Gå til innhold

Hva skal jeg ha til middag i dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hjelp meg jenter, hva kan jeg lage til middag ut fra det jeg har i kjøleskapet? Hadde vært morro å se hva dere kommer opp med :) Ta gjerne i betraktning at jeg er utenlands og har et sparsomelig utstyrt kjøkken for tiden ;)

egg

bacon

løk

plommetomat

fenikkel

grønne aspargesbønner

hvitløk

squash

storfekjøtt (i biter)

litt urter (rosmarin, salvie, timian)

gulrot

jordskokker

smør

parmesan

melk

hvetemel

salt

pepper

fersk fylt pasta

risottoris

Endret av onyx
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

vi bruke opp alle ingrediensene? :ler:

Det med dårlige kjøkkenfasiliteter gjorde det jo litt vanskelig, da. Og så vet jeg ikke helt hva slags / hvor store bitene av storfekjøtt er.

Men her er et forslag: Grillspyd (!) med storfekjøtt, squash, løk og evt tomater, krydret med urter. Tilberedt enten i grillpanne eller under grillen i ovnen (og der røk vel denne menyplanen allerede, tenker jeg... :tunge1: ). Tilbehør lettkokte aspargesbønner som før servering surres i panne sammen med bacon og hvitløk, ovnsbakte halve tomater med timian (hvis du ikke bruker dem på grillspydet) og jordskokkpuré med hvitløk, smør og parmesan.

Hvis storfekjøttet kan stekes som biff /biffstrimler (evt sammen med løk og squash) er jo det også en mulighet som kanskje gjør tilberedningen lettere. :)

Med nok parmesan og smør kunne du jo også lage en risotto med fennikel, hvitløk og urter til forrett, men da trenger man jo egentlig også god kyllingkraft og litt hvitvin. ;)

Endret av piaf
Skrevet

Neida, ikke alle ingrediensene MÅ brukes :ler: Mitt sparsommelige utstyrte kjøkken har selvfølgelig komfyr, men andre ting er det lite av gitt.. tror jeg har to gryter og en panne, noen sleiver og en øse, et rivjern og litermål og kniv + skjærefjøl! Bare det høyst nødvendige, men jeg er god til å improvisere, så bare kom med forslag til det meste :sjarmor:

"Tilbehør lettkokte aspargesbønner som før servering surres i panne sammen med bacon og hvitløk, ovnsbakte halve tomater med timian (hvis du ikke bruker dem på grillspydet) og jordskokkpuré med hvitløk, smør og parmesan."

Dette hørtes derimot veldig godt ut og skal definitivt prøves! :sjarmor:

Skrevet

Oppdaget nå at også melk sto på listen, da kan du evt koke jordskokkene og et par hvitløksfedd i melk før du heller fra og moser dem, og så spe med så mye av melken som er nødvendig for en grei konsistens, før du rører inn parmesan og smør.

Håper det faller i smak, da! :)

Skrevet

Jeg ville brukt disse ingrediensene:

løk

plommetomat

hvitløk

squash

storfekjøtt (i biter)

litt urter (rosmarin, salvie, timian)

gulrot

smør

parmesan

Så ville jeg stekt kjøttet i smør. Stekt grønnsakene kjapt i smøret, og blandet alt sammen. Tatt hakket hvitløk oppi, og timian.

Blandet alt sammen, og spist med litt drysset parmesan over. :) Enkelt og godt. Regner med du liker alt du har, ellers hadde du vel ikke hatt det ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...