AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #1 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg jobber på en bolig der jeg oppholder meg i fem døgn i slengen, før jeg er hjemme over ei uke. Utover turene til og fra jobb, trenger jeg nesten ikke bilen min. Til gjengjeld MÅ jeg ha bil for å komme meg på jobb, for boligen ligger av gode årsaker svært isolert til, og det går ikke buss dit. Jeg har ikke garasje til bilen min. Vil dette gå utover bilens helse, at den bare står, ofte i mer enn sju dager av gangen? Jeg har virkelig ingen steder å kjøre når jeg ikke skal på jobb, kan sikkert ta en joy ride nå og da for moros skyld, men jeg bor i sentrum av en by der alt jeg trenger er nærme, enten med kollektiv eller i gangavstand. Spørsmål: 1: Hvor ofte bør jeg kjøre? Og hvor langt? 2: Utover dette (når jeg ikke har garasje), hvordan kan jeg best bevare bilen min? Anonymkode: 9cc79...680
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #2 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg kjører mye mindre enn deg, kanskje en gang i måneden fra påske og til snøen kommer i november/desember og 1-2 ganger i uka i den perioden det er snø. Aldri hatt noen problemer med bilene jeg har hatt. Har heller ikke garasje. Passer på å lade batteriet før vintersesongen, og følger selvsagt alle servicer. Anonymkode: 0c9e9...925
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #3 Skrevet 9. oktober 2022 Én gang i uken går veldig fint. Med fossilbil er det i utgangspunktet to ting å tenke på: 1) Motoren kan "tørke" når all olje renner av etter siste bruk, pakninger tørker osv. Dette tar vel ca. to uker, på eldre biler høres det røft ut med start etter lang pause. 2) Motsatt for interiøret under norske forhold: Kondens og luftfuktighet må ut. Så kjør gode strekninger innimellom, om det passer seg. Kraftig varme på, med AC, og luft godt ut innimellom. Skal ikke mer til. Anonymkode: c5a7f...01f
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #5 Skrevet 10. oktober 2022 Diesel? Bensin? Elbil? Anonymkode: 2987c...225
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #6 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Diesel? Bensin? Elbil? Anonymkode: 2987c...225 Yaris Hybrid Ikke ladbar Anonymkode: 9cc79...680
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #7 Skrevet 10. oktober 2022 Maskinfører skrev (13 timer siden): For bremseskivene ja Ja, har hørt man skal bråbremse litt nå og da for å få av rust og dritt Anonymkode: 9cc79...680 1
Maskinfører Skrevet 10. oktober 2022 #8 Skrevet 10. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Ja, har hørt man skal bråbremse litt nå og da for å få av rust og dritt Anonymkode: 9cc79...680 Stemmer det i de fleste tilfellene fungerer det men er også noe som heter at de kan stå seg i hjel
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå