Gjest celine9292 Skrevet 9. oktober 2022 #1 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg er i uke 19 og kaster opp fortsatt. Blir veldig fort bilsyk til vanlig. Er det slik at jeg er «dømt» til å kaste opp av lystgass også? Eller blir man ikke alltid kvalm?
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #2 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg ble kvalm den første halvtimen kanskje. Men kvalmen forsvant også mellom riene/hver gang jeg tok masken av, så det gjorde at det var verdt det for min del. Brukte lystgassen under hele fødselen. Var ikke plaget med kvalme i svangerskapet. Anonymkode: 597e3...b12
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #3 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg ble ikke kvalm av lystgass. Anonymkode: f1e22...63d
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #4 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg ble kvalm de første innpustene, men så gikk det over😊 Kan bare anbefale lystgass, fungerte mye bedre for meg enn epidural. Den fikk jeg tatt bort ganske raskt når jeg fikk prøve lystgass. Anonymkode: bfc9e...a67
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #5 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg blir veldig kvalm i bil, buss og på fly. Tog går greit hvis jeg sitter riktig vei. Ble ikke kvalm av lystgass. Anonymkode: 3fc1d...619
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #6 Skrevet 9. oktober 2022 Har født tre ganger, den første gangen fikk jeg lystgass - og jeg spøy og spøy og spøy. Mens jeg fødte. Altså det var helt krise. Så da jeg skulle ha nr to så ønsket jeg ikke det, fødte da nr to uten noe smertelindring. Men da jeg fikk min tredje nå for et år siden - altså HALLO! Den lystgassen reddet livet mitt, tror jeg. Jeg visste ikke at jeg trivdes så godt som ruset, det skal sies, men det var fantastisk. Tommel opp! Anonymkode: 42405...e0e
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #7 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg spydde som en gris. Men jeg inhalerte også som om det sto om liv, for smertene var så ute av denne verden, så det ble kanskje for mye for kroppen. Anonymkode: 03818...d32
Forundret.. Skrevet 9. oktober 2022 #8 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg blir ofte bilsyk. Jeg ble også skikkelig kvalm av lystgassen.
Boetica Skrevet 9. oktober 2022 #9 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg trodde det var slutt på å tilby lystgass ved fødsel?
Kakaoen Skrevet 9. oktober 2022 #10 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg blir også lett kvalm. Men ble ikke kvalm av lystgass. Da jeg fødte første og andre gang var det uten lystgass da jeg ikke taklet masken. Og jeg spydde mange ganger under fødselen. Tror kroppen min bare reagerte slik på smertene. Og at de skulle ha meg til å spise siden jeg hadde svangerskapsdiabetes og fikk lavt blodsukker. Alt kom i retur. Men siste fødsel derimot, den med lystgassen, der spydde jeg ikke. Synes å huske jeg ble litt kvalm innimellom, men ikke noe oppkast. Mannen stod nemlig klar med posen, klok av skade 😂
Fru Uperfekt Skrevet 9. oktober 2022 #11 Skrevet 9. oktober 2022 Boetica skrev (4 minutter siden): Jeg trodde det var slutt på å tilby lystgass ved fødsel? Heldigvis er det steder en fremdeles får det. For enkelte er det eneste smertelindringsmulighet utover varmt vann/varmeposer 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #12 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg ble så lykkelig av lystgassen og den reddet meg gjennom en traumatisk fødsel, at om jeg skulle blitt kvalm, hadde jeg ønsket det velkommen. Jeg blir lett bil- og båtsyk, men Jeg ble ikke det av lystgass. Fikk gode instruksjoner om hvordan puste, men jeg kan forstå at hvis man inhalerer non-stop, kan man bli super-ør og svimmel, og dermed kvalm. Anonymkode: cfdc8...469
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #13 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg blir lett bilsyk, men ble ikke kvalm av lystgass. Litt svimmel liksom, men ikke kvalm på noen måte. Anonymkode: 53732...961
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #14 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg ble både kvalm og kastet opp av lystgass, kunne ikke bruke det. Anonymkode: 6e507...4e7
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #15 Skrevet 10. oktober 2022 Jeg kastet opp av smertene, at ddt gjorde forferdelig vondt, ikke av lystgassen. Har født tre ganger med lystgass. Kastet opp på to av dem, og de var betydelig mer smertefulle enn da jeg ikke kastet opp. Jo mer smerter, jo mer oppkast. Jeg kaster aldri opp ellers, kan fint sitte og lese bok på svingete vestlandsveier uten å bli det minste kvalm. Anonymkode: 0a86f...94c
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #16 Skrevet 10. oktober 2022 Boetica skrev (9 timer siden): Jeg trodde det var slutt på å tilby lystgass ved fødsel? Noen sykehus har det ikke, men andre tilbyr det enda. Det er gjort målinger som viser at det er høy konsentrasjon i rommet når den fødende puster ut igjen. Jordmødre som går i det hver dag har økt risiko for spontanabort. Sykehuset jeg fødte ved er gammelt, og har ikke god nok ventilasjon til å holde verdiene nede. For de fleste sykehus er det for dyrt å gjøre en ombygging kun for å tilby lystgass, men ikke alle har kuttet det av den grunn enda, selv om jeg ikke kan skjønne at de får lov. De bygger et helt nytt sykehus her jeg bor, men vet ikke om de vil tilby lystgass av den grunn. Anonymkode: 6f369...ab9 2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #17 Skrevet 10. oktober 2022 Mulig jeg ble litt kvalm de første minuttene, men ellers merket jeg ingenting, og jeg tror jeg fikk maksdose pga stormrier. Anonymkode: b8eab...6b2
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #18 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Noen sykehus har det ikke, men andre tilbyr det enda. Det er gjort målinger som viser at det er høy konsentrasjon i rommet når den fødende puster ut igjen. Jordmødre som går i det hver dag har økt risiko for spontanabort. Sykehuset jeg fødte ved er gammelt, og har ikke god nok ventilasjon til å holde verdiene nede. For de fleste sykehus er det for dyrt å gjøre en ombygging kun for å tilby lystgass, men ikke alle har kuttet det av den grunn enda, selv om jeg ikke kan skjønne at de får lov. De bygger et helt nytt sykehus her jeg bor, men vet ikke om de vil tilby lystgass av den grunn. Anonymkode: 6f369...ab9 Kalnes sykehus er nybygd, og de tilbyr lystgass. Man kan også få lystgass om man er i badekar. Jeg husker at det var relativt høy viftelyd, og håper det er god avtrekk der. Det burde i alle fall være det siden sykehuset er ganske nytt. Anonymkode: 0a86f...94c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå