Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siste tiden har jeg sovet dårlig, og må opp 4-5 ganger om natten for å drikke. Tisser ofte men har gjort dette siden begynnelsen av graviditeten. Er 18 uker på vei og skal ta glukosemåling om ca 1,5 mnd. Kan man få diabetes før denne tiden? Jeg er mye kvalm så har ikke spist særlig sunt, går mest i rundstykker og smør, pasta og ting jeg har lyst på og klarer å spise 

Anonymkode: 9c6a0...116

Skrevet

Jeg hadde ingen symptomer, kun litt for høye verdier etter glukosebelastningen. Kan du ikke høre med fastlegen om du kan ta den tidligere om du er bekymret?

Anonymkode: c1322...6dd

Skrevet

Hadde tatt turen til fastlegen og sjekket fastende blodsukker og langtidsblodsukker :) Så får du litt fred i sjelen.

Anonymkode: efa91...98a

Skrevet

Vurder å sjekke for uvi. Var eneste symptomet hos meg 

Anonymkode: 31c74...a9b

Skrevet

Ingen symptomer her. Sjeldent man får det. Og har man sukker i urinen har man hatt ganske høyt blodsukker over tid har jeg skjønt. Samme om du tørster mye. Da er sukkeret høyt. Men mange blir ganske tørste av å være gravide. Ekstra blodvolum og fostervann som skiftes ut flere ganger i døgnet krever mye vann :) 

Jeg har fått det tidligere for hvert barn. Det utvikler seg jo gradvis ettersom morkaka vokser. Kan jo hende noen kan få det påvist allerede i uke 18.

Hør med fastlegen. Men mest sannsynlig er det ikke derfor du tørster 🤞🏼🤞🏼

Skrevet

Tørste var ett av mine symptomer også. Ta et fastende bs hos legen og spør om resept på apparat, stikkere og strips sånn at du kan følge med. Jeg er nylig blitt gravid igjen og har for høye fastende målinger enda jeg bare er i uke 10. måler ofte fastende og holder kontroll på hbac1 (langtidssukker) hos legen. 

Hvis du spiser mye  sukker ville jeg i første omgang kuttet ned sukkeret fra dietten, spist mer grønnsaker og holdt meg til kun grove korn. 

Anonymkode: d462b...292

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...