AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #1 Skrevet 10. oktober 2022 Henvender meg spesielt til dere som har erfaring fra ARA, men alle kan selvsagt svare. ARA- altså avdelingen rus og avhenighet, ikke vanlig dps. Det blir frivillig lukket avdeling og jeg har hatt mange måneder på å forberede meg mentalt, men nå som det nærmer seg kjenner jeg at jeg får panikk av tanken på å være hjemmefra i flere måneder. Jeg har ikke noe alvorlig rusproblem, men jeg har alvorlige psykiske utfordringer som det er nødt til å bli tatt fatt i før det går for langt. Derfor skal jeg hovedsaklig inn for å få hjelp med diagnoser og behandling deretter. Men jeg jeg har brukt vanedannende medisiner i mange år og har historie med selvmedisinering av alkohol. Derfor var aldri dps et sted jeg kunne bli henvist til og jeg ble altså henvist til ara. Nå vil de altså behandle meg ganske heftig for å komme til bunns i hvorfor ting er som de er med meg. Jeg er stressa for avgiftningsdelen, redd for abstinenser etter årevis med benzo. Hvordan taklet du denne delen av oppholdet? Jeg er stressa for at jeg ikke får sove og ikke får noe som kan hjelpe meg med det. Jeg er vandt med å ta sovemedisin hvis jeg ikke har klart å sovne innen natten går over til.morgen. Jeg sliter ekstremt med søvnen hjemme også, men andre steder enn hjemme er helt krise. Har en sykdom som gjør at jeg MÅ sove hvis ikke fungerer ikke kroppen. Noen tips? Jeg er stressa for maten. Mat er en av mine store gleder i livet og jeg har vært innlagt på sykehus før og tristere mat har jeg aldri sett... Er det så ille på ara og? Jeg tenker det er mange som sikkert ser på maten som høydepunktene I løpet av dagen, siden man ikke har så mange andre. Er det ting jeg bør ta med? På lista jeg fikk stod det type gode sko, klær, medisiner... Men hva annet er greit å ha med seg? Setter pris på alle som tok seg tid til å lese dette og takk til dere som svarer. ❤️ Anonymkode: a9b1c...4d0
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå