AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #21 Skrevet 9. oktober 2022 11 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg jobber som analytiker og har dermed en klassisk kontorjobb, men arbeidsplassen er så som så. Lønnen er godt under medianen for min utdannelse og ansiennitet, ingen frynsegoder selv om det er det private, kjernetid mellom 9-16, men med en forventning om at jeg jobber gratis overtid for å bli ferdig med prosjekter. Det er/var mulighet for hjemmekontor, men nå blir man satt opp til samtale med HR om man tar seg hjemmekontor mer enn et par ganger i måneden. Heldigvis mulighet for hjemmekontor på julaften og i romjulen, men aller helst vil de se oss på kontoret da også. Vi har et åpent kontorlandskap med mye prat og vandring. Ser selvfølgelig etter ny jobb for denne arbeidsplassen prøver etter alle kunstens regler å snu seg unna arbeidsmiljøloven og kontraktfestede avtaler. (poenget mitt er vel at å ha en kontorjobb ikke nødvendigvis er noen dans på roser. arbeidsplassen har ekstremt mye å si for trivsel) Anonymkode: f207d...ce0 Det hørtes ikke ut som en veldig ålreit arbeidsplass, nei.. Jeg hadde også sett meg om etter ny jobb. Leit å høre. Poenget mitt med innlegget var selvsagt ikke å si at kontorjobb er lettere enn det jeg gjør nå. Det er sikkert helt andre utfordringer der, og arbeidsmiljø har selvsagt mye å si på enhver arbeidsplass. Det er andre grunner til at jeg ikke ønsker å jobbe i en typisk vernepleierjobb. Blant annet turnusarbeid, mye overarbeid og forventning om det, generelt dårlig arbeidsmiljø, utagerende brukere, dårlig betalt er det også. Også handler det selvsagt om egne preferanser. Anonymkode: 43621...1ea
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #22 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Sykt! Betalt ferieuke?? Anonymkode: d8daf...4f5 Litt usikker på hva du mener, men vi har en ekstra ferieuke i året som vi får full lønn for ja. Anonymkode: 21747...44a
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #23 Skrevet 9. oktober 2022 Jobber i bank. Lønna er OK, og arbeidstida er fleksibel. Alt i alt en veldig fin jobb. Anonymkode: f0803...bce
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #24 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg er helsesekretær og jobber som konsulent på sykehus. Tjener 530 000. Har fleksitid Anonymkode: e3dc8...121
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #25 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan jeg spørre hva du jobber som, og om du måtte ta tilleggsutdanning? Det handler egentlig ikke om at jeg ønsker en mindre stressende arbeidshverdag. Jeg er bare lei av selve yrket og som du sier, turnus. Jeg kunne tenke meg å jobbe med noe administrativt/saksbehandling innenfor helse eller utdanning. Hvilken utdanning har du? Har tenkt på bank, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne i forhold til utdanning. TS Anonymkode: 43621...1ea Jeg jobber i administrasjonen på et universitet, ikke noe som er relatert til helse. Har tatt emner innenfor offentlig rett, men det tok jeg etter å ha byttet yrke. Anonymkode: 3b2c9...b9b
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #26 Skrevet 9. oktober 2022 Økonomirådgiver i kommune. 7.5 timers arbeidsdag, en del overtid i perioder men det synes jeg er helt greit, jeg liker de hektiske periodene. Jeg syns det er bra betalt, men på KG er snittlønn for offentlig ansatte skyhøy så i KG-sammenheng har jeg dårlig betalt. 😂 I følge fagforeningen ligger jeg på medianen for offentlig ansatte økonomer. Det er mulig å få kontorjobb som vernepleier, i kommunen for eksempel, eller i annen offentlig forvaltning, men veldig lett er det jo ikke. Prøv i så fall å bygge på med en relevant master innen ledelse eller administrasjon? Anonymkode: 144c0...252 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #27 Skrevet 9. oktober 2022 Jobber som arealplanlegger i kommune, har relevant master. Tjener helt ok. Får ha fleksitid og hjemmekontor. Anonymkode: a9dee...a19
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #28 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg leder en mellomstor bedrift og jobber også «på kontor». Mastergrad og mye erfaring. Mye jobb og ansvar, men relativt fleksibel. Anonymkode: 4e743...f42
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå