Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #1 Skrevet 1. desember 2005 En 30år gammel jente som kun lever av kjærestens penger, og har gjort det i de ti årene de har vært sammen. hun flyttet rett fra mamma til kjæresten og kjæresten overtok "foreldrerollen". Hun har kun hatt sommerjobb deltid to ganger i sitt liv, en gang som tenåring og en gang som 26åring. Hun har studert ved universitetet, de tre første årene gikk bra, men så skulle hun skrive hovedoppgave.. den begynte hun på for 5år siden. Universitetet vil ikke ha henne som student lenger og lånekassen har for lengst sluttet å gi henne lån. Nå har kjæresten hennes begynt å betale tilbake studielånet hennes også. Hun har ingen planer om å skaffe seg jobb eller gjøre noe annet fornuftig, bare forsette slik hun gjør. Hun får ikke penger i støtte fra noe sted, 0,- innkommende penger. Dagene bruker hun på å dyrke seg selv og hobbyene sine; trene, sminke seg, lage mat og sitte på datan. Hva tenker du om dette forholdet? Om denne jenta?
Gjest Aria Skrevet 1. desember 2005 #2 Skrevet 1. desember 2005 Hvis dette er noe som fungerer for dem, skal ikke jeg være den som sier at dette er galt! Men selv kunne jeg aldri levd på denne måten, hverken i den ene eller andre enden!
Gjest Piper Skrevet 1. desember 2005 #3 Skrevet 1. desember 2005 Det er deres liv, emn samtidig syns jeg forferdelig synd på denne damen. Hun kan risikere å få seg en skikkelig smell, om noe skulle gå gale mellom henne og samboeren. Hun har ikke fått lære seg å ta ansvar, og det er utrolig skremmende med tanke på at hun er 30 år gammel. Men det er jo de to som må legge opp livet sitt, og syns samboeren hennes at det er greit så må de jo bare få leve slik.
Malama Skrevet 1. desember 2005 #4 Skrevet 1. desember 2005 Det er opp til dem hvordan de vil leve livet sitt, og vi andre har ikke noe med det å gjøre. Jeg vil ikke uttale meg om situasjonen siden jeg ikke kjenner alle detaljene, og det gjør kanskje ikke du heller. Generelt er det jo likevel greit å være i stand til å ta ansvar for seg selv. Men når de vil ordne seg slik, så må de da få lov til det?
Gjest Miloine Skrevet 1. desember 2005 #5 Skrevet 1. desember 2005 Sier som de andre her, dette er noe hun har valgt å gjøre. Er du en venninne av henne eller bare har du hørt om det? Det kan da tenkes at hun trives med å ha det sånn. Hvis hun er misfornøyd og vil ut av det, ja da kan man jo syntes hun har stilt seg dårlig. Hvis mannen har råd til å forsørge både henne og seg selv så er vel det greit nok det. Hun er husmor og han jobber. Så lenge hun gjør husarbeid og har maten klar til mannen når han kommer hjem fra arbeid, så er vel det en fin ordning for dem. Vi må slutte å bry oss så veldig med hvordan andre velger sin livsstil. Jeg hadde ikke klart denne formen, men det er meg.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #6 Skrevet 1. desember 2005 uff! synes synd på henne.ja,denne dama har vel ikke så god greie på pensjonspoeng men men,mange jenter som er slik!
Gjest Miloine Skrevet 1. desember 2005 #7 Skrevet 1. desember 2005 uff! synes synd på henne.ja,denne dama har vel ikke så god greie på pensjonspoeng men men,mange jenter som er slik! ← vel, mange jenter VAR sånn, ikke så mange av dem nå lenger da....
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #8 Skrevet 1. desember 2005 jeg er dessverre veldig tett innpå dem, så jeg kjenner alle detaljer. ja, selvsagt bestemmer de selv, men poenget mitt var vel om det bare er noe jeg reagerer på? jeg kan ikke og har ingen planer om å bestemme over dem, men jeg lurer på andres tanker ut i fra de opplysninger som er gitt. Nei, hun har ikke gjort alt alt husarbeid og har middagen klar når han kommer hjem. Jeg er nærmest han jeg da, føler kanskje at han lar henne bosse litt vel mye over han, og det er jo heller ikke sunt for henne. Og hadde det vært verre om det var motsatt? Gutten som "snyltet"?
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #9 Skrevet 1. desember 2005 Forresten så ønsker han henne ut i jobb, men hun har problemer med alt fra å snakke med andre til å skrive en søknad. Hun må jo stille utrolig dårlig i et jobbmarked? Jeg synes jeg må få lov å bry meg om mine nærmeste, men jeg skal da aldri fortelle dem mine tanker.
Ciara Skrevet 1. desember 2005 #10 Skrevet 1. desember 2005 Skjønner godt at du reagerer. Dette høres usunt ut for begge parter.
Gjest Miloine Skrevet 1. desember 2005 #11 Skrevet 1. desember 2005 Forresten så ønsker han henne ut i jobb, men hun har problemer med alt fra å snakke med andre til å skrive en søknad. Hun må jo stille utrolig dårlig i et jobbmarked? Jeg synes jeg må få lov å bry meg om mine nærmeste, men jeg skal da aldri fortelle dem mine tanker. ← Jo da, det er fint at du bryr deg, dersom du mener at det skurrer. Det kom liksom ikke helt fram på det første innlegget ditt. Så han ønsker henne ut i jobb? Det blir jo litt annerledes da. Trodde begge parter var enige om at han jobbet og hun går hjemme. Jeg mener ihvertfall at dersom han har full jobb, og hun går hjemme, er det vel det minste man kan forlange av henne at hun gjør husarbeid og har maten klar til han. Syntes ikke han skal komme fra en jobb til en annen når han komer hjem, så lenge "kona" går hjemme hele dagen
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #12 Skrevet 1. desember 2005 For meg høres det ut som hun har en psykisk lidelse, angst eller depresjon kanskje siden hun ikke klarte gjennomføre studiene engang... Hun må jo ha ønsket å gjennomføre, siden hun begynte... Hun burde kanskje oppsøke lege og søke medisinsk attføring via trygdekontoret (da må hun gå til psykolog mens hun mottar stønad), eller dersom ingenting fører fram, søke uføretrygd. Men dette er vel vanskelig å ta opp med henne, siden hun tydeligvis ikke har snakket om sine evt. problemer selv? Det kan jo tenkes at hun synes det er greit med å bare gå hjemme, men da burde hun tenke over hvordan cven hennes vil se ut, om det blir skilsmisse en gang i framtiden og hun må forsørge seg selv. Du nevnte ikke om det var barn tilstede? Om hun rett og slett er hjemmeværende pga barna. Da vil cven hennes se bedre ut, når/hvis hun en gang søker jobb.
Nabodama Skrevet 1. desember 2005 #13 Skrevet 1. desember 2005 De aller fleste husmødre lever jo på mannens inntekt. Hun er vel sånn sett ikke verre enn dem.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #14 Skrevet 1. desember 2005 Nei det er ingen barn med i bildet, de er ikke gift, bare samboere.
Gjest Gjest Skrevet 1. desember 2005 #15 Skrevet 1. desember 2005 Hadde dere reagert mere om det var omvendt? mannen som gikk hjemme og jenta var ute i jobb?
Gjest Aria Skrevet 1. desember 2005 #16 Skrevet 1. desember 2005 Hadde dere reagert mere om det var omvendt? mannen som gikk hjemme og jenta var ute i jobb? ← Nei, ikke så lenge begge parter er fornøyd med situasjonen.
Mossa Skrevet 1. desember 2005 #17 Skrevet 1. desember 2005 Spiller ikke noen rolle hvem av kjønnene som går hjemme. Det er for jævlig hvis en må slite ræva av seg for at den andre skal få sitte hjemme å leke på dataen.
Gjest Bellatrix Skrevet 1. desember 2005 #18 Skrevet 1. desember 2005 Hvis de er enige om at det er en grei ordning så synes jeg ikke det er noe å bry seg med, men det er klart om mannen er lei av å måtte forsørge henne så ha de et problem. Hun burde prøvd å fått en samtale med aetat, de kan hjelpe henne med jobbsøkerkurs og eventuelt gi henne yrkesrettet attføring om hun har rett på det.
Shagya Skrevet 1. desember 2005 #19 Skrevet 1. desember 2005 Nå kjenner ingen her bakgrunnen til denne personen annet enn ut ifra dette innlegget. Om hun bevisst velger å gå hjemme fordi hun syns det er mest behagelig å leve på andre slik at hun selv slipper å gjøre noe, da syns jeg hun er hjelpeløs, lite selvstendig og lat.
Gjest gjest1 Skrevet 1. desember 2005 #20 Skrevet 1. desember 2005 hadde fått dårlig samvittighet av å leve på en slik sugardaddy ja >:--( Følte det var slik (er slik ennå egentlig selv om ikke vi er sammen) med min forrige, betalte alt for meg i hytt og pine, avogtil kjefter jeg og kjøper til han som en hevn. Klarer ikke bli spandert på hele tiden, det er galskap!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå