AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #1 Skrevet 9. oktober 2022 Hva jobber dere med? Er det bra betalt? Grei arbeidstid? Jeg jobber innenfor et sosialfaglig yrke (vernepleier), og ønsker å jobbe med noe annet. Kunne tenke meg en typisk 8-16 kontorjobb i stedet. Er det mulig å få slike jobber som vernepleier, eventuelt hvilken utdanning eller videreutdanning burde man ta? Anonymkode: 43621...1ea
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #2 Skrevet 9. oktober 2022 Jobber som innkjøper. Har gjennomsnittelig lønn, men litt frynsegoder. Arbeidstiden er 8-16, men med fleksitid. Dvs at vi har en kjernetid mellom 9-14 og kan dermed flekse om vi vil jobbe f.eks 7-15 eller 09-17 eller tilsvarende. Jeg jobber også delvis hjemmekontor. Kan du jobbe som helsesekretær eller tilsvarende? Anonymkode: 5c9bc...fac
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #3 Skrevet 9. oktober 2022 Kontorjobb er jo utrolig vidt begrep da. Mange kontorjobber man ikke kan få uten spesifikk utdanning. Har du sett på f.eks rådgiver ved Nav? En eller annen slags saksbehandler. Anonymkode: 07a09...90c 2
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #4 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jobber som innkjøper. Har gjennomsnittelig lønn, men litt frynsegoder. Arbeidstiden er 8-16, men med fleksitid. Dvs at vi har en kjernetid mellom 9-14 og kan dermed flekse om vi vil jobbe f.eks 7-15 eller 09-17 eller tilsvarende. Jeg jobber også delvis hjemmekontor. Kan du jobbe som helsesekretær eller tilsvarende? Anonymkode: 5c9bc...fac Har hørt det omtrent er umulig å få jobb som helsesekretær. Hvis ikke hadde jeg gjerne utdannet meg til det. Anonymkode: 8450d...fee
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #5 Skrevet 9. oktober 2022 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jobber som innkjøper. Har gjennomsnittelig lønn, men litt frynsegoder. Arbeidstiden er 8-16, men med fleksitid. Dvs at vi har en kjernetid mellom 9-14 og kan dermed flekse om vi vil jobbe f.eks 7-15 eller 09-17 eller tilsvarende. Jeg jobber også delvis hjemmekontor. Kan du jobbe som helsesekretær eller tilsvarende? Anonymkode: 5c9bc...fac Hva er du utdannet som? Jeg har sett en del utlyste stillinger som helsesekretær, men de vil som oftest ha de som er utdannet helsesekretær. Ellers lite jobber å oppdrive som det, dessverre. Anonymkode: 43621...1ea
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #6 Skrevet 9. oktober 2022 Jobber i bank, først og fremst med boliglån. Tjener rundt 600 000 kr i fastlønn + bonus og overtid. 8-16, men har flexitid så legger det opp litt selv så lenge jeg tar hensyn til felles møter og kundemøter. Anonymkode: 21747...44a
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #7 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg er vernepleier og "jobber på kontor". Anbefaler deg å finne ut hvilke oppgaver du kunne ha tenkt deg å ha, og innenfor hvilket fagfelt. Da er det lettere å se på om du trenger mer utdanning. Kanskje er det faktisk bare å begynne å søke. Ikke forvent deg at det er mindre stressende enn å være vernepleier, men du slipper i det minste turnusen. Anonymkode: 3b2c9...b9b 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #8 Skrevet 9. oktober 2022 Kontorjobb er ikke et eget yrke, men omfavner veldig mange felt. Kanskje et vikarbyrå er veien å gå? Jeg er byggingeniør og jobber både på kontoret og ute på anlegg. Noen ganger lange dager, travelt med prosjekter som har stramme tidsfrister. Ok betalt. Anonymkode: 93357...2c9
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #9 Skrevet 9. oktober 2022 3 minutter siden, AnonymBruker said: Kontorjobb er jo utrolig vidt begrep da. Mange kontorjobber man ikke kan få uten spesifikk utdanning. Har du sett på f.eks rådgiver ved Nav? En eller annen slags saksbehandler. Anonymkode: 07a09...90c Ja, jeg er enig i at det er et vidt begrep. Det er derfor jeg spør her om ulike typer kontorjobb. Spiller egentlig ingen rolle hva slags, så lenge jeg får noen ideer om hva jeg kunne gjort videre. Har gjort en del research, men finner liksom ingenting spesifikt. TS Anonymkode: 43621...1ea
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #10 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jobber i bank, først og fremst med boliglån. Tjener rundt 600 000 kr i fastlønn + bonus og overtid. 8-16, men har flexitid så legger det opp litt selv så lenge jeg tar hensyn til felles møter og kundemøter. Anonymkode: 21747...44a Har såklart en del goder i tillegg som er veldig verdifulle, blant annet en ekstra betalt ferieuke (6 uker totalt), så er veldig fornøyd. Anonymkode: 21747...44a
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #11 Skrevet 9. oktober 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er vernepleier og "jobber på kontor". Anbefaler deg å finne ut hvilke oppgaver du kunne ha tenkt deg å ha, og innenfor hvilket fagfelt. Da er det lettere å se på om du trenger mer utdanning. Kanskje er det faktisk bare å begynne å søke. Ikke forvent deg at det er mindre stressende enn å være vernepleier, men du slipper i det minste turnusen. Anonymkode: 3b2c9...b9b Kan jeg spørre hva du jobber som, og om du måtte ta tilleggsutdanning? Det handler egentlig ikke om at jeg ønsker en mindre stressende arbeidshverdag. Jeg er bare lei av selve yrket og som du sier, turnus. Jeg kunne tenke meg å jobbe med noe administrativt/saksbehandling innenfor helse eller utdanning. 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jobber i bank, først og fremst med boliglån. Tjener rundt 600 000 kr i fastlønn + bonus og overtid. 8-16, men har flexitid så legger det opp litt selv så lenge jeg tar hensyn til felles møter og kundemøter. Anonymkode: 21747...44a Hvilken utdanning har du? Har tenkt på bank, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne i forhold til utdanning. TS Anonymkode: 43621...1ea
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #12 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, jeg er enig i at det er et vidt begrep. Det er derfor jeg spør her om ulike typer kontorjobb. Spiller egentlig ingen rolle hva slags, så lenge jeg får noen ideer om hva jeg kunne gjort videre. Har gjort en del research, men finner liksom ingenting spesifikt. TS Anonymkode: 43621...1ea Ok Hvis det er aktuelt å ta ny/mer utdanning eller videreutdanning så kan det jo finnes mange veier du kan gå. Jeg er utdannet sivilingeniør og jobber som HMS-rådgiver i en industribedrift. Mest kontorarbeid, en del møter og befaringer/rusleturer i anlegget. Tjener ca. 600k nå, tror ikke det er spesielt bra ut ifra utdanningsnivå men har ikke så mange års ansiennitet ennå. Fleksitid og noen andre goder som helseforsikring. Anonymkode: 07a09...90c
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #13 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg er vernepleier og jobber i Nav. Nå jobber jeg som veileder ved et lokalkontor og har derfor mye brukerkontakt og veiledning men også saksbehandling. Men jeg har funnet ut at jeg liker saksbehandling bedre og har derfor tenkt å søke meg over til ren saksbehandlerstilling i Nay (Nav arbeid og ytelser) Jeg har fleksitid, kan avspasere omtrent når det passer meg, alltid fri på julaften og nyttårsaften + en god del fri i julen etter eget ønske. Jobber aldri på røde dager eller i helgen. Bare vinn-vinn for min del. Skal aldri tilbake til turnuslivet. Anonymkode: 69866...646 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #14 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kan jeg spørre hva du jobber som, og om du måtte ta tilleggsutdanning? Det handler egentlig ikke om at jeg ønsker en mindre stressende arbeidshverdag. Jeg er bare lei av selve yrket og som du sier, turnus. Jeg kunne tenke meg å jobbe med noe administrativt/saksbehandling innenfor helse eller utdanning. Hvilken utdanning har du? Har tenkt på bank, men vet ikke helt hvor jeg skal begynne i forhold til utdanning. TS Anonymkode: 43621...1ea Jeg har faktisk ingen utdanning, men jeg har jobbet meg oppover etter mange års relevant erfaring. Startet som telefonintervjuer og har jobbet som telefonselger, så innenfor innkerving/inkasso, så mange år innenfor kundeservice og salg innenfor forsikring før jeg fikk jobb i bank pga min erfaring innenfor finans og kundebehandling samt gode intervju og en god dose flaks. Skal du utdanne deg så vill jeg sett på for eksempel økonomi/administrasjonsfag samt skaffe deg erfaring innenfor kundebehandling. Anonymkode: 21747...44a
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #15 Skrevet 9. oktober 2022 6 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg er vernepleier og jobber i Nav. Nå jobber jeg som veileder ved et lokalkontor og har derfor mye brukerkontakt og veiledning men også saksbehandling. Men jeg har funnet ut at jeg liker saksbehandling bedre og har derfor tenkt å søke meg over til ren saksbehandlerstilling i Nay (Nav arbeid og ytelser) Jeg har fleksitid, kan avspasere omtrent når det passer meg, alltid fri på julaften og nyttårsaften + en god del fri i julen etter eget ønske. Jobber aldri på røde dager eller i helgen. Bare vinn-vinn for min del. Skal aldri tilbake til turnuslivet. Anonymkode: 69866...646 Har du tatt noen videreutdanning? 🙂 Jeg har hatt NAV i baktankene lenge, men tenkte det ville være mest relevant slik som du har nå - med mye brukerkontakt og veiledning. Jeg kunne også tenkt meg kun det som omhandler saksbehandling. Skjønner godt at du ikke vil tilbake til turnuslivet.. 8 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg har faktisk ingen utdanning, men jeg har jobbet meg oppover etter mange års relevant erfaring. Startet som telefonintervjuer og har jobbet som telefonselger, så innenfor innkerving/inkasso, så mange år innenfor kundeservice og salg innenfor forsikring før jeg fikk jobb i bank pga min erfaring innenfor finans og kundebehandling samt gode intervju og en god dose flaks. Skal du utdanne deg så vill jeg sett på for eksempel økonomi/administrasjonsfag samt skaffe deg erfaring innenfor kundebehandling. Anonymkode: 21747...44a Tusen takk for svar! Høres ut som du har gjort deg godt fortjent til den jobben du har 🙂 Beviser jo egentlig også at det er fullt mulig å få seg god jobb uten utdanning, så lenge man jobber hardt for det. Jeg vurderer ny utdanning ja, så skal tenke på det. Den eneste erfaringen jeg har fra kundebehandling er fra videregående og under høyere utdanning. Da jobbet jeg i varehandel og blomsterbutikk 😄 Takk for tips! Anonymkode: 43621...1ea
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #16 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Har du tatt noen videreutdanning? 🙂 Jeg har hatt NAV i baktankene lenge, men tenkte det ville være mest relevant slik som du har nå - med mye brukerkontakt og veiledning. Jeg kunne også tenkt meg kun det som omhandler saksbehandling. Skjønner godt at du ikke vil tilbake til turnuslivet.. Tusen takk for svar! Anonymkode: 43621...1ea Nei, ingen utdanning bortsett fra bachelor i vernepleie. Vi er mange som har jobbet i turnus på mitt kontor, mange vernepleiere og sykepleiere. Alle som har sin første jul hos oss er i ekstase, ingen juleturnus som overrasker og ingen ekstra jobbing. Helt nydelig! Anonymkode: 69866...646
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #17 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg jobber som analytiker og har dermed en klassisk kontorjobb, men arbeidsplassen er så som så. Lønnen er godt under medianen for min utdannelse og ansiennitet, ingen frynsegoder selv om det er det private, kjernetid mellom 9-16, men med en forventning om at jeg jobber gratis overtid for å bli ferdig med prosjekter. Det er/var mulighet for hjemmekontor, men nå blir man satt opp til samtale med HR om man tar seg hjemmekontor mer enn et par ganger i måneden. Heldigvis mulighet for hjemmekontor på julaften og i romjulen, men aller helst vil de se oss på kontoret da også. Vi har et åpent kontorlandskap med mye prat og vandring. Ser selvfølgelig etter ny jobb for denne arbeidsplassen prøver etter alle kunstens regler å snu seg unna arbeidsmiljøloven og kontraktfestede avtaler. (poenget mitt er vel at å ha en kontorjobb ikke nødvendigvis er noen dans på roser. arbeidsplassen har ekstremt mye å si for trivsel) Anonymkode: f207d...ce0 1
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #18 Skrevet 9. oktober 2022 AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Har såklart en del goder i tillegg som er veldig verdifulle, blant annet en ekstra betalt ferieuke (6 uker totalt), så er veldig fornøyd. Anonymkode: 21747...44a Sykt! Betalt ferieuke?? Anonymkode: d8daf...4f5
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #19 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg er egentlig vernepleier, men jeg jobber som applikasjons analytiker i et privat selskap som utvikler IT-løsninger for helseforetak. Ganske ny da, har 610K i året per nå. Trives godt:) Må påberegne reising en gang i blant(men jeg elsker å reise så det er greit) og overtid, men er jo kjekt å kunne avspassere litt, ha hjemmekontor, osv. Nydelig utsikt fra kontoret:) Anonymkode: 2728b...c01
AnonymBruker Skrevet 9. oktober 2022 #20 Skrevet 9. oktober 2022 Jeg har akkurat begynt med kontorjobb. Jobbet turnus frem til nå. Utdanner meg som siviløkonom så har fått jobb som er aktuell for utdannelsen. Jeg er så heldig og har fått veldig gode betingelser frem til jeg er ferdig med skolen. Kan jobbe hvor jeg vil og når jeg vil så lenge jeg får jobben gjort. Det er gull verdt når jeg har forelesninger, innleveringer og eksamen. Lønna er 600k og noen goder. Men den største goden synes jeg er den fleksitiden. Regner med å øke en del når jeg er ferdig og kan kun konsentrere meg om jobben. Du kan jo prøve deg i NAV. De er veldig glad i de som har helsefaglig bakgrunn. Kravet på NAV er Bachelor, men ser i noen annonser at de har begynt å nevne master også. Så tror nok hvis du og en med relevant master søker så er det nok vedkommende som får jobben. Men det er bare å begynne å søke. Anonymkode: f4957...3dc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå