Gå til innhold

Hva om hvis niese ba deg adoptere henne

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg er 15 år og bor med min far. Han er mye ute og driver med egne ting både i Norge og i utlandet. Han ruser seg litt og blir hyper, men har aldri gjort meg vondt. Han sier det gir ham energi for å drive forettninger. Jeg har ikke mor. 

Jeg besøker ofte min onkel og kona hans. De har to sønner litt eldre enn meg.  Jeg synes det er hjemmekoselig der, spesielt med tanke på at tante er veldig omsorgsfull og følsom. Onkelen er også mye opptatt, og fettere er kule mot meg. 

Jeg får dessverre ikke lov av pappa å møte dem, da de beskylder ham for å ha svindlet dem i forettning. 

Jeg liker heller ikke faren min.  Hvordan vil de reagere hvis jeg spør dem om de kan adoptere meg? Da vil jeg bli ordentlig en del av dems familie. Jeg vil ikke dumme meg ut og oppdage etter å ha spurt at de egentlig ikke har lyst. 

Anonymkode: bfb2b...005

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De kan ikke adoptere deg om din far går mot det når du er under 18. Ikke vil jeg anbefale det heller for det vil ødelegge eventuell arv som du har rett på fra din far, mor og eventuelle besteforeldre. Dessuten så har de sine egne barn å tenke på og, blir du adoptert så har du rett på arv og det vil kanskje ikke de to sønnen like. 

Uansett, så må man ikke være adoptert av noen for at de skal kunne har en "forelderrolle" ovenfor deg. 

Anonymkode: c71bb...5aa

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...