AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #1 Skrevet 9. oktober 2022 Dere som er skilt, og har barn som er i tenårene, hvor viktig er det for dere å møte eksen sin nye kjæreste? Jeg har en kjæreste, vi har begge relativt store barn begge to, og er derfor veldig enige om at vi ikke skal flytte sammen før de starter på studier/ flytter ut. Vi er også av den oppfatningen at det er ikke våre barn sitt problem at mamma og pappa har fått seg kjæreste, så de må veldig sjelden møtes, og da er det i tilfelle fordi barna har lyst til å gjøre noe sammen. Så jeg møter barna til kjæresten en gang hver 6-8 uke i snitt. (vi sover f.eks ikke over hos hverandre hvis det er barn der) Jeg har nå fått beskjed om at eksen hans forlanger å få møte meg, med begrunnelsen om at jeg har så mye med barna å gjøre. Og for å være ærlig, jeg har virkelig ikke lyst til å møte henne. Lang historie, jeg mener at damen er gal (gjennom egen erfaring, ikke gjenfortalt av mannen) Jeg syns også at det er veldig spesielt at hun forlanger det, og tenker å takke høflig nei. Hadde vi skulle flytte sammen, hadde barna vært mindre osv så hadde jeg forstått det… Men hvor ufint er det egentlig av meg å takke nei til å møte henne? Jeg ønsker virkelig ikke å ha noen relasjon til henne, og dette dreier seg på ingen måte om sjalusi, men at hun er veldig ustabil…. Anonymkode: ef5f4...292
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #2 Skrevet 10. oktober 2022 Nei, det er noe du selv bestemmer:) Anonymkode: 89ce0...0ed 7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #3 Skrevet 10. oktober 2022 nei absolutt ikke, du har ikke stort med barna å gjøre uansett og hu bruker det vel bare som en unnskyldning Anonymkode: 5d707...08c 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #4 Skrevet 10. oktober 2022 Selvfølgelig vil jeg møte eksens nye partner, en person som skal ha mye med barna mine å gjøre. Så jeg forstår henne veldig godt og synes du er sær. Anonymkode: f8195...988 4 1 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #5 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Selvfølgelig vil jeg møte eksens nye partner, en person som skal ha mye med barna mine å gjøre. Så jeg forstår henne veldig godt og synes du er sær. Anonymkode: f8195...988 Men det er jo litt av poenget her, jeg har ikke mye med barna å gjøre…. Hadde jeg hatt mye med de å gjøre, så hadde jeg sett annerledes på det. Anonymkode: ef5f4...292 7 2
Snok1 Skrevet 10. oktober 2022 #6 Skrevet 10. oktober 2022 Det er veldig vanlig å møte partners eks. Formålet er at barna skal være tilstede når det skjer, og se at alle klarer å holde en vennskapelig tone seg i mellom. Her må du bare svelge eget ubehag og kvinne deg opp. 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #7 Skrevet 10. oktober 2022 Snok1 skrev (2 minutter siden): Det er veldig vanlig å møte partners eks. Formålet er at barna skal være tilstede når det skjer, og se at alle klarer å holde en vennskapelig tone seg i mellom. Her må du bare svelge eget ubehag og kvinne deg opp. Men hvis de ikke klarer å holde en vennlig tone, er det vel bedre å la være? Anonymkode: d486d...fde 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #8 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (55 minutter siden): Selvfølgelig vil jeg møte eksens nye partner, en person som skal ha mye med barna mine å gjøre. Så jeg forstår henne veldig godt og synes du er sær. Anonymkode: f8195...988 Kontrollerende atferd kalles det og det er et stort rødt flagg. Ts, du står selvfølgelig fritt til å treffe eksen. Anonymkode: b3cf1...af1 7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #9 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg ønsker virkelig ikke å ha noen relasjon til henne, og dette dreier seg på ingen måte om sjalusi, men at hun er veldig ustabil…. Anonymkode: ef5f4...292 En relasjon vil du ha til hun uansett. Du er gift med barnas far, og dermed knyttet til mor. En gang skal barna gifte seg, og både dere to og mor vil være der. Barnedåp, konfirmasjon, bursdsger osv. Hvorfor ikke strekke ut en hånd for barnas skyld? Anonymkode: 56934...d2d 7
Snok1 Skrevet 10. oktober 2022 #10 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Men hvis de ikke klarer å holde en vennlig tone, er det vel bedre å la være? Anonymkode: d486d...fde Fokusér på deg selv og sørg for at du holder en vennlig tone framfor å fokusere på de andres mangler. Det er din oppgave, og det mestrer du. 3
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #11 Skrevet 10. oktober 2022 Tviler vel litt på at hun «forlanger» å møte deg. Men ok. Det jeg ikke skjønner er jo at dere i følge deg allerede kjenner hverandre? Så hvorfor da møtes? Og har hun henvendt seg til deg direkte? Uansett er det vel bare å svare litt svevende noe om at dere sikkert kommer til å møtes en gang. Anonymkode: df1d6...5f2 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #12 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): En relasjon vil du ha til hun uansett. Du er gift med barnas far, og dermed knyttet til mor. En gang skal barna gifte seg, og både dere to og mor vil være der. Barnedåp, konfirmasjon, bursdsger osv. Hvorfor ikke strekke ut en hånd for barnas skyld? Anonymkode: 56934...d2d Jeg er jo ikke gift med han. Vi er kjærester, har vært det en god stund, men vi har ingen planer om å gifte oss, flytte sammen, eller å være noe annet enn særboere…. Jeg har ikke vært i bursdager hittil og jeg er ikke med i hvert fall ennå på noen «familieaktiviteter» Jeg er helt enig i at hadde vi vært samboere osv og jeg så barna mye, så hadde det vært noe helt annet. Anonymkode: ef5f4...292 6
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #13 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Tviler vel litt på at hun «forlanger» å møte deg. Men ok. Det jeg ikke skjønner er jo at dere i følge deg allerede kjenner hverandre? Så hvorfor da møtes? Og har hun henvendt seg til deg direkte? Uansett er det vel bare å svare litt svevende noe om at dere sikkert kommer til å møtes en gang. Anonymkode: df1d6...5f2 Hun har forlangt det jo. Det kom ganske tydelig frem i noen mld til kjæresten. Vi kjenner hverandre ikke, men har bekjente som gjør at jeg kjenner veldig godt til henne. Anonymkode: ef5f4...292
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #14 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er jo ikke gift med han. Vi er kjærester, har vært det en god stund, men vi har ingen planer om å gifte oss, flytte sammen, eller å være noe annet enn særboere…. Jeg har ikke vært i bursdager hittil og jeg er ikke med i hvert fall ennå på noen «familieaktiviteter» Jeg er helt enig i at hadde vi vært samboere osv og jeg så barna mye, så hadde det vært noe helt annet. Anonymkode: ef5f4...292 For en trist relasjon dere har. Skal dere bare overse hverandres barn, og aldri delta i den andres familie? Dere bevisst ungår jo hverandres familie og barn. Trist. Anonymkode: 56934...d2d 1 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #15 Skrevet 10. oktober 2022 Du har ikke tilfeldigvis vert elskerinne før du ble kjæreste? Jeg spør bare da jeg har litt vanskelig å se for meg at hun kan være så gal at man ikke vil si hei, men hun er ansett som tilregnelig til å ha ansvar for barn. Jeg har ikke spesielt lyst til å treffe xen til kjæresten jeg heller, men det er mest fordi jeg ser for meg at det blir kleint og jeg har litt sosial angst. Jeg tror likevel det er lurt å gjøre det, så det ikke er en ting som vokser seg større og vanskeligere. Det blir garantert en merkelig stemning om du ikke er positiv til å hilse på henne i det minste. Du trenger jo ikke sette seg ned for ett 3 timers dybde intervjue? Bli med i forbindelse av overlevering av barna og hils høflig på henne. Selv om hun skulle være «gal» så har du ditt på det rene da. Hvis du ikke blir angrepet i tunet ved overlevering kan du alltids bli med inn på en kopp kaffe. Hvis hun fråder ved munnen og klikker i vinkel er det jo bare å sette seg i bilen og kjøre videre.. Anonymkode: 22a84...597
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #16 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): For en trist relasjon dere har. Skal dere bare overse hverandres barn, og aldri delta i den andres familie? Dere bevisst ungår jo hverandres familie og barn. Trist. Anonymkode: 56934...d2d Eller så har vi respekt for barna, som skal slippe at de får enda en familie å forholde seg til. Jeg møter de som sagt innimellom, og vi finner på hyggelige ting, som man kan gjøre med venner. Men både hans og mine barn skal vite at de har en trygg base, som ikke blir påvirket av kjærester eller partnere. Anonymkode: ef5f4...292 8
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #17 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): For en trist relasjon dere har. Skal dere bare overse hverandres barn, og aldri delta i den andres familie? Dere bevisst ungår jo hverandres familie og barn. Trist. Anonymkode: 56934...d2d Trist for hvem? Det er to voksne som er kjærester og er særboere. Det er heller «tristere» med alle som raskest mulig skal presse på ungene sine sin nye partner og «stesøsken» som de må forholde seg til hver dag. Barna har ikke ønsket seg en ny familie. Anonymkode: f1dfb...3c9 6 1
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #18 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Selvfølgelig vil jeg møte eksens nye partner, en person som skal ha mye med barna mine å gjøre. Så jeg forstår henne veldig godt og synes du er sær. Anonymkode: f8195...988 Kanskje du skal lese HI på nytt? Snok1 skrev (43 minutter siden): Det er veldig vanlig å møte partners eks. Formålet er at barna skal være tilstede når det skjer, og se at alle klarer å holde en vennskapelig tone seg i mellom. Her må du bare svelge eget ubehag og kvinne deg opp. Jeg hadde hatt veldig liten interesse av å møte min eksmanns nye kjæreste som tenåringsbarna mine ikke så mer enn en sjelden gang, og som heller ikke bodde sammen med min eks. Anonymkode: f1dfb...3c9 2
Hmmmmmm Skrevet 10. oktober 2022 #19 Skrevet 10. oktober 2022 (endret) AnonymBruker skrev (29 minutter siden): For en trist relasjon dere har. Skal dere bare overse hverandres barn, og aldri delta i den andres familie? Dere bevisst ungår jo hverandres familie og barn. Trist. Anonymkode: 56934...d2d Syns det høres helt herlig ut. Barna er uansett store, ikke interessert i å spille yatzy med kjæresten til far. Dere høres fornuftige ut TS Endret 10. oktober 2022 av Hmmmmmm 5
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #20 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Kontrollerende atferd kalles det og det er et stort rødt flagg. Fordi man vil vite hva slags mennesker ungene har i sin krets hos den andre forelderen? Jeg vil hevde det er motsatt, det er et stort rødt flagg som forelder om du IKKE holder et øye og øre til hvem som er i nærheten av dine barn. ''Ja, men les HI, de treffes sjelden''. Det er KJÆRESTEN til den andre forelderen, det er ikke en perifer dame, det er den nærmeste personen til pappaen til ungene. AnonymBruker skrev (7 timer siden): Jeg har en kjæreste, vi har begge relativt store barn begge to, og er derfor veldig enige om at vi ikke skal flytte sammen før de starter på studier/ flytter ut. Vi er også av den oppfatningen at det er ikke våre barn sitt problem at mamma og pappa har fått seg kjæreste, så de må veldig sjelden møtes, og da er det i tilfelle fordi barna har lyst til å gjøre noe sammen. Så jeg møter barna til kjæresten en gang hver 6-8 uke i snitt. (vi sover f.eks ikke over hos hverandre hvis det er barn der) Hvor ofte treffes du og kjæresten? Og hvor mye har dere ungene deres? Anonymkode: a8507...867
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå