Gå til innhold

Blødning uke 5 ?

Mammatil1994

Anbefalte innlegg

Hei alle kvinner (også menn?) Det har seg slik at jeg hadde første menstruasjondag Lørdag 3.sept, og eggløsningsdag 15.sept ifølge Flo -appen. Har vært så å si på klokken så da menstruasjon ikke kom som den skulle denne mnd så tok jeg selvfølgelig en graviditetstest. Har testet jevnlig og i går lørdag 8 okt lyste det et fint blått kryss i CB. Tok en CBD for å se uke indikator på morgen urin men den var negativ "ikke gravid". Har flere symptomer og tenkte det kanskje enda var litt tidlig i forløpet. Men senere på dagen begynte jeg å blø litt. 

I preglife -appen er jeg nå 5+2 og lest at det er vanlig å blø litt i disse ukene frem til uke 12 å trenger ikke nødvendigvis å bety at det er en MA/SA på gang. Legger ved bilde av CB testen som er positiv. 

Er tross alt en stund siden jeg skulle hatt mens (8-9dager faktisk). Har absolutt ingen smerter i magen, kun ryggen som dreper meg (men det var det første tegnet på at jeg trodde jeg var gravid også!) Ingen mens murring, ingen feber etc.. kun en blødning. Mørkerødt ferskt blod. Men ingen koagler og heller ikke så kraftig blødning, mer som en 3 dagers mens blødning om dere skjønner.. 

Noen gode erfaringer innen dette ? 

received_1093628561357716.jpeg

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Se an blødningen og ta en ny test om en uke. Dersom testen da er svakere så har du nok mistet :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er en kjemisk, det skjedde med meg. Fikk positiv test og begynte å blø dagen etter..

Anonymkode: 7a4a0...ffe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjemisk så sent ? ..  er jo i følge appen i graviditeten 6 uke (5+2)..

Ikke tatt ny test nå nei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke at det er godt tegn at digitaltest ikke ga utslag, spesielt så langt etter forventa mens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mammatil1994 skrev (52 minutter siden):

Ikke tatt ny test nå nei

Ta ny test..om negativt er det nok kjemisk 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatil1994 skrev (10 timer siden):

Ikke tatt ny test nå nei

Du kan ha hatt en kjemisk og ikke begynt å blø skikkelig enda, ved kjemisk tar det lang tid for noen før de får mensen. Testene blir gradvis svakere og til slutt negative så kommer mens. Hvis du var 5+2 ville du fått veldig sterke positive tester. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Heihei ! 9 okt ble det første innlegget mitt skrevet i graviditetsuke 6. Nå er vi 4 november å testene har vært positive og negative omhverandre helt siden blødningen ! Hva gjør jeg ??! 

Bekkenet tar absolutt livet av meg. Vurdere en tlf til legevakten for slik som dette går bare ikke an lengre. 

received_791608968575683.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatil1994 skrev (På 9.10.2022 den 18.24):

received_1093628561357716.jpeg

Mammatil1994 skrev (3 minutter siden):

Ser nesten ut som testen har blitt svakere. Jeg ville tatt en tur til legen. Spurt om minst to blodprøver for å utelukke EXU.

Gjorde det selv når jeg mistenkte EXU, pga lite hcg/svake tester og blødning i uke 4. Heldigvis gikk hcg ned etter ca 6. sv.uka. Og jeg blødde igjen i uke 8.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Møysa skrev (14 minutter siden):

Ser nesten ut som testen har blitt svakere. Jeg ville tatt en tur til legen. Spurt om minst to blodprøver for å utelukke EXU.

Gjorde det selv når jeg mistenkte EXU, pga lite hcg/svake tester og blødning i uke 4. Heldigvis gikk hcg ned etter ca 6. sv.uka. Og jeg blødde igjen i uke 8.

Exu ??? Hva er det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatil1994 skrev (På 9.10.2022 den 20.01):

Ikke tatt ny test nå nei

Ja siden siste mens, men man har eggløsning 14 dager etter det. 

Ifølge legen var jeg i uke 4, når appen sa uke 6. 

Anonymkode: 902f1...29e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatil1994 skrev (43 minutter siden):

Exu ??? Hva er det? 

Svangerskap utenfor livmor. Du burde dra på ultralyd ganske raskt. Er vel bedre enn å gå rundt å lure på om du er gravid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Svangerskap utenfor livmor. Du burde dra på ultralyd ganske raskt. Er vel bedre enn å gå rundt å lure på om du er gravid.

Trodde man hadde sterke smerter I mage/livmor om det skulle vært det ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette hadde jeg sjekket ut så fort som mulig hos legevakta faktisk! Har lest at smertene kan utarte seg ulik!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mammatil1994 skrev (5 minutter siden):

Trodde man hadde sterke smerter I mage/livmor om det skulle vært det ? 

Ikke nødvendigvis, er mange som ikke oppdager det før rundt 8/9..  har du målt hcg hos lege? Som sagt bør du dra på ultralyd, da får du svar på alle spørsmålene dine:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker som du har hatt en ganske vanlig spontanabort dessverre :( mistet selv i juni, hadde heller ingen smerter eller klumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ikke nødvendigvis, er mange som ikke oppdager det før rundt 8/9..  har du målt hcg hos lege? Som sagt bør du dra på ultralyd, da får du svar på alle spørsmålene dine:)

Nei :( ikke nylig ihvertfall. 

Takk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kn jo være alt mulig rart, men det er nok ikke vits å dra til legevakt, bare ring fastlegen hvis du vil. De fleste får smerter i uke 6 og ekstreme smerter hvis egglederen sprekker. Så du kjenner nok når du må på legevakten, hvis det er det. Det kan også være kjemisk eller spontanabort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du brukt andre tester enn Clear blue? Disse har en tendens til å være falsk positiv når de gir svake kryss. 

Enig med flere her! Ta en tur til legen og få tatt hcg. Mål igjen 2 dager senere og se om det er normal stigning. 

Mammatil1994 skrev (18 timer siden):

Heihei ! 9 okt ble det første innlegget mitt skrevet i graviditetsuke 6. Nå er vi 4 november å testene har vært positive og negative omhverandre helt siden blødningen ! Hva gjør jeg ??! 

Bekkenet tar absolutt livet av meg. Vurdere en tlf til legevakten for slik som dette går bare ikke an lengre. 

Anonymkode: 02900...8b8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...