AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #1 Skrevet 9. oktober 2022 Hadde noen narkomaner som leide hos oss rundt 6 mnd (visste ikke at de var det før de flyttet inn).. De sa plutselig bare opp en dag og var borte i løpet av 1 ukes tid. De har 3 mnd oppsigelse i kontrakt. Leiligheten er også stygg. Fult av hull i vegger. I tillegg til at de har malt diverse på tak og vegger. Har kun 20 000 i depositum så det dekker ikke uteblitt husleie + disse skadene. Husleie for denne måneden skulle vært betalt den 1, men den kom jo selvfølgelig ikke. Får ikke leid den ut på nytt heller pga ting må fikses der inne. Jeg har skrevet til de at de skal betale for denne måneden + november siden vi ikke klarer å fikse leiligheten og få inn nye leietakere før dette. Jeg lar de slippe med 2 mnd istedenfor 3, men de nekter. De nekter også for at jeg tar depositumet da. Har depositumet på husleie.no. Forundrer meg ikke om jeg taper den saken der også, vet ikke hvem som avgjør det på den siden. Har lagt inn krav på depositumet allerede, men hvordan gjør jeg det med husleie? Skriver jeg bare enda en sms med en frist eller noe? De kommer ikke til å betale frivillig og helt ærlig vet jeg ikke om de har penger engang. Anonymkode: e9615...104
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #2 Skrevet 10. oktober 2022 Hvordan får du tak i depositumet når de nekter og er reist for lengst? Anonymkode: f5205...385
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #3 Skrevet 10. oktober 2022 Send et mer formelt krav. SMS er enkelt å ignorere. Noen tips på denne siden: https://www.debet.no/artikkel/sende-inkasso-privatperson Ta evt. kontakt med advokat. Jeg har sendt et privat krav en gang, med opplysninger om renter og gebyrer osv, da kom pengene raskt, gitt. Frem til da var det ikke mulig å kommunisere for hun svarte ikke og ignorerte meldinger og mail. Anonymkode: f89e8...5c9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå