Gå til innhold

Slutte med gaver til barnehage ansatte etter småbarnsavdeling?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid gitt et lite oppmerksomhet til de 3 ansatte i småbarnsavdelingen da jenta mi gikk der :) men tror det har mye med at jeg følte at barnet mitt fikk ekstra tilknytting til disse en det hun har til de ansatte  i stor avdelingen, damene i stor avdelingen er kjekke de, men nå er jo det 18 barn da i hennes avdeling at uansett om de er greie så har ikke samme følelsen av å gi liten oppmerksomhet feks i jul osv lenger. 

kanskje siste året mitt barnet går der om det er noe foreldrene spleiser sammen er jeg med, men føler meg ferdig for det nå angående  liteb jule oppmerksomhet:) skal ikke lyve at jeg savner jo selv å hente til de koselige damene i småbarnsavdelingen, nå er jo de ansatte i stor avdelingen mye mer travelt så blir jo bare mest hei og hadet utenom møte eller noe barnet trenger osv. 

Føler jeg er ferdig med det nå i storbarns avdelingen :) andre som har gitt og sluttet å gitt?

Anonymkode: 1dbf5...174

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har aldri gitt noe som helst. Synes det er en merkelig skikk.

• Liker 4
Skrevet

Har aldri gitt 

Anonymkode: c681f...733

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har alltid gitt et lite oppmerksomhet til de 3 ansatte i småbarnsavdelingen da jenta mi gikk der :) men tror det har mye med at jeg følte at barnet mitt fikk ekstra tilknytting til disse en det hun har til de ansatte  i stor avdelingen, damene i stor avdelingen er kjekke de, men nå er jo det 18 barn da i hennes avdeling at uansett om de er greie så har ikke samme følelsen av å gi liten oppmerksomhet feks i jul osv lenger. 

kanskje siste året mitt barnet går der om det er noe foreldrene spleiser sammen er jeg med, men føler meg ferdig for det nå angående  liteb jule oppmerksomhet:) skal ikke lyve at jeg savner jo selv å hente til de koselige damene i småbarnsavdelingen, nå er jo de ansatte i stor avdelingen mye mer travelt så blir jo bare mest hei og hadet utenom møte eller noe barnet trenger osv. 

Føler jeg er ferdig med det nå i storbarns avdelingen :) andre som har gitt og sluttet å gitt?

Anonymkode: 1dbf5...174

Det er myyyye lettere å jobbe på småbarnsavdeling, så det er jo ingen overraskelse at barnet ditt får mindre oppmerksomhet. 

Men ja, de ansatte trenger ikke gaver.

Anonymkode: 697c2...031

Skrevet

Gir selvfølgelig til de på avdelingen for store barn også når mine barn går der. De jobber jo minst like mye som de på småbarn? Skal det være takken deres, at de «straffes» med å ikke få en oppmerksomhet fordi de er blitt plassert på den avdelingen av styrer?

Hva koster det deg, vs hva det føles for de?

Jeg begynte med å gi en liten ting til de ansatte på småbarn her, og kommer til å følge dette til de er ferdige i barnehagen.

Når de begynner på skolen gir jeg også en oppmerksomhet til lærerne og miljøpersonell som har klassen. Noen faglærere får aldri noen ting, og spesielt miljøarbeiderne, de får nada.

Nei, skal man først gi noe så follow through! 

Anonymkode: 2ddb3...94d

Skrevet
BobbySocks skrev (6 minutter siden):

Har aldri gitt noe som helst. Synes det er en merkelig skikk.

Vi pleier å gi blomsterbukett til hver ansatt før sommerferien. Da samler alle foreldre et lite beløp penger per barn (eller de som vil) og FAU kjøper kort og bukett til hver av de ansatte. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er myyyye lettere å jobbe på småbarnsavdeling, så det er jo ingen overraskelse at barnet ditt får mindre oppmerksomhet. 

Men ja, de ansatte trenger ikke gaver.

Det er ikke «myyye lettere» å jobbe på småbarnsavdeling, men det er større voksentetthet (av god grunn) og en annen måte å arbeide på. 

Anonymkode: cc627...990

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er ikke «myyye lettere» å jobbe på småbarnsavdeling, men det er større voksentetthet (av god grunn) og en annen måte å arbeide på. 

Det er mye lettere, på alle måter. Færre barn og foreldre å forholde seg til, slag og spark er lettere å håndtere, barna har mindre bagasje med seg, det er sovetid midt på dagen, konflikter er enkle å fikse og varer sjeldent over tid, færre foreldresamtaler, færre møter med andre instanser, færre oppmeldinger fordi "alt" er normalt som derfor tar mindre av plantiden enn den gjør på storbarnsavdeling. 

Men det er en avsporing, så det blir siste kommentaren fra meg. 

Skrevet
Drizzt skrev (18 minutter siden):

Vi pleier å gi blomsterbukett til hver ansatt før sommerferien. Da samler alle foreldre et lite beløp penger per barn (eller de som vil) og FAU kjøper kort og bukett til hver av de ansatte. 

Det har jeg faktisk vært med på. Også på skolen. Men gaver fra den enkelte til den enkelte, nei, det er noe tull. :gammelogsur:

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Det er mye lettere, på alle måter. Færre barn og foreldre å forholde seg til, slag og spark er lettere å håndtere, barna har mindre bagasje med seg, det er sovetid midt på dagen, konflikter er enkle å fikse og varer sjeldent over tid, færre foreldresamtaler, færre møter med andre instanser, færre oppmeldinger fordi "alt" er normalt som derfor tar mindre av plantiden enn den gjør på storbarnsavdeling. 

Jeg er delvis uenig. Ja, det er færre barn pr voksen, men barna krever mye mer. Bleieskift, unger som biter/slår, unger som putter ting i munnen, unger uten forståelig språk, unger som ikke vil sove når det er dupp. For å ikke snakke om toåringene som ikke er flinke til å leke sammen enda, men som bruker mye tid på å ta leker fra hverandre og bli fornærmet når det skjer. Og trassalderen som er verst hos 2&3åringene. Som man ikke kan resonnere fornuftig med enda.

Anonymkode: b523d...e09

• Liker 1
Skrevet
BobbySocks skrev (24 minutter siden):

Det har jeg faktisk vært med på. Også på skolen. Men gaver fra den enkelte til den enkelte, nei, det er noe tull. :gammelogsur:

Det er ikke tull, men det blir dumt å gi til 1 og ikke til de andre. Synes jeg.

Skrevet

Alltid gitt til alle!

Anonymkode: 3a8dc...5ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Det er lettere ja, helt klart

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (43 minutter siden):

Jeg er delvis uenig. Ja, det er færre barn pr voksen, men barna krever mye mer. Bleieskift, unger som biter/slår, unger som putter ting i munnen, unger uten forståelig språk, unger som ikke vil sove når det er dupp. For å ikke snakke om toåringene som ikke er flinke til å leke sammen enda, men som bruker mye tid på å ta leker fra hverandre og bli fornærmet når det skjer. Og trassalderen som er verst hos 2&3åringene. Som man ikke kan resonnere fornuftig med enda.

Anonymkode: b523d...e09

Du ramser opp nøyaktig de samme utfordringene man møter på storbarnsavdeling. Der er barna 2 til 5 år frem til nyttår. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er lettere ja, helt klart

Jeg har jobbet på begge avdelinger og har ofte hørt av de som jobber på storbarn hvor mye lettere det er å jobbe på småbarn. Etter omrokkeringer og bytter var det mange som endret mening ja. 
uansett, dette har ingenting med tema å gjøre. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...