AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #1 Skrevet 9. oktober 2022 Barnet er 3 år og er annen ver helg hos faren sin og hele høstferie/vinterfeire annet vert år. Tingen er at jeg kan ikke lage planer.. pga plutselig er barnefar syk og mener at legen har sakt at han ikke kan ha Samvær? jeg har måttet avlyse en del planer pga barnefar og begynner å bli rimelig lei.. i vinterferien skulle han ha mandag til neste mandag.. han hentet torsdag da jeg maste på han, han har tatt meg til tingrett osv for samvær å nå som han har så trekker han seg tilbake.. for å være litt «syk», jeg har vært helt forferdelig og elendig i formen men må alikevel ha barnet pga sånt er jo det å være foreldre! må bare lufte det ut da det er meget irriterende å ikke kunne planlegge og avlyse pga barnefar.. Anonymkode: c3737...bcd 1 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #3 Skrevet 9. oktober 2022 Det er samværsforeldres privilegie. De kan komme og gå som de selv ønsker, trenger ingen forklaring eller noe. Det eneste du kan gjøre, er å notere ned alt! Alle avlysninger og alle faktiske samvær som skjer. Noter ned og det kan du få behov for ved en senere anledning! Anonymkode: c2035...6b3 13 5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #4 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er samværsforeldres privilegie. De kan komme og gå som de selv ønsker, trenger ingen forklaring eller noe. Det eneste du kan gjøre, er å notere ned alt! Alle avlysninger og alle faktiske samvær som skjer. Noter ned og det kan du få behov for ved en senere anledning! Anonymkode: c2035...6b3 Århh ja! avlyse og si at de er «syke» pga noe fest eller noe annet de vil.. utrolig kjipt og avlyse planer med venner pga barnefar ikke kan ha fordi han bare er litt snufsen og små feber.. han har bare annen ver helg og slipper og ha hverdagen jo.. jeg skulle feire bursdagen min den helg barnet skulle vere hos far. Da var jeg så heldig at besteforeldre kunne passe.. hadde invitert 15 stk også.. hadde ikke vert for foreldrene mine måttet jeg avlyst hele bursdagsfesten utrolig kjipt.. Anonymkode: c3737...bcd 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #5 Skrevet 9. oktober 2022 Typisk alenemødre og alenefedre og så mangler de en stemor og stefar og prakke barnet sitt på, patetisk tidsalder Anonymkode: a96d9...791 1
Gjest Sprite Skrevet 9. oktober 2022 #6 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Typisk alenemødre og alenefedre og så mangler de en stemor og stefar og prakke barnet sitt på, patetisk tidsalder Anonymkode: a96d9...791 Vil gjerne høre hvordan dette er typisk alenemødre.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #7 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg lurer litt på hvorfor far må si at det er legen som har sagt at han ikke kan ha samvær. Virker som om at han er vant til å bli mistrodd og at han har måttet diskutere det med legen og få en profesjonell vurdering så han kan bli tatt på alvor. Men det blir han jo ikke, han blir fremdeles mistrodd. Poenget mitt er det at jeg ikke tror det gagner samarbeidet at man tenker det verste om den andre. Anonymkode: a62a4...f1c 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #8 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg lurer litt på hvorfor far må si at det er legen som har sagt at han ikke kan ha samvær. Virker som om at han er vant til å bli mistrodd og at han har måttet diskutere det med legen og få en profesjonell vurdering så han kan bli tatt på alvor. Men det blir han jo ikke, han blir fremdeles mistrodd. Poenget mitt er det at jeg ikke tror det gagner samarbeidet at man tenker det verste om den andre. Anonymkode: a62a4...f1c Men du forstår at en forelder som har barna sine mer eller mindre 24/7 uansett hvilken form hun er i mistror en unnasluntrer som ikke bare blir syk, men faktisk for syk til å ta seg av sitt eget avkom hver gang han må trå til litt? Anonymkode: 7f943...39e 10 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #9 Skrevet 9. oktober 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Men du forstår at en forelder som har barna sine mer eller mindre 24/7 uansett hvilken form hun er i mistror en unnasluntrer som ikke bare blir syk, men faktisk for syk til å ta seg av sitt eget avkom hver gang han må trå til litt? Anonymkode: 7f943...39e Hva slags sykdom faren har vet vi ikke. Hvis TS hadde samme sykdom selv ville hun kanskje behøvd hjelp til å passe barnet? Dumt å kalle noen unnasluntrer når man ikke sitter på fakta om situasjonen. Anonymkode: a62a4...f1c
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #10 Skrevet 9. oktober 2022 Sprite skrev (26 minutter siden): Vil gjerne høre hvordan dette er typisk alenemødre. Tror du det bare er menn som blir late og selvopptatte når de ser di får en barnefri uke, helg, ferie, da blir det meg meg meg Anonymkode: a96d9...791 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #11 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Barnet er 3 år og er annen ver helg hos faren sin og hele høstferie/vinterfeire annet vert år. Tingen er at jeg kan ikke lage planer.. pga plutselig er barnefar syk og mener at legen har sakt at han ikke kan ha Samvær? jeg har måttet avlyse en del planer pga barnefar og begynner å bli rimelig lei.. i vinterferien skulle han ha mandag til neste mandag.. han hentet torsdag da jeg maste på han, han har tatt meg til tingrett osv for samvær å nå som han har så trekker han seg tilbake.. for å være litt «syk», jeg har vært helt forferdelig og elendig i formen men må alikevel ha barnet pga sånt er jo det å være foreldre! må bare lufte det ut da det er meget irriterende å ikke kunne planlegge og avlyse pga barnefar.. Anonymkode: c3737...bcd Forskjellen er at barnet gjerne er MER forventingsfull til tiden hos samværsforelder, og dette er jo verre jo mindre barnet er der. Ergo er det verre for en samværsforelder å være syk, fordi barnet er needy og har savnet denne personen mye. Hos "hverdagsforelderen" er man gjerne vandt til litt mer kjedelige dager, og er ikke underernært på kontakt fra forelderen. AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Århh ja! avlyse og si at de er «syke» pga noe fest eller noe annet de vil.. utrolig kjipt og avlyse planer med venner pga barnefar ikke kan ha fordi han bare er litt snufsen og små feber.. han har bare annen ver helg og slipper og ha hverdagen jo.. jeg skulle feire bursdagen min den helg barnet skulle vere hos far. Da var jeg så heldig at besteforeldre kunne passe.. hadde invitert 15 stk også.. hadde ikke vert for foreldrene mine måttet jeg avlyst hele bursdagsfesten utrolig kjipt.. Anonymkode: c3737...bcd Dette bør du få være glad for. Det er bedre enn å måtte risikere en far som tar fra deg barnet! Samtidig er det tungt å ha det meste alene, og jeg vet det er slitsomt, jeg endte nemlig opp alene med en ettåring og en treåring der far nektet å ha noe samvær i det hele tatt. Så husk at du dessverre ikke kan tvinge, begynner du å kreve risikerer du at han sier samvær kun en natt i måneden, eller at han kun kan ta det når det passer. Det er en forferdelig situasjon å ha barn med noen som ikke tar sin del av ansvaret, men at du ikke kan dra på en fest blir litt dumt argument, når du har et barn som helt sikkert savner far altfor mye, og som ser faren sin aaaaltfor lite. Synes jo også ikke et barn som er så lite bør sove to netter i strekk hos en far det ser så lite, da bør det heller være en natt hver uke/eller helg, for 12 dager uten å møte en man plutselig skal sove hos igjen er vanvittig lenge for små barn. Er du ikke bekymret for det? Anonymkode: ae7d8...008 2 1
Gjest Sprite Skrevet 9. oktober 2022 #12 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Tror du det bare er menn som blir late og selvopptatte når de ser di får en barnefri uke, helg, ferie, da blir det meg meg meg Anonymkode: a96d9...791 Fåtall kvinner som er sånn. Menn derimot.
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #13 Skrevet 9. oktober 2022 Herlighet, for noen svar du får her! Hva skjer med alle disse sprø brukerne på KG om dagen? TS, din barnefar er en bedriten lat dust som ikke tar sin del av ansvaret. Du har min fulle sympati og selvsagt bør han gjennomføre samvær om han er normalt syk typ forkjølet eller vondt i ryggen. Lite du får gjort med det, annet enn å dokumentere og skrive ned hendelsene i fall det blir nye runder med mekling etc. Dessverre. Anonymkode: 489d0...36c 7 1 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #14 Skrevet 9. oktober 2022 Sprite skrev (16 minutter siden): Fåtall kvinner som er sånn. Menn derimot. Jeg jobber innen omsorg og oppvekst 60% menn 40% kvinner 👎👎👎👎👎👎 Anonymkode: a96d9...791
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #15 Skrevet 9. oktober 2022 Høres kjent ut. Barnefar dropper samvær pga «føler seg litt uggen» og dropper også samvær hvis f eks noen av oss i familien er forkjølet. Han kan jo ikke risikere å bli syk.., Ergo har det blitt ganske lite samvær i det siste kan du si. Anonymkode: 30707...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #16 Skrevet 9. oktober 2022 Barnefar her hoster litt, så kunne ikke ha samvær siste gangene. Er så tåpelig! Vi alle hoster. Jeg må ha datteren vår når jeg har 40 i feber, om han hadde stilt opp når jeg er syk kunne jeg latt han sluntre unna uten å bry meg.. men er visst ikke så viktig med samvær likevel. Fler ganger han har avlyst pga "sykdom" så finner jeg ut at han var på fest eller byen. Dead beats, gotta "love" em. Er med andre ord aldri noe samvær nesten, så jeg er vant til å aldri være med på noe. Kjedelig, ja.. men ingenting man får gjort noe med. Jeg prøver å tenke at det er han som går glipp av noe Anonymkode: babed...37c 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #17 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Barnefar her hoster litt, så kunne ikke ha samvær siste gangene. Er så tåpelig! Vi alle hoster. Jeg må ha datteren vår når jeg har 40 i feber, om han hadde stilt opp når jeg er syk kunne jeg latt han sluntre unna uten å bry meg.. men er visst ikke så viktig med samvær likevel. Fler ganger han har avlyst pga "sykdom" så finner jeg ut at han var på fest eller byen. Dead beats, gotta "love" em. Er med andre ord aldri noe samvær nesten, så jeg er vant til å aldri være med på noe. Kjedelig, ja.. men ingenting man får gjort noe med. Jeg prøver å tenke at det er han som går glipp av noe Anonymkode: babed...37c For en klovn. Hans tap. Synd han ikke skjønner det ennå Anonymkode: 30707...6b1 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #18 Skrevet 9. oktober 2022 Hans tid, hans ansvar. Han må da ordne pass av ungene om han ikke kan ha de selv. Akkurat som du evt. må. Om dette skjer over tid er det bare å bestille mekling på familievernkontoret og få på plass ny samværsavtale og også sende søknad om ny beregning av bidrag. Mulig far blir litt motivert for samvær om det koster han noe i kr. Anonymkode: a1e3d...ea2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #19 Skrevet 9. oktober 2022 Samme var det her i flere år.. Avlyste pga sykdom , fest osv. Rett som det var. Gjerne samme dag. Prøvde å si ifra på en ordentlig måte mange ganger , og var på samtale hos familievernkontoret.. Til slutt sa jeg skikkelig ifra og sa at dersom han ønsket samvær, så måtte han stille opp og være der for barnet. Jeg kan ikke bare gjøre hva jeg vil hele tiden, og må forholde meg til at jeg har et ansvar som mor, og at han burde forholde seg til sitt ansvar som far. Jeg fikk til svar at han hadde fått nok av MINE problemer med " det barnet ", og at han ikke ønsket tilsnakk. Han sa videre at jeg ikke skulle kontakte han mer. Dette er nå 4. År siden og har ikke hørt noe mer etter det. Anonymkode: 19cc3...d9b 2
Sensi Skrevet 9. oktober 2022 #20 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Samme var det her i flere år.. Avlyste pga sykdom , fest osv. Rett som det var. Gjerne samme dag. Prøvde å si ifra på en ordentlig måte mange ganger , og var på samtale hos familievernkontoret.. Til slutt sa jeg skikkelig ifra og sa at dersom han ønsket samvær, så måtte han stille opp og være der for barnet. Jeg kan ikke bare gjøre hva jeg vil hele tiden, og må forholde meg til at jeg har et ansvar som mor, og at han burde forholde seg til sitt ansvar som far. Jeg fikk til svar at han hadde fått nok av MINE problemer med " det barnet ", og at han ikke ønsket tilsnakk. Han sa videre at jeg ikke skulle kontakte han mer. Dette er nå 4. År siden og har ikke hørt noe mer etter det. Anonymkode: 19cc3...d9b Så utrolig tragisk. Men er du litt glad for det sånn for din egen del? Da vet du iallfall hele tiden hva som skjer. Stiller hans foreldre opp av og til?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå