Gå til innhold

Hvor mye ødelegger snus helsa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kun avhengig av 2 ting og det er kaffe og snus. Drikker max 2 kopper kaffe om dagen, noen ganger 3. Og snuser snus med styrke 2. 

Men hvor mye ødelegger det helsa? Jeg tenker nå ikke på kreft. Men generelt. Jeg snuser fordi jeg har lett for å kjede meg og det roer meg liksom ned litt, men føler liksom jeg kan bli litt trettere fort om jeg snuser for mye, men dette var mest når jeg brukte den sterke. Jeg forstår ikke hvorfor jeg driver med det når det evt gjør meg trettere. Jeg vil ikke være trett og jeg er det stort sett ikke heller, men likevel sovner jeg mye lettere med det.

Anonymkode: 481e7...39d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det at du føler at du blir roet ned er nikotinet som stimulerer belønningssenteret i hjernen. Samtidig får kroppen en stressreaksjon. Hvis du ikke hadde snuset så ville du ikke hatt behovet for å bli roet ned. Det er avhengighet det du kjenner på.

Denne artikkelen synes jeg var bra, skrevet på en grei måte om hvordan nikotin påvirker hjernen og kroppen. Det er også en liste over alle helseskader fra snus (ikke bare kreft):

https://www.ung.no/rusmidler/tobakk/972_Fakta_om_snus.html

Anonymkode: df8a2...9c5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...