hun kunne vært det meste inne. Nå skal de være ute i 6 timer hver dag. Litt skuffa over opplegget egentlig. Kunne kanskje delt opp i to, sånn at noen kan holde på med aktiviteter inne også. Nå må jeg ta meg sykt barn-dag for å være hjemme med barnet. Hvordan er opplegget på deres SFO for førsteklassinger? Anonymkode: 10282...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #2 Skrevet 10. oktober 2022 Så bra at de er ute selv om det regner! Barnet ditt kan da fortsatt være med ut. Så lenge du passer på at hun er varmt kledd og ikke blir våt så går det fint. Anonymkode: 534cf...331 13
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #3 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så bra at de er ute selv om det regner! Barnet ditt kan da fortsatt være med ut. Så lenge du passer på at hun er varmt kledd og ikke blir våt så går det fint. Anonymkode: 534cf...331 Tror du? Litt hosting og snørring. Blir man ikke verre da av å være ute så mye. Anonymkode: 10282...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #4 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Tror du? Litt hosting og snørring. Blir man ikke verre da av å være ute så mye. Anonymkode: 10282...cd9 Så lenge allmentilstanden er fin er det bare fint å være utendørs og få frisk luft. Med feber nei. Ellers - ja. Man blir ikke syk av å være ute. Anonymkode: 699b7...6bf 8
Drizzt Skrevet 10. oktober 2022 #5 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei! Det er høstferie her, og jeg må jobbe. Det er kaldt og surt her, og barnet mitt er forkjølet. Kunne gått på skolen hvis hun kunne vært det meste inne. Nå skal de være ute i 6 timer hver dag. Litt skuffa over opplegget egentlig. Kunne kanskje delt opp i to, sånn at noen kan holde på med aktiviteter inne også. Nå må jeg ta meg sykt barn-dag for å være hjemme med barnet. Hvordan er opplegget på deres SFO for førsteklassinger? Anonymkode: 10282...cd9 Hvis det ikke er veldig kald luft og barnet ikke blir våt, men er kledd i varme klær, skal det gå bra. Men er det veldig kald luft, blir det bare mer hoste. Litt rart å være bare ute? Her hadde de to turdager og tre dager på skolen hvor noen var inne, andre var ute. 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #6 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Så lenge allmentilstanden er fin er det bare fint å være utendørs og få frisk luft. Med feber nei. Ellers - ja. Man blir ikke syk av å være ute. Anonymkode: 699b7...6bf I øsende regn? Nå må du gi deg! Du høres mildt sagt lite smart ut. Det er umulig å holde seg tørr og varm i så mange timer for et barn i skolealder. Litt annerledes i bhg der de voksne følger bedre med og kler på barna og går inn innimellom, på sfo er de ikke så påpasselige. Skjønner godt ts sin frustrasjon. Anonymkode: 2b7d5...956 9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #7 Skrevet 10. oktober 2022 6 timer er lenge å være ute når barnet er forkjølet. Jeg hadde reagert på samme måte som ts. Hvorfor er de ute hele dagen ts? Vårt minste barn går i 2. klasse og har ikke ferieSFO, for da må han være på en annen skole. Heldigvis har faren fri (sjømann). Anonymkode: d49ce...230 2 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #8 Skrevet 10. oktober 2022 Drizzt skrev (3 minutter siden): Hvis det ikke er veldig kald luft og barnet ikke blir våt, men er kledd i varme klær, skal det gå bra. Men er det veldig kald luft, blir det bare mer hoste. Litt rart å være bare ute? Her hadde de to turdager og tre dager på skolen hvor noen var inne, andre var ute. Det er sånn kald, våt luft ja. Tror hun kommer til å bli bløt og kald. Skal godt gjøres å holde seg varm så lenge når hun er småsyk Anonymkode: 10282...cd9 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #9 Skrevet 10. oktober 2022 Mange her som ikke selv husker hvordan det var å være barn. Få liker å være ute hele dagen når det er surt, pøsregner og du blir våt. Skjønner at TS reagerer, det hadde jeg gjort selv. Hadde skrevet en mail om at det er fint at de er mye ute, men forventer at det tilpasses litt til været. At når de har gode innelokaler er det ingen som tjener på å være ute hele dagen i øsende regnevær. Anonymkode: f628d...5bf 4
Embla Othea Skrevet 10. oktober 2022 #10 Skrevet 10. oktober 2022 (endret) 6 timer i øs pøs er å drepe lekelysten til barn. Endret 10. oktober 2022 av Embla Othea 5 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #11 Skrevet 10. oktober 2022 Her vi bor er det øs pøs mer eller mindre hele høsten hver høst. Om man ikke lærer seg å like å være ute i regn blir det rett og slett ikke noe ute. Det er helt greit å være ute i regnet, eneste er at man trenger et sted med tak over for å spise. Ikke noe stas med regn i maten og kakaoen. Anonymkode: bb257...73d 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #12 Skrevet 10. oktober 2022 Hvorfor skal det plutselig være så gromt for ungene å være ute hele tiden? Øs pøs, og ute 6 timer hver dag…… joda, sikkert kjempegøy. Dere som tror det, ta dere fem dager på utekontor under en presenning og se om det funker. Her i Vest har det pissregnet og blåst i hele natt, det finnes faktisk ikke gøy å være ute. Anonymkode: 4c8d6...006 3 4
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #13 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Her vi bor er det øs pøs mer eller mindre hele høsten hver høst. Om man ikke lærer seg å like å være ute i regn blir det rett og slett ikke noe ute. Det er helt greit å være ute i regnet, eneste er at man trenger et sted med tak over for å spise. Ikke noe stas med regn i maten og kakaoen. Anonymkode: bb257...73d Det finnes en forskjell på 6 timer ute og ingenting. Jeg bor og et sted hvor det er øs pøs hver dag, og i bhg var de mye ute for det. Men de var inne innimellom. Å være 6 timer ute på sfo høres grusomt ut. Det går an å ta 3-4 timer ute og 2 timer inne. Folk virker så svart hvitt og skal forsvare helt håpløse opplegg bare for å være tverr. Anonymkode: 2b7d5...956 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #14 Skrevet 10. oktober 2022 Så ulikt vår SFO-tilbud🤔 Her skal de ha ulike aktiviteter hver dag... Vitensenteret, biblioteket, filmkos, disco, eksperimenter bl.a. Dette er for 1.klassingene. En tur i regnet kan være fint det... men ikke 6 timer hver dag🥴 Anonymkode: 1f72b...0f6 4 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #15 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Det finnes en forskjell på 6 timer ute og ingenting. Jeg bor og et sted hvor det er øs pøs hver dag, og i bhg var de mye ute for det. Men de var inne innimellom. Å være 6 timer ute på sfo høres grusomt ut. Det går an å ta 3-4 timer ute og 2 timer inne. Folk virker så svart hvitt og skal forsvare helt håpløse opplegg bare for å være tverr. Anonymkode: 2b7d5...956 Er enig i at det går an å være inne litt, for eksempel under måltid. Men det krever at man er i nærområdet. Jeg så for meg ekspedisjoner litt unna basen, vår SFO har hatt oppmøte forskjellige steder i kommunen for å gå turer i feriene. Og da er det ikke bare å gå inn igjen. Og det har fungert fint, unntatt når de har gått steder hvor de ikke har ly når de spiser. Det er rett og slett trasig. Anonymkode: bb257...73d 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #16 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Så ulikt vår SFO-tilbud🤔 Her skal de ha ulike aktiviteter hver dag... Vitensenteret, biblioteket, filmkos, disco, eksperimenter bl.a. Dette er for 1.klassingene. En tur i regnet kan være fint det... men ikke 6 timer hver dag🥴 Anonymkode: 1f72b...0f6 Det høres helt fantastisk ut! Er dette på et lite sted kanskje? Anonymkode: 10282...cd9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #17 Skrevet 10. oktober 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Det høres helt fantastisk ut! Er dette på et lite sted kanskje? Anonymkode: 10282...cd9 Nei😄 En av Norges største byer! Anonymkode: 1f72b...0f6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #18 Skrevet 10. oktober 2022 Om allmenntilstanden er fin kan barnet fint være ute, det er ikke barna som synes det er grusomt å være ute altsp Anonymkode: 4ae45...dc9
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #19 Skrevet 10. oktober 2022 Så fint med SFO som prioriterer at ungene får vært ute. Dem har helt sikkert mulighet til å sitte i le under tak å spise og skifte til tørt underveis. Ingen feber eller nedsatt allmentilstand. Send avgårde 😃 (Her har eldste gått i utebarnehage med 7-8 timers dag ute 3 dager i uka gjennom hele året, uansett vær.. levert ute og hentet ute, så ja - det går fint an) Anonymkode: dd8c8...b07
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #20 Skrevet 10. oktober 2022 Så herlig at de er mye ute! Regn er gøy å leke i, og de har sikkert også trær eller annet ly å være i også Det er ikke farlig med frisk luft når man er syk, og man kler jo på seg Anonymkode: 57ef2...d31
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå