AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #1 Skrevet 9. oktober 2022 Har deres også negativ utvikling? Kjøpte denne tidligere i år, men jeg er fortsatt i minus. Jeg skal selvfølgelig ikke selge, men det er første kjøp så det hadde vært hyggelig om jeg var i pluss. Er det sånn at hvis den er negativ hos meg, er den hos alle som har dette fondet? Ho ho alt man skal lure på.. Anonymkode: 4ab62...f1c
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #2 Skrevet 9. oktober 2022 Hva var det som gjorde at du vurderte at dette var et fond som var verdt å satse på? Anonymkode: 2859f...914
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #3 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hva var det som gjorde at du vurderte at dette var et fond som var verdt å satse på? Anonymkode: 2859f...914 Fordi KLP er Norges største fondssparing. Og tenkte i det minste involverer denne flere aktører... Ts Anonymkode: 4ab62...f1c
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #4 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (49 minutter siden): Fordi KLP er Norges største fondssparing. Og tenkte i det minste involverer denne flere aktører... Ts Anonymkode: 4ab62...f1c Så du vurderte ikke om dette var et fond du hadde tro på ville ha god avkastning fremover? Anonymkode: 2859f...914
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #5 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Så du vurderte ikke om dette var et fond du hadde tro på ville ha god avkastning fremover? Anonymkode: 2859f...914 Tanken streifet meg ikke! Jeg har lest litt rundt da, ser at DnB f. eks opererer med klimafond. Tenker at klima er mer risky å satse på siden mange vil følge trendene bare. Hvem vet hvordan klimakampen er i fremtiden liksom. Ts Anonymkode: 4ab62...f1c
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #6 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tanken streifet meg ikke! Jeg har lest litt rundt da, ser at DnB f. eks opererer med klimafond. Tenker at klima er mer risky å satse på siden mange vil følge trendene bare. Hvem vet hvordan klimakampen er i fremtiden liksom. Ts Anonymkode: 4ab62...f1c Det finnes da utallige fond med fokus på utrolig mange ulike bransjer, områder og fagområder. Anonymkode: 2859f...914
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #7 Skrevet 9. oktober 2022 De fleste fond har gått nedover i 2022. Hvorvidt ditt ofrtsatt er positivt eller ikke kommer an på år du kjøpte andelene. JEg har samme fond, og der er det kjøpt noen få andeler i fra august 2020 og frem til nå. Jeg er såvidt i minus med 0,95%. Hvis du kun har kjøpt i slutten av 2021 og 2022, vil jeg tro du er mer i minus. Risikoen med fond og aksjer er at de går opp og ned. Kjøp jevnt uansett, og ha en lang horisont, så går det over tid i pluss, Anonymkode: 88fbe...d19
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #8 Skrevet 9. oktober 2022 KLP aksjeglobal index er god. Lever av denne selv. Anonymkode: fc1d8...44f
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #9 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): KLP aksjeglobal index er god. Lever av denne selv. Anonymkode: fc1d8...44f Lever godt av den? Den har gått i minus så langt i år da... Anonymkode: 2859f...914
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå