Aka123 Skrevet 9. oktober 2022 #1 Skrevet 9. oktober 2022 Hei! Har nettopp satt andre dose Ozempic 0,25 mg. Natt til torsdag endte jeg på legevakten med mulig gallesten, 3 dager etter første dose. Smerter fra H… Litt vanskelig å vite om det kom som følge av første dosen da, men… Lurer på om noen har lyst til å dele litt erfaringer rundt bivirkninger? 🙃 Typ hvor lang tid før du merket bivirkningene, typen bivirkninger, varighet osv 😊
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #2 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg har hatt skikkelig uflaks med Ozempic (og trulicity forsåvidt) hatt ekstreme magesmerter- helt øverst i midten under ribbeina, diaré, svovelrap, oppkast, sinnsyke mengder luft.. Gikk på Ozempic en liten periode før det startet og det varte av og på i fire måneder før jeg sluttet med sprøyten, tok noen uker før kroppen var tilbake på normalen. Hadde veldig god effekt på blodsukkeret mitt og ville gi den en fair sjangse. Samme skjedde med trulicity.. Har flere i familien og bekjente som går på Ozempic uten noe problemer.. Håper det går over og at ting blir bedre for deg❤️ Anonymkode: c41ca...e18
Aka123 Skrevet 10. oktober 2022 Forfatter #3 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Jeg har hatt skikkelig uflaks med Ozempic (og trulicity forsåvidt) hatt ekstreme magesmerter- helt øverst i midten under ribbeina, diaré, svovelrap, oppkast, sinnsyke mengder luft.. Gikk på Ozempic en liten periode før det startet og det varte av og på i fire måneder før jeg sluttet med sprøyten, tok noen uker før kroppen var tilbake på normalen. Hadde veldig god effekt på blodsukkeret mitt og ville gi den en fair sjangse. Samme skjedde med trulicity.. Har flere i familien og bekjente som går på Ozempic uten noe problemer.. Håper det går over og at ting blir bedre for deg❤️ Anonymkode: c41ca...e18 Oi! Det hørtes ikke godt ut 😔Kudos for at du holdt ut så lenge, altså!😬 Jeg har fått Ozempic for vektnedgang fordi jeg har PCOS med følgeplager, og har prøvd mer eller mindre alt for å gå ned i vekt selv, men tallene rikker ikke på seg - i hvert fall ikke i riktig retning🙈 Jeg får bare håpe og be om at jeg slipper noenlunde greit unna med sprøyta 😊 Tusen takk for svar ❤️
IrisIrene Skrevet 10. oktober 2022 #4 Skrevet 10. oktober 2022 Aka123 skrev (59 minutter siden): Oi! Det hørtes ikke godt ut 😔Kudos for at du holdt ut så lenge, altså!😬 Jeg har fått Ozempic for vektnedgang fordi jeg har PCOS med følgeplager, og har prøvd mer eller mindre alt for å gå ned i vekt selv, men tallene rikker ikke på seg - i hvert fall ikke i riktig retning🙈 Jeg får bare håpe og be om at jeg slipper noenlunde greit unna med sprøyta 😊 Tusen takk for svar ❤️ Om du har pcos vil jeg anbefale å jobbe med å holde stabilt /lavt blodsukker, finnes en del egne instaramkontoer som fokuserer på dette u
Aka123 Skrevet 10. oktober 2022 Forfatter #5 Skrevet 10. oktober 2022 IrisIrene skrev (30 minutter siden): Om du har pcos vil jeg anbefale å jobbe med å holde stabilt /lavt blodsukker, finnes en del egne instaramkontoer som fokuserer på dette u Hei! Blodsukkeret mitt er innafor referanseverdiene, men takk for tips😊
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #6 Skrevet 10. oktober 2022 Er på uke 5 med Ozempic. Ned 5kg og ingen bivirkninger. Anonymkode: 06fc9...8f0
Aka123 Skrevet 10. oktober 2022 Forfatter #7 Skrevet 10. oktober 2022 Oi, så bra! 🤩❤️ Har du trappet opp fra 0,25 mg til 0,5 mg, eller følger du et annet løp? 😊 og har du gjort noen endringer i kosthold/fysisk aktivitet, eller er det utelukkende sprøyten som har gjort at du har gått ned de 5 kiloene?😊🙏
miamia23 Skrevet 2. november 2022 #8 Skrevet 2. november 2022 Aka123 skrev (På 11.10.2022 den 0.44): Oi, så bra! 🤩❤️ Har du trappet opp fra 0,25 mg til 0,5 mg, eller følger du et annet løp? 😊 og har du gjort noen endringer i kosthold/fysisk aktivitet, eller er det utelukkende sprøyten som har gjort at du har gått ned de 5 kiloene?😊🙏 Hei Aka! hvordan går det med deg og ozempic? Du HR kanskje økt til 0.5? Hvor mye gikk du ned de første 4 ukene? jeg satte første sprøyte på mandag, og har idag skikkelig luftsmerter- magen min er eeeeekstremt oppblåst og det gjør ordentlig vondt. Håper det går over snart. Merker egentlig ikke noe særlig på appetitten enda.. når merket du en endring?♥️
Aka123 Skrevet 5. november 2022 Forfatter #9 Skrevet 5. november 2022 miamia23 skrev (På 2.11.2022 den 21.47): Hei Aka! hvordan går det med deg og ozempic? Du HR kanskje økt til 0.5? Hvor mye gikk du ned de første 4 ukene? jeg satte første sprøyte på mandag, og har idag skikkelig luftsmerter- magen min er eeeeekstremt oppblåst og det gjør ordentlig vondt. Håper det går over snart. Merker egentlig ikke noe særlig på appetitten enda.. når merket du en endring?♥️ Hei! Det stemmer, satte første dose med 0,5 forrige søndag Har gått ok, men er en del kvalm og ikke helt grei når jeg går på toalettet. Hadde en runde med forstoppelse i 3-4 dager (man-fre), men ser ut som det begynner å løsne 🙈 Jeg har gått ned omtrent 5,5 kg siden jeg startet for nesten 6 uker siden. Synes ikke vekta rørte seg noe særlig de første halvannen til to ukene, men så begynte det å gå gradvis nedover. Har stått stille de siste dagene da, men det kan sikkert skyldes så mangt 🙈 Må bare smøre meg med tålmodighet😂 Off, det hørtes ikke godt ut stakkar 😕 Men jeg kjenner igjen symptomene du beskriver, som du kanskje har lest så endte jeg på legevakten noen dager etter den aller første dosen. Da var det oppblåsthet, svovelrap, oppkast og noen hinsides smerter i magen 😕 Og så gikk det to uker etter det før jeg nesten havnet på legevakten igjen - med akkurat de samme symptomene, men «milde» nok magesmerter til at jeg holdt meg hjemme🙈 Etter det har jeg heldigvis unngått å kaste opp (nå jinxer jeg sikkert meg selv🙊, men det har altså vært en del kvalme og litt «opprør» i magen av og på hele veien. Når det gjelder appetitten, så merker jeg faktisk litt at jeg ikke orker så mye mat på én gang. Nå har jeg aldri vært en storspiser akkurat, men merker altså en liten forskjell der. Og ikke har jeg noe særlig lyst på Pepsi Max (som jeg egentlig eeeeelsker)🙊 men så er jo ikke Pepsi’en det verste for vekta heller da😅 Men jeg drikker en god del mer vann enn tidligere, har alltid vært veldig dårlig på vanninntak😊 Jeg var for øvrig i kontakt med legen som skrev ut resepten tidligere denne uken, og hun mente jeg kanskje burde prøve ut Saxenda istedet. Hun sa at jeg ikke burde ha det sånn som jeg har det, spesielt ikke med oppkasten🙈 Nå har jeg hørt at Saxenda gir litt mildere bivirkninger, men at den samtidig har tregere (og mulig dårligere) effekt. Så jeg bestemte meg for å fortsette på Ozempic litt til, med en liten endring: jeg holder meg på 0,5 mg ut året. Jeg vil vente litt med å hoppe opp til 1 mg med tanke på at jeg ikke vil risikere å ligge rett ut hele jula🙈 Så får jeg heller prøve å øke dosen på nyåret 😊 Kommer oppkasten tilbake og ting blir skikkelig ille igjen, så tror jeg at bare må krype til korset og bytte til Saxenda. Time will tell😊 Håper du får det litt bedre med tiden du også❤️🥰 Har det vært noen endringer for deg siden onsdagen?🙏
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå