Amossa Skrevet 9. oktober 2022 #1 Skrevet 9. oktober 2022 Så nylig at en kjendiskokk kokte gulerøttene i selters. Noen andre som gjør det, og er det bedre? Selv koker jeg gulerøtter i litt saltet vann, bare.. 1
Amossa Skrevet 9. oktober 2022 Forfatter #2 Skrevet 9. oktober 2022 Først surret han gulrotbitene i smør. Så fylte han selters over til de dekket gulerøttene. Lot væsken koke inn, og tilsatte så smør som han surret gulrotbitene i.
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #3 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg har i litt sukker i vannet, mye bedre enn salt Anonymkode: 135b2...8be
Amossa Skrevet 10. oktober 2022 Forfatter #4 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg har i litt sukker i vannet, mye bedre enn salt Anonymkode: 135b2...8be Takk for tipset. Gulrøtter har jo en litt bitter smak, så det kan jeg tenke meg er bra.
Taluno Skrevet 11. oktober 2022 #5 Skrevet 11. oktober 2022 De få gangene jeg ikke steker, woker eller ovnbaker gulrot, så gir jeg de ett lite oppkok, før jeg damper dem videre med smør og salt. Og siden gulrot er søt, spesielt gulrot i sesong, så ville jeg ikke brukt sukker... Men å honning-glassere er veldig godt utenom sesong!
Hoppetaujenta Skrevet 11. oktober 2022 #6 Skrevet 11. oktober 2022 Jeg bare koker dem til de er gjennomkokte (ikke ihjelkokte) og så har jeg litt smør/krydder på, alt etter som hva de serveres til. Syns de smaker godt i seg selv og trenger ikke smakstilsetninger.
AnonymBruker Skrevet 11. oktober 2022 #7 Skrevet 11. oktober 2022 16 minutter siden, Taluno said: De få gangene jeg ikke steker, woker eller ovnbaker gulrot, så gir jeg de ett lite oppkok, før jeg damper dem videre med smør og salt. Og siden gulrot er søt, spesielt gulrot i sesong, så ville jeg ikke brukt sukker... Men å honning-glassere er veldig godt utenom sesong! Sukkeret fremhever smaken, i stedet for å jobbe mot den, som saltet gjør. Litt sukker i kokevannet og så steking i panna med litt smør blir en nydelig kontrast. Men det er ikke nødvendig når gulrøttene er i sesong, da er de gode i seg selv. Anonymkode: 135b2...8be
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå