AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #1 Skrevet 9. oktober 2022 Synes det er så tiltak å veie maten og telle kalorier. Spesielt hvis det er flere ingredienser og kanskje en rett som deles på flere porsjoner. Så da blir det ofte til at jeg bare lar være og utsetter måltidet. Er ikke så veldig sulten. Fallgruven da er jo at når jeg da blir skikkelig sulten så kan det hende at jeg bare tar noe uten å telle noe som helst. Gidder i alle fall ikke noe komplisert måltid, så blir ofte bare enkel salat hvor det er lett å veie hver ingrediens. Men det er jo litt kjedelig og ensformig å aldri lage en ordentlig middagsrett. Hvordan gjør folk det egentlig? Anonymkode: 78cd1...c7a
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #2 Skrevet 9. oktober 2022 Folk tar seg sammen og tar jobben med å telle kalorier. Det trengs bare å gjøres èn gang per rett, så husker du det. Evt du kan skrive det ned. I begynnelsen kan du lage enkle retter slik at jobben er lettere, til du kommer inn i det. Anonymkode: 05df9...b1c 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #3 Skrevet 9. oktober 2022 Skjønner ikke poenget med å telle kalorier. Med mindre du er involvert i et helsemessig program fordi du har sykdommer eller liknende, så bør det være tilstrekkelig i det lengste å bare spise sunt og ha fornuftige porsjoner. Anonymkode: f4cbb...a1e 3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #4 Skrevet 9. oktober 2022 Hva med å foodpreppe, så du har lett tilgjengelig mat du kjenner innholdet i? Anonymkode: 5842c...aa3
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #5 Skrevet 9. oktober 2022 Du kan jo bare ta de rettene du liker best, en håndfull forskjellige næringsrike retter, og måle og telle på de, skrive det ned, så har du til neste gang? Ikke noe styr annet enn første gangen, det. Anonymkode: 8e339...984 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #6 Skrevet 9. oktober 2022 Såfremst du ikke er i en konkurransesituasjonen er det likså greit å stå over et måltid. Du taper ikke nevneverdig muskelmasse uten næring i noen timer av døgnet. Anonymkode: b0531...c8d
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #7 Skrevet 9. oktober 2022 Samme her. Jeg bare hopper over måltider istedet Anonymkode: 6e7c9...8a2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #8 Skrevet 9. oktober 2022 Stå over da. Null stress. Anonymkode: 054e5...70c 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #9 Skrevet 9. oktober 2022 Du trenger ikke telle kalorier for å gå ned i vekt. Jeg prøvde en uke, hatet det, og lot vær å fortsette med det. Er jeg ikke sulten til lunsj en dag venter jeg til middag. Mange bør lære å kjenne bedre etter. Anonymkode: ca0d6...a0a
AnonymBruker Skrevet 10. oktober 2022 #10 Skrevet 10. oktober 2022 Gjør det på appen Lifesum. Jeg spiser mye av det samme i løpet av en uke, så da ligger det meste inne. Jeg har en kjøkkenvekt på benken, så alt er lett tilgjengelig. Ofte fyller jeg inn neste dag på kvelden. Da ligger liksom planen klar. Lager også ofte mye middag og fordeler i bokser i kjøleskapet, så jeg har middag klar flere dager. MEN du må jo ikke telle kalorier hvis det får deg til å utsette og dermed overspise. Da er jo poenget borte. Sunn mat og moderate porsjoner er jo ikke så avansert egentlig, du vet jo egentlig hva du bør spise og ikke. Alle må finne det som passer for dem. På samme måte forbrenner du ikke flere kalorier bare fordi du har på pulsklokke og kan følge med. Anonymkode: 863fa...66a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå