Gå til innhold

Misjonskirken eller pinsemenigheten? Andreas Nørstrud

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei.

Dette er nok upopulært blant noen, men jeg lurer på hvilken menighet Andreas Nøstrud er medlem av. Er det misjonskirken eller er det Pinsemenigheten? Eller er det noe mindre? Det refereses stadig til en menighet, men ingen sier hvilken.

Jeg finner mye ro og glede over den kristne konservative kristendommen. Det menes ikke at jeg er enig i alt, men jeg ønsker å leve etter disse reglene selv. Det gir meg noe godt i hverdagen. Dette går rent på de bibelske skriftene, ikke det å kunne utøve makt over noen, om dette kan misforstås. Derfor ønsker jeg å melde meg inn i en menighet. Men hvilken deler de samme? 

Noen som vet? 

Anonymkode: 2b198...fd8

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Hei.

Dette er nok upopulært blant noen, men jeg lurer på hvilken menighet Andreas Nøstrud er medlem av. Er det misjonskirken eller er det Pinsemenigheten? Eller er det noe mindre? Det refereses stadig til en menighet, men ingen sier hvilken.

Jeg finner mye ro og glede over den kristne konservative kristendommen. Det menes ikke at jeg er enig i alt, men jeg ønsker å leve etter disse reglene selv. Det gir meg noe godt i hverdagen. Dette går rent på de bibelske skriftene, ikke det å kunne utøve makt over noen, om dette kan misforstås. Derfor ønsker jeg å melde meg inn i en menighet. Men hvilken deler de samme? 

Noen som vet? 

Kristen her. 

Eg veit ikkje kva menighet denne personen tilhøyrer. Eller kven han er, men viss du verkeleg skal leve etter reglane i GT så er det til jødedommen du må sjå. 

❤️ 

Anonymkode: 4230a...d9e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Menigheten het Lisleherad Misjonsforening, men jeg tror dessverre ikke denne menigheten egentlig eksisterer, det er nok mer noe Nørstrud så for seg å skape. Om du ser på denne artikkelen i Dagen kan du se at det er en link (som ikke lenger fungerer) til menigheten, og den er til http://www.norstrud.net/zoar-lisleherad. Med andre ord, linken til menigheten er til hans personlige domene. Og om man prøver å google etter «Lisleherad Misjonsforening» er det bare treff på bryllupet hans.

Anonymkode: 21174...52f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 9.10.2022 den 17.42):

Hei.

Noen som vet? 

Kjenner han men lenge siden nå. Han var i allefall i misjonskirken tidligere. 

Anonymkode: 5164d...f3f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han er ikke representativ for noen av kirkene. Jeg kjenner mange fra begge menigheter og ingen er like ekstreme som Andreas. Han lever på 1700 tallet.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...