AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #21 Skrevet 20. oktober 2022 Nilar skrev (På 14.10.2022 den 12.32): Jeg har jobbet i 15 år som leder på språkreiser. Dette er noen år siden nå, men jeg ville ikke råde deg til å sende en så ung jente på språkreise. Selv om man blir godt tatt vare på, er man ikke moden nok i den alderen. De fleste drar når de i 15 års alderen. Selv om hun er moden for alderen, er det ikke sikkert hun finner kjemien med de andre på reisen. Aldersforskjellen blir for stor. Hva med hjemlengsel så langt hjemmefra? Tror hun ville fått mye større utbytte av en slik tur etter minst ett år på ungdomsskolen. Anonymus Notarius skrev (På 14.10.2022 den 12.41): Det kommer an på hvordan det hadde vært organisert, men veldig mange språkreiser i dag er jo bare fyll og fest kamuflert som språkreiser, dessverre. Ville nok ikke sendt en 12-åring på det. men det står vel i tråd-starter sitt innlegg at ungen ønsker å reise for eksempel i løpet av andre året på videregående. og da er man sannsynligvis ikke tolv år gammel lenger altså. Anonymkode: 82279...b2e
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 20. oktober 2022 #22 Skrevet 20. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): men det står vel i tråd-starter sitt innlegg at ungen ønsker å reise for eksempel i løpet av andre året på videregående. og da er man sannsynligvis ikke tolv år gammel lenger altså. Anonymkode: 82279...b2e Nei, det står at vgs var den opprinnelige planen, men nå ville hun dra til sommeren, skriver TS i førsteinnlegget.
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #23 Skrevet 20. oktober 2022 Jeg var på språkreise når jeg var 15, og var i det yngste laget! Hadde ikke sendt min datter på det. De fleste var rundt 18 og det var mye fyll og en del skremmende opplevelser. Anonymkode: 2d07a...85b 1
AnonymBruker Skrevet 20. oktober 2022 #24 Skrevet 20. oktober 2022 Ville heller sjekket ut CISV-leir 😊 Anonymkode: da673...a2d
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #25 Skrevet 21. oktober 2022 Nei, synes de bør være 16. Dra heller en tur til England på ferie sammen før det og opplev landet. Og reiser hun før, ville jeg valgt et mindre sted. Ikke Brighton, Bournemouth, Torquay osv som er proppfulle av ungdommer på språkreise på somrene. Anonymkode: 001d8...8db
AnonymBruker Skrevet 21. oktober 2022 #26 Skrevet 21. oktober 2022 Mulig det også er bedre å bo på internat enn familie i England. Utrolig mye rart av vertsfamilier i England. De er ikke interessert i ungdommene som kommer for å bo der, det er som regel folk i arbeiderklassen og de gjør det kanskje for penger? Jeg vet ikke hva de får betalt for det. Men at de er kvalitetssikret er bare tull. Jeg har selv vært på språkreise på sommeren og på et lengre studieopphold i England og bodde hos vertsfamilier. Anonymkode: 001d8...8db
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå