Miah Skrevet 9. oktober 2022 #1 Skrevet 9. oktober 2022 Har et sett med eldre trestoler som jeg ønsker å pusse opp og trekke om. De er sikkert fra ca. 70-tallet, og er litt slitt her og der. De er ikke malte, men beiset. Ønsker ikke å male stolene, men pusse de ned, fylle mindre sprekker og beise dem på nytt. Har en liten pussemaskin og sandpapir i ulike finhetsgrader. Hvordan går jeg frem? Er det bare å bruke maskinen for å få fjernet beisen, få fjernet alt av støv, og så beise på nytt? Eller er det en annen måte jeg bør gjøre dette på? Noen med gode tips? Har aldri gjort dette før. 1
Maskinfører Skrevet 9. oktober 2022 #2 Skrevet 9. oktober 2022 (endret) Ja jeg vil anbefale deg fint papir og en sånn Mouse (Trekant) deretter ville jeg anbefalt deg og se etter beis i Liberon Bistrot lakk mange fine farger bistrotlakk – Google Søk Endret 9. oktober 2022 av Maskinfører
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #3 Skrevet 9. oktober 2022 Du må først vaske de ned før du begynner på sliping. Ellers så sliper du fett og møkk ned i treverket. Etter du har slipt de, så kan du tørke de lett over med fuktig klut slik at du får med slipestøvet. Så kan du beise de på nytt. Anonymkode: 36377...a18
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå