Gå til innhold

Innafor at far drar ut og dyrker egne interesser når han har vært mye borte i forbindelse med jobb?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Om far er mye borte i forbindelse med jobb - er borte både flere netter på rad på jobbreise og «pleasure» med jobben, og jobber mye kveld slik at han såvidt ser barna ellers i hverdagen, er det da innafor at far drar ut og dyrker egne interesser i tillegg, de få timene han kan få med barnet?

Og hva om det bare er for en begrenset periode? Er det innafor å heller prioritere tid på egne interesser, enn på å tilbringe tid med barna? 

Anonymkode: 9584b...834

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna* skulle det stå i HI. TS

Skrevet

Ja, dersom han gir mor mulighet til å gjøre det samme. Nei, hvis ikke.

Anonymkode: 0beb5...3c1

• Liker 17
  • Nyttig 5
Skrevet

Kan også legge til at alder på barna er 4 og 6 år. TS

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja, dersom han gir mor mulighet til å gjøre det samme. Nei, hvis ikke.

Anonymkode: 0beb5...3c1

Tenker i forhold til barna og at barna savner far. Ikke om det går fint for mor.

Ts

• Liker 8
  • Hjerte 1
Gjest Warrior
Skrevet (endret)

Selvfølgelig er det innafor. Interessene er viktig selv om en har barn og jobb. Bruke litt av tiden på interessene er både sunt og viktig.

Endret av Warrior
Skrevet
Warrior skrev (3 minutter siden):

Selvfølgelig er det innafor. Interessene er viktig selv om en har barn og jobb. Bruke litt av tiden på interessene er både sunt og viktig.

Så selv om far har vært borte i forbindelse med jobb hele uka, kommer hjem en liten tur på søndag, kan få tre timer med barnet før det legger seg og han skal bort igjen dagen etterpå og blir borte hele uka, er det greit å bruke to av disse timene på egne hobbyer i stedenfor å være med barna?

TS

• Liker 6
Skrevet

Her i hus hadde det ikke vært greit. Far må også prioritere tid med barna, han kan ikke være fraværende 98% av tida. 

Anonymkode: d5a9a...ec6

• Liker 37
  • Hjerte 4
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Her i hus hadde det ikke vært greit. Far må også prioritere tid med barna, han kan ikke være fraværende 98% av tida. 

Anonymkode: d5a9a...ec6

Til vanlig ser han barna 1-2 timer per dag siden han jobber mye sent (også en del helg). Nå har det vært litt unntak med mye jobbreiser osv, så da har han vært mer borte. 

TS

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker said:

Så selv om far har vært borte i forbindelse med jobb hele uka, kommer hjem en liten tur på søndag, kan få tre timer med barnet før det legger seg og han skal bort igjen dagen etterpå og blir borte hele uka, er det greit å bruke to av disse timene på egne hobbyer i stedenfor å være med barna?

TS

Jeg syns ikke det er greit. Verken jeg eller min mann kunne prioritert sånn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

TS

Om det er innafor vet jeg ikke, men far virker veldig egoistisk her. 

Anonymkode: 3055c...327

• Liker 20
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Til vanlig ser han barna 1-2 timer per dag siden han jobber mye sent (også en del helg). Nå har det vært litt unntak med mye jobbreiser osv, så da har han vært mer borte. 

TS

Men her setter du vel foten ned, TS?

• Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Ikke innafor 

Anonymkode: 312e8...73c

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Men her setter du vel foten ned, TS?

Hva mener du? Stusser litt på om nå om jeg burde satt ned foten siden han bare hadde litt tid hjemme i dag før det er avgårde igjen, men redd jeg er urimelig siden dette er litt unntakstilstand, og om det er feil av meg å be han velge borte hobbyen sin.

Når det kommer til hvordan han jobber ellers, føler jeg ikke dette er noe jeg kan si så mye på. Blir jo lite tid med barna når man ikke er hjemme fra jobb før nærmere kl 19.. samtidig er jo det jobben hans.

Ts

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva mener du? Stusser litt på om nå om jeg burde satt ned foten siden han bare hadde litt tid hjemme i dag før det er avgårde igjen, men redd jeg er urimelig siden dette er litt unntakstilstand, og om det er feil av meg å be han velge borte hobbyen sin.

Når det kommer til hvordan han jobber ellers, føler jeg ikke dette er noe jeg kan si så mye på. Blir jo lite tid med barna når man ikke er hjemme fra jobb før nærmere kl 19.. samtidig er jo det jobben hans.

Ts

Du kjenner jo barna og familien best, så du bedre enn oss fremmede til å vurdere om dette oppleves greit for deg og barna. 

Skrevet

Synes det høres trist ut. Jobber selv turnus, og er da ekstra nøye med å veie opp for den tapte tiden med barna etter at jeg har jobbet helger eller kvelder.

Ved å ikke bruke ledig tid på barna sender han jo signaler om at andre ting er gøyere enn å være med dem. 

Viktig med egentid, men dette høres helt urimelig ut. 

Anonymkode: b0f27...164

• Liker 16
  • Nyttig 3
Skrevet
Albbas skrev (Akkurat nå):

Du kjenner jo barna og familien best, så du bedre enn oss fremmede til å vurdere om dette oppleves greit for deg og barna. 

Barna har spurt etter far i hele dag, da fikk jeg litt vondt i hjertet når dem bare fikk en time med han, fordi han skulle ut å bruke resten av kveldeb på hobby. Samtidig er det jo ikke sånn hele tiden, selv om han jobber mye sent til vanlig.

Ts

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Synes det høres trist ut. Jobber selv turnus, og er da ekstra nøye med å veie opp for den tapte tiden med barna etter at jeg har jobbet helger eller kvelder.

Ved å ikke bruke ledig tid på barna sender han jo signaler om at andre ting er gøyere enn å være med dem. 

Viktig med egentid, men dette høres helt urimelig ut. 

Anonymkode: b0f27...164

Nå når han er borte med jobb, vil jeg kategorisere dette som egentid også, da det er mye «pleasure» også, og ikke bare jobb. Festing med kolleger, spa, fine middager osv.

TS

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

TS

Jeg synes ikke det er ok, og synes også det er rart av far å ikke prioritere barna da.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...