Gå til innhold

Jeg har valgt feil utdanning og karriere!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ville alltid ha en lederstilling. Målet hele veien har vært å bli leder og jeg har tatt lederutdannelse for å stille sterkt og ha kompetansen.

Så ifjor ble jeg endelig leder. Jeg var så stolt og glad for endelig ha nådd målet mitt! Så nå etter ett år viser det seg at jeg misliker jobben så sinnsykt! Jeg vil ut av kontoret! Jeg vil tilbake til en fysisk jobb og kose meg på jobb. Jeg vil ikke lenger sitte bak pc-skjermen og holde på med papirer, personalsaker etc. hver eneste dag. Jeg føler jeg ikke kan klage på det og bytte jobb siden jeg endelig fikk det jeg ville ha og har brukt en del tusen på utdanning. Jeg har også såpass godt betalt jobb og mange goder i tillegg så er vanskelig å finne en jobb som kan måle seg på det nivået selvom ingen av godene har noen betydning for meg. Kun lønn og forsikring.

Uff, føler meg så dum som trodde jeg ville noe i alle år og når jeg endelig oppnår det tok det bare et år før jeg mislikte det

Anonymkode: 19b3b...8e9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er jo en ærlig sak. Du har jo en veldig allsidig utdannelse så kanskje bytte av arbeidsplass kunne vært noe? En mindre bedrift kanskje?

Anonymkode: 552e0...776

Skrevet

Hahaha. Sorry men ja, å være leder er ikke nødvendigvis slik man trodde eller så for seg. Å ha med folk å gjøre kan være ganske energitappende til tider. 

Men du, det er lov å ombestemme seg. Hold ut en stund til og så se om det går an å flytte på seg?

Anonymkode: 3e14a...fc6

• Liker 1
Skrevet

Har begynt å titte etter ny jobb. Både som leder og vanlig ansatt. Er en liten bedrift, men er dårlig arbeidsmiljø og for få ansatte i forhold til arbeidsmengde. Så kan jo være at jeg ville trivdes bedre som leder i en annen bedrift hvor miljøet er bedre

Skrevet

Hehe flere som føler på den. Jeg sluttet som leder selv. Klarer ikke å trives.

Jeg leverte fra meg et meget lavt sykefravær, et budsjett i balanse, årets risikoanalyse og sa sayonara suckers.. ser dere aldri.

Anonymkode: f8e62...2c5

Skrevet

Jeg jobbet først som leder privat. Misstrivdes max. Nå jobber jeg kommunalt. Helt gull 👌🏻😃

Anonymkode: c31d6...bee

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg jobbet først som leder privat. Misstrivdes max. Nå jobber jeg kommunalt. Helt gull 👌🏻😃

Anonymkode: c31d6...bee

Ja, forskjell på å tjene penger og å bruke penger.

Anonymkode: 7e943...1c7

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg ville alltid ha en lederstilling. Målet hele veien har vært å bli leder og jeg har tatt lederutdannelse for å stille sterkt og ha kompetansen.

Så ifjor ble jeg endelig leder. Jeg var så stolt og glad for endelig ha nådd målet mitt! Så nå etter ett år viser det seg at jeg misliker jobben så sinnsykt! Jeg vil ut av kontoret! Jeg vil tilbake til en fysisk jobb og kose meg på jobb. Jeg vil ikke lenger sitte bak pc-skjermen og holde på med papirer, personalsaker etc. hver eneste dag. Jeg føler jeg ikke kan klage på det og bytte jobb siden jeg endelig fikk det jeg ville ha og har brukt en del tusen på utdanning. Jeg har også såpass godt betalt jobb og mange goder i tillegg så er vanskelig å finne en jobb som kan måle seg på det nivået selvom ingen av godene har noen betydning for meg. Kun lønn og forsikring.

Uff, føler meg så dum som trodde jeg ville noe i alle år og når jeg endelig oppnår det tok det bare et år før jeg mislikte det

Jeg har også jobbet som leder, det var ikke for meg, så jeg gikk over til å være fagspesialist

Anonymkode: 8ccd6...30f

Skrevet

Velkommen i klubben:) Mange, mange som ender opp med noe som ikke var som de hadde tenkt. Se litt på andre muligheter utdanningen din kan gi deg(siden du jo har brukt en del penger på det), særlig om du samler erfaring via f.eks. engasjementer. Jeg er egentlig vernepleier men jeg jobber som applikasjonsanalytiker som jeg stortrives med:)

Anonymkode: ae7a8...38b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...