Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har deres også negativ utvikling? Kjøpte denne tidligere i år, men jeg er fortsatt i minus. Jeg skal selvfølgelig ikke selge, men det er første kjøp så det hadde vært hyggelig om jeg var i pluss. 

Er det sånn at hvis den er negativ hos meg, er den hos alle som har dette fondet? Ho ho alt man skal lure på..

Anonymkode: 4ab62...f1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva var det som gjorde at du vurderte at dette var et fond som var verdt å satse på?

Anonymkode: 2859f...914

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva var det som gjorde at du vurderte at dette var et fond som var verdt å satse på?

Fordi KLP er Norges største fondssparing. Og tenkte i det minste involverer denne flere aktører... Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Fordi KLP er Norges største fondssparing. Og tenkte i det minste involverer denne flere aktører... Ts

Så du vurderte ikke om dette var et fond du hadde tro på ville ha god avkastning fremover?

Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Så du vurderte ikke om dette var et fond du hadde tro på ville ha god avkastning fremover?

Tanken streifet meg ikke! Jeg har lest litt rundt da, ser at DnB f. eks opererer med klimafond. Tenker at klima er mer risky å satse på siden mange vil følge trendene bare. Hvem vet hvordan klimakampen er i fremtiden liksom. Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Tanken streifet meg ikke! Jeg har lest litt rundt da, ser at DnB f. eks opererer med klimafond. Tenker at klima er mer risky å satse på siden mange vil følge trendene bare. Hvem vet hvordan klimakampen er i fremtiden liksom. Ts

Det finnes da utallige fond med fokus på utrolig mange ulike bransjer, områder og fagområder.

Skrevet

De fleste fond har gått nedover i 2022. Hvorvidt ditt ofrtsatt er positivt eller ikke kommer an på år du kjøpte andelene. JEg har samme fond, og der er det kjøpt noen få andeler i fra august 2020 og frem til nå. Jeg er såvidt i minus med 0,95%. 

Hvis du kun har kjøpt i slutten av 2021 og 2022, vil jeg tro du er mer i minus. 

Risikoen med fond og aksjer er at de går opp og ned. Kjøp jevnt uansett, og ha en lang horisont, så går det over tid i pluss, 

Anonymkode: 88fbe...d19

Skrevet

KLP aksjeglobal index er god. Lever av denne selv.

Anonymkode: fc1d8...44f

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

KLP aksjeglobal index er god. Lever av denne selv.

Anonymkode: fc1d8...44f

Lever godt av den? Den har gått i minus så langt i år da...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...