Sheik Skrevet 8. desember 2022 #41 Skrevet 8. desember 2022 Pakk knuselige ting inn i gardiner, sengetøy, håndklær osv i stedet for silkepapir 😄
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #42 Skrevet 8. desember 2022 Svarte søppelsekker til alt av tekstiler som ikke er blitt brukt til å pakke skjøre gjenstander med. Bananesker. KUN bananesker. De er solide og de blir ikke for tunge å bære, samt har bærehull på sidene. Stor fordel. Og kan brukes gang på gang. Alt skjørt, knuselig, lett å ripe opp pakkes med klær, håndklær, kluter, laken, dynetrekk, putetrekk. Ikke nødvendig å kaste bort penger på å kjøpe papir og plastemballasje som går rett i søpla etterpå og bidrar til mer søppel. Bøker i egen eske. Hvis du frykter det skal bli for tungt, fyll halve esken med bøker og lette bilderammer. Før du velger hva som skal pakkes ned, kvitt deg med mest mulig av alt du ikke har brukt de siste 2.3 årene. Om du må ha noe av dette, sørg for å velge det som gir deg best positive minner. Ta en titt på alt du har mer enn 4 stk av. Særlig på kjøkkenet. Hva bruker du egentlig, og hvor mye har du utsatt oppvask fordi du bruker alt du har i skapet før du vasker opp/fyller oppvaskmaskina? Bor du alene/har samboer er det sjelden man trenger mer enn 4 kopper, 4 glass, 4 kniver osv. Møbler: Kan du kvitte deg med noen av møblene? Kan møblene lett demonteres for å frakte? Gi bort på finn det du ikke vil ha. Sko, hives i svart sekk, med mindre det er sko som du er spesielt redd for, som fest sko. Planter: Plasseres i egen eske og trygt i baksetet på bilen med myke sekker/poser rundt for å støtte esken. Anonymkode: 4aee3...ac4
AnonymBruker Skrevet 8. desember 2022 #43 Skrevet 8. desember 2022 Skriv på kassene hva de inneholder. Semidetaljert, så det er litt mer info annet enn bare skal på kjøkkenet. Kjøp en god tralle på Biltema, eller lån. Koster ikke allverden men slipper å bære alt. Ting du ikke har brukt på ett års tid kan du mest sannsynlig kvitte deg med. Rydd skikkelig gjennom alt mens du pakker, ikke på det nye stedet. Nei, du kommer ikke til å lese de bøkene du kjøpte 5 år siden og ikke har lest enda. Anonymkode: 97498...004
Embla Othea Skrevet 8. desember 2022 #44 Skrevet 8. desember 2022 Anbefaler deg å bruke flyttelasset, ikke banankasser som mange anbefaler. 3
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #45 Skrevet 12. desember 2022 Da er det bare klær og sko som gjenstår å pakkes. Noen pakketips? Anonymkode: 5d15b...a3d
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #46 Skrevet 12. desember 2022 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Da er det bare klær og sko som gjenstår å pakkes. Noen pakketips? Anonymkode: 5d15b...a3d Hives oppi en par svarte sekker. Anonymkode: 4aee3...ac4
AnonymBruker Skrevet 12. desember 2022 #47 Skrevet 12. desember 2022 Pakk alt av dyner, puter, pledd osv. i sorte søppelsekker og merk dem med sånn lysegul teip du kan skrive på(fås på de fleste matbutikker). Gamle pledd/laken/whatever kan du bruke til å dekke gulv i flyttebil for å unngå riper i møbler. Bruk håndduker ol. til å pakke knuselige ting i esker(ikke stable for tungt i høyden!). Tunge ting kan du putte i trillekoffert om du har(flytta mini-biblioteket mitt sånn). Merk alt med hvilket rom de skal på. Møbler kan skyves frem til døra om du har mopper e.l under. Bruk pakketeip til å surre i hop halsen på en bunke kleshengere, tre halsen på kleshengeren gjennom et hull i en svartsekk. Da er det bare å henge de rett opp når du ankommer ny bolig fremfor å henge plagg for plagg på en henger. Pakk en kabinkoffert med det mest nødvendige de første par dagene til du har kommet mer på plass(gjelder også andre familiemedlemmer). Ha en kasse/eske/søppelsekk for ting som skal kastes, resirkuleres, selges, gis bort. La vaskeutstyr, dopapir, håndsåpe osv. være igjen til slutt, gjerne en drikkeflaske og noe snacks om det er mye som skal vaskes. Husk å sikre lasten i bil ❤️ Anonymkode: 70c1f...984
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #48 Skrevet 13. desember 2022 Når dere kommer til det nye huset/leiligheten, så kjøp filt eller fleece gulvbeskyttelsesmatter til å legge over gulv. Flyttefolkene kommer ikke til å ta av sko når de går ut og inn med kasser og møbler, så det er greit å beskytte parkettgulv fra å få skader. Anonymkode: cdf7c...646 1
AnonymBruker Skrevet 13. desember 2022 #49 Skrevet 13. desember 2022 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Når dere kommer til det nye huset/leiligheten, så kjøp filt eller fleece gulvbeskyttelsesmatter til å legge over gulv. Flyttefolkene kommer ikke til å ta av sko når de går ut og inn med kasser og møbler, så det er greit å beskytte parkettgulv fra å få skader. Anonymkode: cdf7c...646 Det var lurt! Har funnet noe i filt som heter Flytteteppe på jysk og Biltema, men er litt urolig for om disse er glatte og lett at sklir når man legger de på parkett og terskler? Siden det er filt på begge sider. Ellers finner jeg bare gulvbeskytter matte til bil men det blir veldig dyrt å kjøpe masse sånne gummi matter Anonymkode: 5d15b...a3d
AnonymBruker Skrevet 16. desember 2022 #50 Skrevet 16. desember 2022 Bare noen uker igjen til overtakelse! Trenger fortsatt tips for klær og for skjøre møbler. Er spesielt redd for at hvite møbler skal få riper eller gå skall av under frakt og bæring Anonymkode: 5d15b...a3d
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #51 Skrevet 17. desember 2022 Etter å ha lest gjennom hele tråden, så har jeg fortsatt ikke skjønt hvorfor en del av dere er så sterkt imot å bruke flytteesker, og sier at man heller må bruke kun banankasser? De eneste argumentene jeg har sett er at de er solide og har bærehåndtak. Flytteesker som man kjøper har selvfølgelig bærehåndtak de også, og de jeg har sett på tåler 40-80 kg (!), så jeg forstår ikke greia? De man kjøper har jo også ordentlig lokk og finnes i flere ulike størrelser alt etter hva man skal ha i dem. Og de har ikke masse hull overalt, slik som bananesker har. Anonymkode: bfca4...5de 1
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #52 Skrevet 17. desember 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Etter å ha lest gjennom hele tråden, så har jeg fortsatt ikke skjønt hvorfor en del av dere er så sterkt imot å bruke flytteesker, og sier at man heller må bruke kun banankasser? De eneste argumentene jeg har sett er at de er solide og har bærehåndtak. Flytteesker som man kjøper har selvfølgelig bærehåndtak de også, og de jeg har sett på tåler 40-80 kg (!), så jeg forstår ikke greia? De man kjøper har jo også ordentlig lokk og finnes i flere ulike størrelser alt etter hva man skal ha i dem. Og de har ikke masse hull overalt, slik som bananesker har. Anonymkode: bfca4...5de Enig med deg! Jeg brukte banankasser første gang jeg flyttet, fordi jeg ble anbefalt det av noen venner. Neste gang jeg flyttet kjøpte vi isteden flytteesker på Biltema, fordi samboeren min (som jeg da skulle flytte sammen med) mente det var mye mer praktisk. Og jommen hadde han rett - flytteesker har mye større lastekapasitet, og fordi man kan putte mye mer i hver eske, klarer man seg med færre esker. Det betyr færre turer mellom flyttebilen og det nye hjemmet. Etter at jeg innså hvor mye mer praktisk flytteesker er, har vi flyttet tre ganger til. Aldri om jeg bruker bananesker igjen - det ENESTE som er bra med dem, er at de er gratis 😅 Anonymkode: 03795...1fe
AnonymBruker Skrevet 17. desember 2022 #53 Skrevet 17. desember 2022 Jeg har brukt banankasser, de fleste er veldig tunge så noe større kasse tror jeg hadde blitt for tungt å bære.. Eventuelt måtte man fordelt vekten på enda flere kasser men da hadde man kanskje ikke spart så mange turer frem og tilbake med bæring alikevel? Anonymkode: 5d15b...a3d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #54 Skrevet 27. desember 2022 Er det noen som har tips til traller eller trillebårbruk for tunge kasser? Klarer å løfte inn og ut av bilen men sliter med å bære over distanse, hadde vært fint å ha noe å trille i! Står plastkasser og banankasser stødig på traller med bare en sånn liten lem? Er det like greit å bare slenge to og to kasser i en trillebår? Anonymkode: 5d15b...a3d
AnonymBruker Skrevet 27. desember 2022 #55 Skrevet 27. desember 2022 Herregud, du skal bare flytte - trenger vel ikke side opp og side ned med tips.. bruk hodet så får du det til Anonymkode: c1cfb...e88 1
lillevill Skrevet 28. desember 2022 #56 Skrevet 28. desember 2022 AnonymBruker skrev (På 9.10.2022 den 20.46): Hei! Vi skal flytte i desember og jeg lurer på om noen har noen gode praktiske flyttetips på lur? Noe som egner seg bedre enn bananesker til oppbevaring og pakking? Måter å pakke ned på? Noen som har brukt flyttefirma? Vaskefirma? Vil ha alt så organisert og enkelt som mulig. Anonymkode: 5d15b...a3d Når jeg flyttet kjøpte jeg noen poser på nett med sånn zip på som jeg kunne putte dyner og klær i, slik at de tok minst mulig plass. Det var veldig lurt! Bruker de fortsatt til oppbevaring. kjøpte de i sett på ti stk tror jeg. mulig jeg bestilte de fra cdon. Europris har også oppbevaringsekser i plast som dere kan utstyre boden med i etterkant av flytting. https://www.clasohlson.com/no/Vakuumposer-Roll-Up,-2-stk-pk/p/34-3519?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces&gclid=CjwKCAiA76-dBhByEiwAA0_s9WYurszm01kZzAE7p9fGcJmRpiH3xZCk151BkSvmW05hRj5z16vn8BoCDTMQAvD_BwE slike var det.
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2022 #57 Skrevet 28. desember 2022 lillevill skrev (10 timer siden): Når jeg flyttet kjøpte jeg noen poser på nett med sånn zip på som jeg kunne putte dyner og klær i, slik at de tok minst mulig plass. Det var veldig lurt! Bruker de fortsatt til oppbevaring. kjøpte de i sett på ti stk tror jeg. mulig jeg bestilte de fra cdon. Europris har også oppbevaringsekser i plast som dere kan utstyre boden med i etterkant av flytting. https://www.clasohlson.com/no/Vakuumposer-Roll-Up,-2-stk-pk/p/34-3519?utm_source=google&utm_medium=organic&utm_campaign=google surfaces&gclid=CjwKCAiA76-dBhByEiwAA0_s9WYurszm01kZzAE7p9fGcJmRpiH3xZCk151BkSvmW05hRj5z16vn8BoCDTMQAvD_BwE slike var det. Så lurt, det var billig! Takk for tips 😊 Anonymkode: 5d15b...a3d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå